Gå til innhold

Deprimert - er det god grunn for sykemelding?

Anbefalte innlegg

Jeg er sykemeldt 100% fra jobben min pga en depresjon jeg har som har utviklet seg en del etter at jeg ble gravid.

Noen dager føler jeg meg helt bra, mens andre dager vil jeg helst bare ligge i senga..

Leser mye her inne på sidene om at det er så vanskelig å få sykemelding utover 8 uker, det må ligge en tungtveiende medisinsk årsak bak for å fortsatt få sykemelding..

Jeg har snart vært sykemeldt i 7 uker, og skal til legen imorgen. Føler meg ikke klar for å begynne å jobbe igjen. Blir helt skremt av tanken!

Går ikke på noen medisiner, men får oppfølging av psykolog hver andre uke.

Er dette grunn nok til å fortsatt være 100% sykemeldt?

Fortsetter under...

Jeg mener absolutt ja. Selv var jeg sykemeldt i tre mnd i høst pga depresjon. Det var ikke noe problem. Depresjon er en tilstand og en sykdom på lik linje med andre sykdommer og problemer. Og skal absolutt tas seriøst. Jeg er gravid i 25 uke nå, og går på medisiner. Og det fugerer helt flott. Og jeg er nå helt sykemeldt. Mest pga en masse kynnere som nå etterhvert har blitt veldig hyppige og vonde, men også pga utslitthet og fordi jeg er utsatt for å bli lei og deprimert.

Si det som det er. Du trenger å hvile! Det er det aller beste. Flott at du går til psykolog!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...