Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Hei, registrerer at de fleste ikke skal ha babyen i senga med det første. Har hørt at den liker bedre og ligge litt trangere, men hva bruker dere? Vugge? Skal dere bruke den i stua også? Har sett mange som har det? er kanskje praktisk? Samboer mener at vi ikke trenger det, har jo en seng, og baggen til vogna. hmm.... Jeg har ikke peiling:)
mayaya Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Vi skal ha vugge ja, har kjøpt både seng og vugge i serien Nicole. Kjempefin!! :-)
♥Spirevipp♥ Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Vi har kjøpt en sprinkelseng som står klar på barnerommet. Hvis vi velger å la han sove i stua har jeg også en bærebag som vi tenkte vi skulle bruke. Synes det ikke er nødvendig å gå til innkjøp av noe mer ekstra da!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 vi har kjøpt inn sprinkelseng til å ha på barnerommet og en vugge som skal stå inne på vårt soverom den første tiden. På dagtid så regner jeg med å bruke bagen som hører til vogna. Må likevel ha vogna så og si inne i stua så da bruker jeg bare den på dagtid.
mayaya Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Vi skal forresten også fordele tingene på samme måte som samsyn her..
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Dere trenger det nok ikke. Kan bruke bagen på dagetid - og natt også med en ekstra madrass i. Jeg skal ha kurv med stativ på hjul de første månedene. Tar mindre plass enn sprinkelsenga og kan enkelt flyttes rundt. Vi har liten plass og ikke noe ledig rom til andremann nå, så da passer det best. Til førstemann brukte vi bare sprinkelsenga natt og vogna på dagen - gikk kjempefint det :-)
snartmammapåny Skrevet 1. mars 2007 #7 Skrevet 1. mars 2007 Vi skal ha vugga på stua for dagsoving og så har vi kjøpt stokke sin seng til soverommet. Så da har vi en liten babyseng når babyen er liten og sprinkleseng når han blir større:)
ninsoer Skrevet 1. mars 2007 #8 Skrevet 1. mars 2007 skal bruke bagen til vogna i begynnelsen. en kurv på soveromme vårt til jeg ikke ammer om natten. og sprinkelseng etter d.. har kurv fra før som jeg ha brukt som lita. hvis ikke ha vi nok ikke kommet til å brukt kurv
-Aimee- Skrevet 1. mars 2007 #9 Skrevet 1. mars 2007 Vugge på stua og sprinkelseng på soverommet. Har kjøpt slik sengekant til sprinkelsenga.
plutseligbolle Skrevet 2. mars 2007 #10 Skrevet 2. mars 2007 Hm, jeg tror vi prøver med vognbagen på stua om dagen. Så skal vi kjøpe sprinkelseng til soverommet. Knerten skal dele rom med oss, så jeg bare kan strekke ut armen og hente henne når hun er sulten om natta. Det er i alle fall teorien, så får vi se hva som skjer i praksis:)
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 2. mars 2007 #11 Skrevet 2. mars 2007 Vi har kjøpt en kurv som vi skal bruke til dagsoving på stua, og så har vi kjøpt Stokkesenga som vi skal ha på soverommet som han skal sove i om natta. Vi kjøpte senga med det mini-kittet, så senga er ganske liten nå så jeg tror ikke det blir noe problem for han å sove i den. Har sengekant også, så den er ganske lun og liten.
candymams Skrevet 2. mars 2007 #12 Skrevet 2. mars 2007 Vi kommer til å bruke en hengkøye som en fester oppe i sprinkelsengen og i lekegrinden på dagtid. Eller så kommer jeg til å bruke ammeputen i sengen, slik at han ligger litt trangere.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. mars 2007 #13 Skrevet 2. mars 2007 vet mange bruker vognbagen i senga i starten. Vi la babyen på tvers i senga og bygde opp på siden slik at den ble like stor/liten som de krybbene de har på sykehuset. Vi hadde tenkt å kjøpe vugge, men finner ikke slik jeg vil ha, som ikke koster skjorta (og da mener jeg over 1500kr) Finner vi ikke noe, blir det til at vi gjør det samme som sist. Man trenger strengt tatt ikke vugge/kurv, sålenge man har en seng og vogn...
benteeli Skrevet 2. mars 2007 #14 Skrevet 2. mars 2007 Frøkna lå i vogna si til hun var 6 mnd, da fikk hun en liten sprinkelseng av noen naboer som hun brukte til hun var nesten året, da fikk hun slik dyp sprinkelseng. Men jeg har ikke kjøpt noe som helst til minsten som kommer nå, regner med at også han ligger i vogna første tiden. Vogna kan trilles rundt i huset og utendørs, så den er egentlig helt genial å bruke. Har den jo alltid med den første tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå