Mandragora Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Har kjøpt Akta Graco Autobaby av ei venninne, og synes den er veldig bratt i ryggen. Skal forhåpentligvis kjøre 50 mil når bebissen er noen uker gammel, men er litt usikker på om babyen er litt for liten til så lang tur i en stol med bratt rygg.. Blir selvfølgelig med mange stopp, men vurderer nå bag m/ sikkerhetsnett. Trygg Trafikk anbefaler bilsete uansett. Noen som har erfaring med dette sete eller tips om hva vi bør gjøre?På forhånd takk
prins07 og spire i magen <3 Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Hei hei...=) v har også kjøpt autobaby til vår lille. Vi ble anbefalt dette setet på det varmeste. Jeg syns også at det er litt vel bratt i ryggen, men det er jo en sikkerhets indikator på siden som viser om setet er for bratt. Setet skal visst være veldig trygt for de aller minste. Vi har funnet ut at vi på lengre turer skal bruke bag + sikkerhetsnett. Disse nettene får man faktisk leid. Ihvertfall på babyshop. Det går jo an å bytte på litt når man skal på lengre turer...=)
hjerte Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 tror ikke det er så stor forskjell på stolene ang hvor "bratte" de er i ryggen. Uansett, skal dere kjøre så langt med et spedbarn bør dere stoppe ofte og løfte barnet ut av stolen. De første ukene bør ikke babyen sitte i stolen stort mer enn 25 minutter om gangen fikk vi beskjed om. Men som alt annet er det sikkert forskjell på hvilke beskjeder folk får om dette også! Som du sier, trygg trafikk anbefaler stol så jeg hadde nok gått for stolen og mange stopp
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 HEi! JEg har en nabo som har dette sete å det er veldig bratt i ryggen. det er derfor di har laget den nye akta greco s som har en justerende base, så du kan justere ryggen. vi kjøpte det nye sete nå å er super fornøyd. kan justerses akuratt som man vil. naboen var og for hørte seg å fikk vite at man kan kjøpe den nye basen til autobaby. den koster 600 kr hvis du er usikker. Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå