Gå til innhold

Jeg har hørt at man ikke skal løfte tungt. Hvor tungt er for tungt?


skunkenblomst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror nok man kan løfte det man har løftet førman ble gravid, så lenge man har et normalt svangerskap. Fosteret er godt beskyttet inni magen. Hvis det først er meningen at det skal sitte, så sitter det uansett om man måtte finne på å løfte litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt 10kg, men visst du e vant med å løfte tyngere, så kan du fortsette med d så lenge kroppen er vant til d. For jeg kan nesten ikke la være å løfte sønnen min på 12kg som ennå ikke kan gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok-takk! ble litt beroliget nå... Jeg har hatt to SA`er så jeg bør nok være ekstra forsiktig, men det er sant som dere sier at hvis den er ment for å sitte så sitter`n ;-D

 

fortsatt god fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var hos legen i går og spurte om akkurat deet samme. Hun sa at jeg skulle gjøre akkurat det jeg pleide. Er det sånn at du føler at du ikke klarerr det skal du ikke, men fosteret er som sagt godt beskyttet. Lev som normaalt! :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det syns jeg hørtes rart ut. Hvem var det som sa det? Lege, jordmor, gynekolog? Det er sikkert delte meninger blandt helsepersonell om dette. Kan ikke skjønne at man kan miste pga å løfte litt. Man er ikke syk. Har selv mistet et par ganger, og jeg gjør som jeg har gjort før. Man kan jo bli stresset av mindre. Tror stress er verre enn å løfte ting. Man skal fungere også, så viktig å ikke bli hysterisk. Hvis alt er normalt, så er det ingen grunn til panikk. Det sitter, hvis det er meningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig inviduelt trur eg. Eg har ein søn på

snart 7 mnd som er 10 kg og eg løfter han heile tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det kommer an på hvor godt tak du får på det du løfter også... Gjenstander som er lett å få tak på og "praktisk" å bære kan kjennes lettere ut enn gjenstander som er vanskelige å få tak på, og jeg vil tro det er skadeligere å løfte noe på 9 kg som man må bale fælt for å få med seg, enn noe på 12 kg som man bare kan ta på armen. Til sammenligning en høyball og et barn ;o) Ingen tvil om at det er mer skånsomt for kroppen å bære et barn, selv når det er tyngre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...