Gå til innhold

jeg har fått brystbetennelse..au :((

Anbefalte innlegg

Har hatt 40 i feber i dag,tatt ibux nå så føler meg litt bedre.Må pumpe meg hver 2.time om dagen og hver 3.time om natten.(gutten min klarer ikke drikke opp all melka) Jeg pumper ut nesten 100 ml etter han har spist,så jeg har tydeligvis for mye melk.

Legen sa at en av grunnene til brystbetennelse er at melken som blir til overs ligger og hoper seg opp og blir betent.Så var kjempeviktig at barnet tømte brystet/ man pumpet seg tom etterpå.

Jeg var også ute og trillet tur,hadde to jumpere,ull innlegg og en tynn jakke ( var 10 plussgrader) Men husker jeg frøs litt-ikke bra det heller.

Har fått hestekur med pencilin ¨nå..grusomt å svelge.

Så kle på dere og tøm puppene, brystbetennelse er dritvondt :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8452323-jeg-har-f%C3%A5tt-brystbetennelseau/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Auda:/ Det må være slitsomt å måtte pumpe seg så ofte, men definitivt å foretrekke fremfor betennelse. Jeg pumper litt for å få opp produksjonen jeg, men får nok finne frem ullinnleggen når jeg skal ut og trille tur nå.

God bedring:)

Annonse

Uffda. Ikke noe gøy det dær. Men du er klar over at du øker produksjonen ganske dramatisk når du pumper så ofte som det dær??

Jeg har selv blitt opperert pga brystbetennelse. Jeg fikk også beskjed av legen om å pumpe ut det han ikke drakk. Jeg pumpet ikke så ofte som du gjør, men alikavell økte produksjonen ganske dramatisk mye. Dermed ble vondt MYE værre, og jeg ble helt tilstoppet i melkekanalene og endte opp med å måtte oppereres.

Vær forsiktig med det dær. Ring en ammehjelper, eller snakk med barselavdelingen på sykehuset. Uansett så kommer du til å angre på det dersom du hører på legen din.

Lykke til, det ordner seg nok til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...