Gå til innhold

KS og blindtarmoperasjon

Anbefalte innlegg

Dette er nok et saftig teit spørsmaål, men jeg vet rett og slett INGENTING om keisersnitt, Er helt "grønn" ! Jeg har operert blindtarmen når jeg var gravid, og nå skal jeg muligens ta KS. Går det an å sammenligne dette? Tenker på smertene i etterkant. Når jeg opererte blindtarmen hadde jeg noe SYKE smerter etterpå. De sa det var luftsmerter pga at de hadde operert med skop (vet ikke hvordan det skrives). Men det var så vondt at jeg trodde noe helt forferdelig hadde skjedd inni magen, og det føltes jo omtrent ut som jeg skulle dø av smertene. Mye værre enn å føde!(har født før). Noen som har operert blindtarmen og tatt KS før som kan si noe om dette? Går det i det hele tatt an å sammenligne? Blindtarmsoperasjon er jo en liten operasjon, men smertene var helt enorme etterpå. Trykker på anonym knappen jeg, for føler meg litt dum her :/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8452779-ks-og-blindtarmoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har fjernet blindtarmen og tatt KS to ganger. Jeg vil påstå at det å fjerne blindtarmen var MYE vondere enn å ta keisersnitt!!! Dessuten så er det å få et barn noe en gleder seg til og er helt oppslukt av når det er kommet til verden, så de smertene en har etter et KS blir fort glemt.

Lykke til og det kommer til å gå kjempe bra!!

Hei - jeg har ogsaa fjernet blindtarmen og tatt ks - enig i at blindtarmen er mye vaerre. ks er ikke noe aa grue seg til i det hele tatt og man kommer seg overraskende fort paa beina igjen. husk ogsaa at arret etter ks er mye lengre nede enn det fra blidtarmen, som gjoer at det merkes mindre. Og ved ks fjerner de ikke en kropsdel saann som ved blindtarmsoperasjonen.

Lykke til - det gaar nok kjempebra!!

• 2 uker senere...

heisann... jeg har tatt hastekeisesnitt og blindetarmen i ett jeg. de måtte forløse sønnen minførst før de oprerete meg videre. alt i alt har det gått kjempe fint null smerter i ettertid.jeg var ekstremt heldig, de kom for å hjelpe meg ut av sengen etter jeg hadde våknet og kommet til meg selv og ville hjelpe meg i dusjen jeg sa bestemt nei og skjønte ikke hvorfor de skulle hjelpe meg jeg hoppet ut av sengen og gikk i dusjen selv.de spurte om jeg trengte stol men nei gjorde ikke det.jeg var ute å tuslet å gikk at de var helt forskrekket på sykhuset.så jeg må si at jeg hadde en utrolig flott opplevelse av ks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...