Gå til innhold

Hypatia...


Circe

Anbefalte innlegg

Hei.. du husker sikkert ikke meg, men vi skrev en del i sommer. Men du mistet desverre:-(

Ser nå at du har klart å bli gravid igjen.. Så koselig. Gratulerer så mye.

Skal også hilse deg fra jan78. Vi har snakket om deg se :-)

Du må opprette en profil. hehe...

Vel.. Ville bare ønske deg masse lykke til...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snille, flotte Circe! Så fantastisk å høre fra deg - klart jeg ikke har glemt deg!! Du og Jan78 var helt supre i sommer, både før og etter at jeg mistet. Så deilig å se at dere er høygravide og friske. Dere var jo litt nervøse dere og, særlig Jan78 såvidt jeg husker.

Jo, kanskje jeg skulle opprette en profil? Jeg har såvidt "akseptert" at jeg er gravid igjen, det er kanskje derfor jeg har holdt meg litt tilbake, ja, altså, så mye som jeg klarer, da - jeg er jo fortsatt meg :-) ! Men ok da, profil skal bli!

Da jeg mistet i august var jeg i uke 10, nå er jeg i uke 9 - har ikke helt tort å stole på at dette skal flaske seg ennå, men jeg behandles etter alle kunstens regler i hvert fall, og symptomene er "hjertelig" tilstede. I går la jeg meg klokken 18 og våknet da vekkerklokka ringte i dag morges, haha.

Grunnen til at jeg har ventet så lenge med å bli gravid igjen, er at mannen min og jeg har vært til utredning for habituell abort, og utredningen tar flere måneder. Så var det på'n igjen på første forsøk etter at vi fikk klarsignal. Det er ikke fruktbarheten det er noe i veien med her!

I morgen er det ultralyd, min første (du må innrømme at jeg har klart å holde meg lenge?) - det blir frydefullt, skummelt og innmari spennende! Det vil vel helst gå godt, ikke sant?

Jeg ønsker dere inderlig lykke til med de siste ukene og fødslene. Dere har vel sluttet å grue dere nå - bare kos?

Tusen takk for at du fant meg igjen!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jan78 mistet hun også. men er gravid igjen. er i uke 15 eller 16 nå.

Du må skrive til meg innimellom så jeg får høre åssen det går da.. Jeg er ihvertfall inne på skravle ganske ofte. har hatt ett ganske tøft svangerskap. Veldig mye tull, men nå er jeg da snart i mål. Men må innrømme at jeg gruer meg faktisk sinnsykt. huff og huff.

Masse lykke til på UL. Og ja, du har virkelig holdt deg lenge. Er ganske sikker på at du klarer det denne gangen. Alt ordner seg for snille jenter vet du.. he he...

 

Så koselig å høre fra deg igjen...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUFF! Ja, nå husker jeg jo at Jan mistet hun også! Men da er jeg glad hun er gravid og trygt inne på 2. trimester!

Hva slags komplikasjoner har du hatt? Håper det er bra med deg nå?

Terminen din er i første halvdel av april, er den ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL termin 3 april. Mens 27 mars. Skal på modningsakupunktur på mandag. Jeg har slitt med bekkenløsning,vena cava syndrom. Premature veer.En bakterie som kunne forårsake tidlig fødsel osv osv... hehe.. Men nå er jeg snart i mål... Puh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da, ikke småtteri for en stakkar! Skulle ikke sagt at du er frisk og rask for tidlig! Men nå er du jo snart i mål, ja, fødselen kan begynne den...? Det gjør jo ingenting. Og nå er det mars, du nærmer deg! Og en gutt i magen. Så fint det blir. Jeg er så glad på dine vegne, og håper jeg kommer etter i september/oktober (her blir det nemlig keisersnitt!).

Min første milepæl blir i morgen, dersom ultralyden gir gode nyheter (kjære, la den gi gode nyheter!).

Så kommer en stor og forhåpentlig lykkelig dag når jeg kan trippe over til 2. trimester om fire uker. Da skal jeg være glad!

Husker fra jeg gikk med sønnen min at jeg ikke slappet HEEELT av da heller, men at jeg fikk nye milepæler ved 22 uker (når barnet kunne leve utenfor livmoren) og så når det bare var å sette igang. Jeg GLEDET meg til å føde, jeg! Det var det forsåvidt ingen grunn til, det gikk jo ikke helt etter boka (det er grunnen til at det blir keiserbarn heretter), men jeg fikk verdens vakreste barn.

Jeg håper, håper, håper det går bra denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har troa på deg. Det sa jeg til jan78 også.. hehe... Vi er veldig spente på i morgen asså.. Du bare måååå gi beskjed... positive tanker....osv.... Jeg langt i fra gleder meg. Men en gang må han jo ut.. Får liksom ikke snudd nå. Men geder meg veldig til å hilse på min kjære Tobias Aleksander... Er så spent på hvordan han ser ut, og hvordan han er... Det blir spennende.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nå alltid vært en søtnos! SMASK!

Dere hører nok ikke fra meg før på søndag. Jeg reiser nemlig rett fra sykehuset i morgen til København på jentetur. Skal shoppe litt (tunikaer på Topshop, ser for meg at det kan bli et nyttig plagg framover). Jeg lover å melde meg her ved hjemkomst uansett hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud.. skal jeg gå her og trippe og vente jeg da??? Det er jo ikke rettferdig.. hehe... enida... Kos deg masse på jentetur, og jeg er bombesikker på at du får med deg en kjempegod nyhet på veien...

Igjen... MASSE LYKKE TIL OG GOD TUR. Kos deg glugg ihjæl.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at du tenker på meg! Det skal jeg huske på og glede meg over! Da snakkes vi på søndag, da! Kos deg med magen så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiiiiiiiiiiiii..må jeg også vente helt til søndag???!!! Er aldri her inne lenger, men jeg har tenkt masse på deg, og så plutselig sier circe at hun hadde fått svar fra deg:) Ble så glad da jeg hørte du var gravid igjen!

Rart hvordan enkelte her inne får en spesiell plass hos oss:)

 

Jeg mistet jo igjen i september, 11uker ble det den gangen. fikk utredning med en gang men de fant ingenting. Alle prøver var helt fine, og de kunne heller ikke se noe feil innvendig hos meg, så legen sa det bare var å kjøre på. 2 mnd etter jeg mistet var jeg jammen gravid på nytt:) Er regelmessig til ul, frem til nå ca en gang i uken. Alt ser het supert ut, og det er et sterkt og aktivt lite nurk der inne:) men selv om jeg nå er helt i slutten av 4.mnd klarer jeg ikke helt å slappe av, men det kommer vel, så skjønner godt at du ikke har klart å slappe av. Men som circe sier:dette klarer vi:) Hun har vært en enorm støtte for meg disse mnd,en super jente.

 

vet ikke om du husker pelle kanin og pølsa, men hun fikke en gutt her for en ukes tid siden:) alt står bra til med dem begge.

 

Håper du hadde en fantastisk opplevelse på ul i dag, og får en super tur til Danmark. også håper jeg på gode nyheter på søndag.

 

gratulerer så masse igjen, og lykke til!!!!

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Nå er jeg tilbake - det første jeg gjør, er selvsagt å oppdatere dere!! Jeg hadde ultralydtimen min på fredag, og alt gikk fint! Hjertet slo, legen var fornøyd med mengden fostervann og alt så fint ut. Jeg ble satt tilbake med cirka en uke og er visst nå 7+4 og ikke 8+4 som jeg selv trodde. Alltid litt kjedelig det, men jeg tror det har skjedd i hvert eneste svangerskap. Skal tilbake om to uker.

Har hatt en fantastisk danmarkstur med god venninne og shoppet tunikaer, tights og gravidbukse. Alle gravide: fantastiske klær på Urban Outfitters og Topshop! Begge på Strøket i København, begge med et rikt utvalg av lekre plagg for voksende mager. Helt unødvendig å kjøpe mammatopper (selv om de har det også) når moten tilsier vide gevanter også for smale midjer!

