Gå til innhold

Dersom det første ivf forsøket miskykkes hvor lenge må man da vente på det neste?

Anbefalte innlegg

Så lurte jeg også på hvilken dag i syklus man begynner med sprøyter og nesespray?

Har dere merket mye bivirkninger ift denne hormonstimuleringen?

Hvor lenge går man på sprøyter/nesespray før man skal inn til ultralyd?

Hva er det de ser på denne ultralyden?

Ble visst mange spm, håper noen vil svare:)

Fortsetter under...

Hei

Velkommen hit:o)!!

Ifjor begynte jeg på dag dag 20 i menssyklusen, det skal jeg denne gangen også er snart igang med 2 uttak. Fikk brev fra sykehuset der det var grundig forklart hvordan behandlingsregimet ville være. Forkortet så det slik ut:

Startet med nesespray 23/12

Startet så med sprøyter 11/1

Ultralyd ved sykehuset 20/11

Uttak av egg 23/1

Insetting av egg 25/1

Jeg var heldig og hadde nesten ikke bivirkninger, men de kan selvsagt komme, akkurat som med annen medisin. Fra sykehuset får du et skriv som forklarer hva du skal være obs på. men du trenger nok ikke være bekymret, for de aller fleste går det her ganske smertefritt:o)

Bivirkningene kan være hodepine, tretthet, humørsvingninger, svettetokter ol.....

På ultralyden ser de på eggposene dine om det er mange av dem og hvor store de er. Dette varierer veldig etter hvor godt man har respondert på hormonene og kan sikkert variere litt forskjellig fra forsøk til forsøk. Men man kan hente ut bare to egg, og de kan være av super kvalitet så egg antallet er ikke det viktigste.

Når du skal ha uttak får du beroligende og smertestillende en time før uttaket. Du får morfin under selve uttaket og har kjempesnille sykepleiere som tar vare på deg, det kan være ganske vondt men er garantert ikke verre enn en fødsel:o). Noen syns det ikke gjør vondt i det hele tatt og det er over ganske fort.

Blir spennende å følge deg, her kan du spørre og grave ingen spørsmål er dumme:o).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...