Mara76 Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Jeg venter nr tre og VET at jeg ikke kommer til å få opp noen melkeproduksjon! En venninne har en liten på 3 mnd nå. Hun har litt overskudd og fryser dette ned. Min nyeste prinsesse kommer i begynnelsen av juni. Noen som har peiling eller meninger rundt om jeg skal ta imot melk fra henne? Er jo ikke nyfødt melk - men det er vel fortsatt bedre enn kumelk???!!!!! Begge mine har fått voldsom kolikk - og de har gått på mme. Ser også at de i dag har problemer med kumelk generelt. Vurderer også å prøve hoppemelk - men det er veldig veldig veldig dyrt:-( Noen som vet??????
Expat Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Forstaar hvordan du foeler det. Jeg ville tatt kontakt med din naermeste melkebank for raad. Saa lenge hennes barn er under 6mnd saa kan hun donere. Men hun maa sjekkes for et spesielt virus som 50% av befolkningen har... Snakk ogsaa med legen din om blaa resept paa Nutramigen fra begynnelsen av! Har du noen gang faatt til aa delamme?
Mara76 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2007 Vet du hvilket virus det er? er nutramigen soyabasert?
Expat Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Nutramigen er av hydrolysert kumelk, men er godkjent for melkeallergikere. Det er også laktosefritt. Er dine andre barn allergikere hjelper det ikke å få soja-mme, det blir de også allergisk mot (og soja er det i nesten alt!) Du kan lese mer på http://www.nutramigen.nu/norge/Nutramigenny/nutny_no.htm Mine medsammensvorne i ammehjelpen mener at å få mm fra en venninne burde gå fint det, men anbefaler som meg at du snakker med morsmelkmottaket på barsel. Det er et Cytomegalavirus som kan være ille for premature barn. Og det har 50-60% av befolkningen i seg til enhver tid. Antar du vet om flaskeposten.org siden du har hørt om Hoppemelk.
Mara76 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2007 Takk for svar!! Vet soya er like "kraftig kost" var derfor jeg spurte. Er noe skeptisk til å fore babyen med noe som er så behandlet som det høres ut som nutramigen er... hmm ikke lett dette. De er ikke allergikere. Er nok mer laktoseintoleranse. Ingen symptomer utenfor tarmen. Er jo litt snålt med mme basert på melk - men uten melk.... for det er jo det lactosen på mange måter er ... om du forstår hva jeg mener. Mye rart man lager i dag... men for all del - det er jo bra. Skulle bare så inderlig ønske jeg ikke trengte det. Hulk. Men men - da blir det kanskje melk uten melk på jenta mi. Skal sjekke opp det viruset jeg. Mulig det kan være nok melk fra venninnen en stund i starten. Må jo være bra for nurket - hvis den er virus fri så klart.
Expat Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Hva med HA-mme, da? Er ikke det uten laktose? Spør på apoteket, de vet dette. Forøvrig er all mme megamekka så det kommer du ikke utenom så lenge det blir mme! Og kom deg inn på forum på flaskeposten.org, der har de masse erfaring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå