Gå til innhold

første legetime? og kaffe!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når bestille første legetime? Hvor langt er det vanlig å være på vei da?

Er kaffe skadelig for spiren? Hvor mye kaffe er det forsvarlig å drikke på en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk legetime tidlig da jeg må sjekke stoffskifte. Men om du er helt frisk trenger du ikke før 11/12 uke. Om du vil på ett spes sykehus ville jeg søkt tidlig.

Jeg drakk kaffe med tullemor og drikker kaffe nå alt med måte=0)

Masse lykke til med spiren=0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Kaffe, te og cola

 

Noen næringsmidler inneholder relativt mye koffein. Det gjelder særlig kaffe, te, cola og såkalte energidrikker. Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort.

 

 

 

 

Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn

 

1 - 2 kopper kaffe per dag, eller

3 - 4 kopper te per dag, eller

1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.

 

 

 

Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag. Det betyr at gravide som drikker kaffe bør redusere inntaket av te og brus med koffein - og motsatt.

 

 

 

 

Vær også oppmerksom på at såkalte anti-cellulittkremer kan inneholde forholdsvis store mengder koffein som tas opp i kroppen. En innsmøring av halve hudoverflaten kan tilsvare 100 mg koffein. Ved bruk av slik hudkrem bør derfor inntaket av kaffe, te og cola reduseres.

 

Så en kopp kaffe til frokost og i ett godt lag er det bare å nyte.

Kos fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i Uke 5 og fikk legetime i uke 8, var ikke noe poeng i å komme før, med mindre det er noe spesielt da selvfølgelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan legge til her at det var gjort en studie som viser det ikke var bare koffeinen i kaffi som kunne være skadelig, men det er ett stoff i kaffi som kan føre til spontanabort og dødfødsel hvis drikkes i store mengder. Så derfor konkluderte den med at det ikke er bra med koffeinfri kaffi heller. Der sto også at under 3 kopper kaffi pr dag ikke var så skadelig. Jeg skal se om jeg finner den igjen, dsa kan jeg legge den ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...