Gå til innhold

Kjøp av Gonal F..... ?? Hjelp.....

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på dette med Gonal F-sprøyten, som jeg skal hente på sykehusapoteket om en ukes tid. Kanskje dumt spm, men jeg spør likevel:

På resepten min står det at jeg skal ha 2 stk Gonal F IE900.... Hvordan har det seg at det er 2 stk? Skal man "fylle på" for hver gang eller? Trodde det kanskje var engangssprøyter... Og så undrer jeg på om det er garantert at jeg får bruk for begge to (siden de koster nesten 4000 pr stk, tenker jeg.....)??

Noen som har litt erfaring rundt dette, blir jeg veldig glad :-)

Tusen takk :)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8453837-kj%C3%B8p-av-gonal-f-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gonal f kommer i forskjellige doser.

Du skal ha totalt 1800IE , altså du skal ha to penner med gonal f som inneholder 900 IE hver.

Du skal ikke fylle på noen nei, de er ferdigdoserte, dvs du må stille inn dosen du skal ha og så sette den,

Du skal sikkert ha 1800 IE siden du får resept på det.

Lykke til, det er bare å spørre hvis du lurer på noe. Mange her inne med masse erfaringer!!

Hei på deg lillingønske.

Jeg fikk også resept på gonal-f 900ie 2 stk.

Når jeg regnet på antall dager jeg skulle stikke,delt på dose,så holder dette omtrent akkurat...

Har du regnet på det ?

Disse pennene er jo ferdigfylte,men du stiller dosene selv.

Der er en intro video for dette på nettet.

Den finner du her.

www.fertility.com

Gå på Serono,også tror jeg det var pasientveiledning/brukerveiledning.

Hilsen

Hei begge to

Takk for svar. Så fint at du sendte meg linken - det må jeg titte på. Foreløpig vet jeg ikke hvor lenge jeg skal stikke.. Skal til første UL/gyn mandag 12., så da får jeg sikkert vite mer.. Håper kroppen er klar for stikking da! Hvor lenge skal du stikke/stakk du, Vilsågjerne?

Annonse

Hei

Hvis du ikke har fått info om hvor stor dose du skal ha ville jeg ha ringt sykehuset, viktig at du får rett dose:o).

Det er ganske vanlig at man stikker i 9 dager og så kommer på UL, så det kan hende at du da skal ha 200IE hver dag. men hadde sjekket det hvis jeg var deg. Da jeg fikk info brev fra sykehuset sto det både hvor mye spray jeg skulle ha og hvor stor dose jeg skulle bruke i sprøytene hver dag. Forrige gang brukte jeg 225IE og denne gangen skal jeg ha 300IE, så det kan variere veldig.

Lykke til

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...