Gå til innhold

KIWI....???


25.nov.08 og 14.07.06

Anbefalte innlegg

Finnes det noen frukter eller grønnsaker babyer på 7-8mnd ikke skal spise? gutten min elsker kiwi, spiser en rett ned fort fort.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan vel observere hva som skjer etter inntak av erter, sitrus og jordbær - men reagerer de ikke, kan de jo få prøve det videre. Mine barn er disponerte for allergi, og jeg har ikke gitt Nora sitrusfrukter (har vært forsiktig selv også) og heller ikke jordbær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dumt spørsmål, kanskje, men kiwi er i slekt med sitrus og jordbær, er det ikke? Så da skal man kanskje være litt forsiktig dersom det er endel allergi i nærmeste familie. Ellers kan man vel gjøre som "tre små" sier, se hva som skjer når de spiser det. Går det greit så er det vel helt greit å gi kiwi? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg tror det er forskjell på jordbær som er behandlet (i fruktmos og syltetøy) og jordbær som er ubehandlet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kanskje jeg ikke burde da. Men han reagerer ikke. Gubben er fra fam med mye allergi, min fam har ingen. Men sitrus og jordbær og kiwi er noe gubben tåler, resten av fruktene i hele verden er fy, så regner kanskje med at det går bra :) Får bare ta noen kjangser her i livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han vil i tilfelle reagere ganske fort, enten med en straksreaksjon men kanskje mest vanlig med en reaksjon med eksemlignende utslett - uff, dette var litt vanskelig å forklare uten å bruke for mange ord;-)

 

Det er ikke den direkte allergien som er arvelig, men det er disposisjonen for allergi som er arvelig. Din sønn behøver derfor ikke "arve" pappaen sine allergier, men kanskje istedet få sine helt egne;) Eller i beste fall ingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...