Lottas mamma Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Skal til Canada med baby som da vil være 4 mnd gammel. Skal vi ta med Simo-dypvognen, eller kjøpe en vogn/trille der? Vet at både OTH og P&T er mye rimeligere der - tenker da å ev. kjøpe uten bag. Kan ryggen på disse legges flatt? Håper dere "vognproffe" mammaer kan svare meg!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 OTH kan ikke legges flatt, men bortimot. Jeg ville da ha kjøpt med en bag. Den kan du jo bruke omatt til nestemann hvis du har planer om en til eller så kan du selge bagen brukt. P&T vet jeg ikke hvordan fungerer, har bare såvidt gløtta på den. Hadde bestemt meg for OTH sjøh........
LegallyBlond Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Phil and teds har full liggestilling. HAr den vognen så det vet jeg =) HAr den vognen nå pga av at vi trenger søskenvogn, og det er virkelig en god vogn, men har hatt OTH til eldstemann fram til for en liten stund siden, og jeg likte den hakket bedre. Så selv om phil and teds også er en super vogn hadde jeg gått for OTH om jeg skulle hatt den til bare ett barn. Vognene er så mye billigere der borte at jeg tror også at jeg bare ville ha kjøpt med en bag til OTH, du kan jo selge den når du kommer hjem, og siden du har fått den billig og den nesten ikke blir brukt er det ikke sikkert du taper så mye på det. Eller som hun over sier, spare den til en evt. nestemann. Men har hørt mange som har brukt kun sportsdelen til OTH fra barna var ganske små ( på ferierturer o.l) og i utlandet er det mange som bruker dem omtrent fra nyfødt. Selv om den ikke kan legges helt flat så er det en veldig god liggestilling i den, og det er vel ikke så veldig lenge du skal være på ferie så babyen tar nok ikke skade av det. HAr faktisk også hørt om at folk har hatt softbag i oth. Det kan jo være greit å ta med på flyet også det (softbag altså). Ville iallefall ha nytta sjansen til å kjøpe meg en billig vogn når jeg først var på tur!!! Og kjøp med en transportbag, så er dte mindre sjanse for at vogna blir ødelagt på flyturen hjem!
Lottas mamma Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2007 Takk for utfyllende svar - og takk for tipset med transportbag!
Lottas mamma Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2007 Vi skal til Ottawa (hovedstaden). Ja, det er mye rimeligere der, har sjekket litt og kommet frem til at en OTH (Mountain Buggy som den heter der) koster 3200 kroner, og en P&T E3 koster 2600 kroner!
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Deprimerende når man ser på prisene i USA/Canada i forhold til her.... Så heldig du er som får reise dit! God tur!
Lottas mamma Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2007 Takk for det! Har et spørsmål til, kanskje noen kan foreslå hva slags ekstrautstyr det er smart å kjøpe til vognen? Det finnes jo regntrekk, stormtrekk(kanskje det samme?), bøyle, hva har dere ? Eller - hva ville dere kjøpt? Har allerede fått tips om transportbag, det høres jo lurt ut...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #9 Skrevet 2. mars 2007 Nå har jeg bare kjennskap til oth da, men vi har den bumperbaren, ganske grei å ha! Ellers er jo transportbag et must når dere skal hjem igjen. Tenker å kjøpe det selv når jeg skal over i sommer... Aner ikke hvordan Ottawa er, men vancouver er ihvertfall baby-mekka! masse bra babybutikker! Og så er det jo så gøy at de har andre ting enn det vi har her hjemme... Du har ikke vurdert en bugaboo da? Da kan du ha bebis mot deg! Knall vogn!
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #10 Skrevet 2. mars 2007 Mitt tips er: Kjøp kun vognen ikke baggen, den trenger du ikke. snuppa mi var 4 mnd da vi gikk over til sportsdelen for hun ville opp og se. Jeg var også litt nervøs for dette med ligge/sittestilling på et så lite barn, så fysio på helsestasjon så på dette og hun så det var null problem for datteren min å bruke sportsdelen, for hun belastet ikke kroppen feil. Bare bruk full liggestilling på oth. Kjøp også den transportbagen, den har jeg veldig greit. Også kjøp lammeull skinnet til sportsdelen, det bruker vi hele tiden, og er tilpasset vognen. Kjøp også mygnetting som hører til og følger det ikke med regntrekk så kjøper du det. soveposen er også veldig god holder til barnet er ca 2 år på lengden hvis ikke så anbefaler jeg lammy sin dunpose som er veldig god og lang!! oth er en knallvogn så jeg anbefaler deg dette altså. Hvilken nettside har du vært og sett på vogn og pris i usa?? Jeg vil gjerne ha tips!!
Lottas mamma Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 2. mars 2007 >Takk for tips! Angående nettsider; jeg har rett og slett tatt utgangspunkt i hjemmesiden til mountainbuggy; www.mountainbuggy.ca, under "retailers" er det listet opp forhandlere over hele Canada. Noen av disse sidene inneholder også pris. Vær obs på at prisen er i canadiske dollar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå