Gå til innhold

Gått opp i vekt:-(


mor77 :-)

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ingenting. Jeg veier nå 3 kg mer enn jeg gjorde 14 dager etter fødselen..... Det vil si at jeg nå har igjen 7kg til jeg er nede i normal vekten min igjen. Det føles som jeg bare blir breiere rundt hofter, lår og mage, Magen min ble nesten flat igjen bare tre uker etter fødselen, men nå bare eser jeg ut både her og der. Det er akkurat som jeg er konstant sulten og jeg har gått opp 1 kg bare siden igår:-( Er det flere som har det sånn? Jeg fullammer og føler at kroppen min gjør alt for å spare opp reserver av fett for tiden. Er det noen som har noen gode råd? Jeg går konstant å tenker på vekta og mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har slutta å gå på vekta... Har nok ikke gått opp, men går jo faen ikke ned heller....

 

Skulle ønske jeg var en av dem som kiloene bare raste av. Har igjen 10.......... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rett og slett deprimert av det:-( Pleier alltid å være blid og positiv, men nok er nok! Det er ikke mulig å gå opp i vekt nå. Jeg får ta meg sammen og begynne på et Grethe Rhode kurs for ammende, men det er så tiltak å fly på sånne kurs alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det :-/ la på meg 21 kg under graviditeten, 14 av dem forsvant i løpet av 4 uker. Men NÅ...Uff, har gåttopp 2 kg igjen! Er som du sier, det er som om kroppen er helt desperat etter å fylle opp lageret -men det er jo for pokker fultt?!!? hehe...Fullpumper jeg da. Har aldri spist så mye, og det gjør meg trist :-( Eneste jeg gjør er å prøve å bevege meg mest mulig. Har fint klart å begrense kaloriinntaket drastisk før, men nå er det jo ikke hverken tilrådelig eller mulig...Hmmm.. Du er ikke alene! Vi får satse på at det går lettere når melkeprodusjonen ikke går for fulle mugger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er alene da:-)

Det er helt forferdelig å være så fokusert på mat. Jeg som normalt ikke har noe særlig apetitt. Nå går jeg abre å venter på at neste måltid skal inntas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei,det er ingen god følelse å være så matfiksert! Føles som om man har null kontroll liksom :-/ Alltid bra å være flere i samme båt :-) Var så glad i begynnelsen når klærne begynte å passe etc.....Men nå---Uff! Syte-syte ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig. Jeg klarte faktisk å skvise meg inn i en av olabuksene mine 3 uker etter fødsel ( den var litt for stor når jeg ble gravid da) Jeg var bare så stolt. Men nå er den for trang igjen.

Tenker med grøss og gru på når jeg skal begynne å jobbe igjen. Alle draktene mine er i str 38/40. Tviler på at de kommer til å sitte pent når jeg skal tilbake på jobb i desember :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har gått tilbake til myke joggebukser inne...æsj ;-) Men du...det er lenge til desember :-) Og hvis du i utgangspunktet ikke er noen storspiser,kommer du sikkert til å gå tilbake til normalen kjapt igjen når de verste hormonene er over. Så på Oprah her om dagen (hehe, får med meg endel formiddagstv om dagene ja) og der nevnte noen leger at mangel på søvn gir økt søtsug, og at man prøver å dekke søvnbehovet med mat (ubevisst). Kan jo være noe i det! Søvn er jo ikke akkurat det best dekkede behovet for mammaer med småtasser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her i en sliten joggis selv :-) Og må bare vedkjenne at jeg har fått med meg mye søppel på tv på formiddagen også.

Det verste er at jeg ikke kan skylde på mangel på søvn. Den minste gutten vår legger seg halv åtte, den største åtte og vesla sovner ca ni i vogga si.

Hun sover da som regel til kl seks og får litt mat i senga vår og sover igjen til ca åtte i vår seng.

Men så er jo klokka over halv tolv nå da, så da er det kanskje på tide å komme seg i seng:-) Vil nødig pådra meg mer kg pga manglende søvn:-)

Sov godt og takk for støttende ord:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. så deulig at dine søte små sover så godt da! Lillemor er flink hun og, men det blir jo opp et par ganger om nattan. Får dra baken i seng jeg og...Sov godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me 2 !!!!

Litt godt å se vi er flere, men det er jo forferdelig uansett - at vi går OPP i vekt når vi forbrenner mer ?!

Var superfornøyd rett etter fødsel, raste ned 10kg med det samme og følte meg SÅ slank og fin !

Nå er jeg tjukkere enn noensinne og kommer fortsatt ikke inn i noe annet enn joggebukser og mammaklærne mine, etter snart 3 måneder !!

Jeg spiser jo for mye, og stort sett av det søte slaget, men jeg klarer ikke slutte !

Spiser søte kaker og masse brød og sjokolade hele dagen, ikke rart jeg har lagt på meg.

Skulle gjerne bebynt på Mor & Barn med Grete Roede til uka, men har ikke nåla i veggen heller, så både treningsstudio og slankekurs er uaktuelt akkurat nå.

Og jeg eier ikke viljestyrke til å ta tak selv - har nesten 20kg som skal av...

Går ute med skritteller og er oppe i 10.000 skritt nesten daglig, men likevel blir jeg bare tykkere og tykkere - særlig over rompe og lår...

Tror jeg må gjøre kort prosess og bare begynne med Nutrilett jeg, orker ikke kaloritelling og saaakte saaakte gå ned...er vel OK hvis jeg bare bytter ut et par måltider pr dag med pulver ?

De giftstoffene som frigis i melka når man forbrenner fett, de frigis vel også når man trener, og det anbefales det jo at man gjør - så skjønner ikke at slanking kan være så "farlig" ?

Noen som vet mer om dette ?

Kanskje vi skulle hatt en slankeklubb her for de riktig tunge ?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke noe om det med giftstoffer...Men jeg er klar for en slankeklubb her :-) Det kan jo være bra motivasjon!!! Jeg bøtter i meg masse godterier og brød hver dag. Det er helt sykt, føler meg som en av de storspiserne på en typisk tvNorge-dokumentar ( a la : "Spiser seg til døde" ) ;-)

Jeg har faktisk kjøpt et par nutrilettpakker i dag, hehe.

Jeg er med på ideen om slankegruppe! Har 20 kg som skal bort jeg og. (Hadde litt før graviditeten og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...