Gå til innhold

Hjeeelp...


bebito:-)

Anbefalte innlegg

Mathias har snudd seg på magen om natta siden han var 4 mnd. Kjøpte babysafe og det har fungert fint. Men nå i det siste har det blitt mere problemer med den, fordi han VIL ligge på magen! Og jeg er en hysterisk hønemor som får hetta av at han ligger på magen! Men samtidig begynner jo han å bli ganske stor nå og det går utover nattesøvn.. Så nå lurer jeg på om dere lar barna sove på magen eller ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingrid snur seg kun fra mage til rygg hun, ikke omvendt, så her er det ikke noe problem enda. Helsesøstre sier at om de klarer å snu seg selv tilbake til rygg igjen, går det greit. Den største faren for krybbedød er over ved halvåret, er det ikke?

 

Du kan jo ringe og spørre helsesøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo har spurt og hun sier det samme. Men hun virker så usikker på alt, er ikke så veldig flink syns jeg. Hun slo opp i en brosjyre og sa hun trodde(!) det var greit. Legen på 6mnd kontroll sa det var en ørliten økt fare ved mageleie fortsatt og at han ville ikke garantere noe. Og så lenge det er en liten økt risiko så bli jeg nervøs..Men ungene bli jo større. Sukk vanskelig assa;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la han sove på magen du =)

husk at for et par år siden var det BARE magen de skulle ligge på ;)

han er jo såppass stor at det er nok ingen fare uansett =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg innmari godt, tror jeg hadde fått hetta selv, selv om jeg hadde blitt beroliget av fagpersoner.

 

Men tenk deg risikoen ved krybbedød da - det ble født rundt 50 000 barn i Norge, og 140 omkom i krybbedød, de fleste før halvåret, da mageleie var tingen. Tipper du har vokst opp ved å ligge på magen selv også! :-)

 

Jeg googler litt nå, siden jeg retter nynorskstiler(:-) ), og fant linken jeg har lest før om dette:

http://www.bam.no/helsesoster.asp?page=11

 

Klipper og limer litt....

 

 

Sove på magen?

Hei vi har en gutt på 7mnd. Han vil absolutt sove på magen i senga. Vi har bundet ham fast, men dette liker han svært dårlig. Han får fortsatt morsmelk om natta, og det blir mye fomling med stroppene. Han snur seg lett over på ryggen igjen hvis han vil. Er det farlig og la ham ligge på magen? Eventuelt når kan han begynne med det?

 

Svar fra helsesøster

Hei!Dette kan være vanskelig å godta, men så lenge barnet klarer å legge seg på magen, regner jeg med at han også klarer å snu seg til ryggleie igjen også? Det jeg kan råde dere til , er å gå inn til han før dere selv legger dere. Legg han sovende på ryggen. Han kan da kanskje ligge litt lengre på ryggen, men det er vanskelig å si med sikkerhet.Jeg er ikke så glad i bruken av stropper for å holde barn i ryggleie.Men det er et valg dere selv gjør.Megeleie er vanskelig å unngå i perioder.Sånn er det bare.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en dyttings på denne jeg. Lurer sånn på om noen av dere lar barna ligge på magen, eller om dere ikke tør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Junior her i huset snur seg også på magen hele tiden. Jeg har prøvd å snu han tilbake etter at han har sovnet, men han snur seg tilbake på magen nesten med en gang - så jeg tror ikke det er så mye å gjøre med....må vel bare godta at disse småttisene vokser og blir større:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...