Gå til innhold

8 dager på overtid.. flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele 8 dager på overtid, og dette begynner å bli uutholdelig!!!! Flere??

Skal på sykehuset etterpå for sjekk, bli strippet.... HÅPER dette setter fart på sakene.. noen med erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff kjenner meg så veldig godt igjen fra sist gang.

Det skildte 10dager på mens termin og ul termin og når jeg begynte å gå over ul terminen ble jeg ikke i godt humør.Ble rett ogslett deppa!

Ble heldigvis tatt på alvor og 10dager over ble det satt igang.

Skulle inn for modningsgele men var så moden at de tok vannet. Hadde vært inne til stripping to ganger før det.

Ut kom den lille selvom de sier en "mekanisk" fødsel er "verre"/annerledes så gikk det helt fint.

(med verre mener jeg at kroppen ikke er helt med på samme måte som når det setter igang av seg selv) Aperaturet er litt i veien under fødselen så man er ikke like bevegelig som ellers,man kan feks ikke dusje bruke badekar ol som jeg da hadde ønsker om.

Men gud så glad jeg var da de satt meg igang.

Nå er det 34dager til neste termin.....

Skrevet

Ja!!

Jeg er 8 dager over i dag, og var på overtidskontroll i går. Ble grundig undersøkt, og alt står bra til inni magen, men jeg var desverre ikke særlig moden. Legen "røsket" litt i livmorhalsen min. Dette førte til litt blødninger utover kvelden, og litt maserier, men i dag er det bare de vanlige vondtene og kynnerne. Fikk akupunktur i dag for å hjelpe modningsprosessen, så jeg satser på at det i kombinasjon med fullmånen i morgen skal gjøre underverker..

Ellers settes jeg i gang på mandag med kateter / vannballong oppi livmorhalsen. Hvis dette ikke virker er det prostaglandiner, og siste utvei er at de tar vannet og setter i gang med drypp. Håper det slipper å gå så langt. Vil helst komme i gang naturlig.

Håper at strippinga ikke var altfor ubehagelig og vond i dag, og at det får litt fart på sakene hos deg. Hvor skal du føde foresten?

Skrevet

Strippinga var ikke veldig behagelig, men hva gjør man ikke for å få ut småen.... eller han var ikke så liten heller. Est vekt er 4500!!!! Sånn blir det når man må gå såå mange dager over :-( Jeg skal føde på ahus, du da??? Heldig gris som blir satt i gang mandag, da er det likosm i boks!

Lykke til, og tvi tvi i helgen!

Skrevet

12 dager overtid hos meg,men har rier da så er nå i gang :)

Skrevet

Jeg er bare 2 dager over termin, men gikk 19 dager over sist.. så kjenner jeg får litt "klaus" følelse ved tanken..

Har time på sykehuset til onsdag da.. legen sa han ville ta hinnene (ville tro det er som å ta vannet??) Vet ikke om noen andre hinner som fremdeles er intakt he he. Så håper noe skjer da.. om ikke legene ombestemmer seg.. synes de har en tendens til det..

Ble satt igang sist, og har veldig lyst til å starte av meg selv denne gangen,, men men.

Skrevet

Jepp!

"Du går nå i 42. svangerskapsuke og har -8 dager (-1 uker) til termin fredag 23. februar 2007."

Gikk 14 dager over termin sist og hadde håpet å slippe det denne gangen. Til og med fått modningsakupunktur 2 ganger i uken siden uke 36!

Trodde det var noe på gang i natt, men nå har det gitt seg. Har kynnere ca hvert 5.mionutt, men det har jeg hatt i ukevis. Skjønner ikke når dette skal sette i gang.

Lykke til til dere andre på overtid :-)

Skrevet

Ja, -5 dager. Men jeg har ikke fått time på sykehuset, skal bare til legen og sist iallefall(på torsdag) sjekket hun ikke modning. Skal de egentlig gjøre det?

Skrevet

9. dagen over termin. Skal også settes igang m kateter på mandag. Veldig spent på om det blir vondt, langvarig osv...

Men glad for å komme i gang også!!

Skrevet

Tror det er forskjellig fra sykehus til sykehus. Jeg har vært til UL kontroller i fht vekst. Der ville de sjekke modning når jeg "allikevel" var der og var 6 dager over termin. Om du ringer føden, kan de helt sikkert svare deg der, hva som er praksis på ditt sykehus. Man er jo egentlig ikke overtidig før det har gått 14 dager over UL termin. Jeg ble overrasket over at de faktisk vil sette meg i gang på dag 10 - og ikke vente til dag 14, som jeg fryktet de ville.

Lykke til!!

Skrevet

Er bare 2 dager på overtid selv, men hadde kraftige kynnere i tre timer i natt, med 7 minutters mellomrom. Trodde det var starten, men ved fem-tida dabbet de av kraftig i styrke og jeg sovnet til slutt...

Har ikke lyst til å oppleve det en gang til, det at det gir seg, mener jeg. Det er som jordmor sa til meg, at etter termindato er det ikke så moro å vente lenger!

I tillegg virket babyen ganske så propell da det sto på, men i dag er han veldig rolig. Lurer på å ta en tlf til føden for å komme på en sjekk...

Skrevet

3 dager på overtid. Satser på at noe skjer snart, men har på følelsen at det ennå er lenge igjen. Er det slik at man ikke kan føde i vann hvis man blir satt igang?

Skrevet

mini i magen...

Vært på UL kontrolleri fht vekst på barnet? er det stort eller lite?

Håper det går bra på mandag da.. han som strippet meg på fredag på Ahus sa at nå er det jo høysesong på føden, og svært fullt... blæ--- da tar det vel lengre tid med oss sinkere som må bli satt i gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...