Kjære Jan78 - nå må du slappe av! Jeg er så glad for å ha kontakt med dere to igjen, som jeg skrev tidligere i tråden - dere betydde masse. Etter aborten (ble jo uke 10 på meg) klarte jeg ikke å være her inne, før nå. Jeg håper vi kan følges videre alle tre. Vi får det til denne gangen!

Jeg er selvfølgelig ikke helt avslappet, men heldigvis sørger svangerskapstrøtthet og kvalme for at jeg ikke ligger søvnløs og bekymrer meg - jeg sovner, og sover godt.

Jeg gleder meg til å høre fra dere igjen begge to.

Hils masse til Pelle Kanin - jeg håper inderlig hun koser seg med babyen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå blander jeg meg litt inn i deres tråd her(sorry for det),men jeg må bare si at jeg syns det var så moro at alt stod bra til på ultralyden,Hypatia:-)

GRATULERER!!!!

 

Hyggelig var det også at du fikk en bra tur til Danmark:-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er så utrolig velkommen på denne tråden, kjære! Tusen takk for lykkeønskninger, jeg håper det også står bra til i din egen mage?

Jeg gleder meg også til å følge deg hele veien til mål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:-)

Jeg skal til legen i morgentidlig,så er litt spent ja...

Får jo ikke noe ul da selvfølgelig,men jeg regner jo med at han skal kjenne på livmora.. Er spent i forhold til hvor langt jeg er på vei;-)

Om det stemmer med våre beregninger osv....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Det er vel ikke så lett for legen å se hvor langt på vei du er uten ultralyd, tror jeg, men du kan ihvertfall få luftet tankene dine, og det er godt! Hver dag er en liten seier så tidlig i svangerskapet som vi er, og hver dag er en dag nærmere tryggheten. Vi må tenke på det sånn!

På sykehuset på fredag så legen på meg både med og uten ultralyd. Før ultralyden sa hun at livmortappen var veldig blålig, noe som var vanlig hos gravide. Så slike små ting kan de i hvert fall registrere.

Ellers er det jo ikke så mange ukene til de kan lytte etter hjertelyden. Det er også en litem milepæl!

Men terminkalkulatoren her er ganske nøyaktig tror jeg, i hvert fall hvis man vet hvor lang syklus man har, og er villig til å gi det hele noen få dagers slingringsmonn. Som sagt så skulle jeg egentlig være 8+4 i dag med egne beregninger, mens ultralyden sa 7+2 på fredag, altså 7+4 i dag. Så da tilbakeregistrerer jeg med noen dager og sier at jeg har termin 17.10 i stedet for 12.10. Jeg tror ikke på at det blir så langt tilbake som 19.10 (da har de små sædcellene svømt rundt inni der i nesten en uke, og jeg har hatt eggløsning en uke senere enn vanlig i så fall).

Samme kan det være, så lenge alt er bra i magen!

Dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt er bra.. nå ble jeg glad..

Du må gi lyd fra deg innimellom altså. Endelig funnet deg og greier.Få deg en profil så vi kan sende post...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Takk, ja - det var deilig at alt foreløpig står bra til!

Jeg har opprettet profil (har jeg ikke det, da..?) og skal finne ut av hvordan jeg bruker den også! Tror du skal kunne sende meg post nå. Stor klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, så det nå. Sender deg post jeg vettu. Men må stikke nå. Skal til Asker på hockeykamp...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at legen,på de to andre gangene jeg har vært gravid, kunne si sånn ca hvor langt jeg var på vei og det stemte veldig bra med ul senere;-) Kanskje han er veldig god på det der,he,he:-) Men uansett,så kjenner han vel om det kan stemme at det er noe der inne,og selv om jeg har tatt enda en test som lyste positivt i mot meg+symptomene så klarer jeg ikke helt å tro det!!!!???

 

Litt rart det der..... Dette er mitt tredje barn,så en skulle liksom tro at man roer seg litt med tanken på det å være gravid,og at man blir mindre tussete!!?? Men jeg syns det bare blir værre jeg altså,he,he....

Kanskje har det noe med at jeg vet at dette er siste gangen!!!!;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville ikke være så rart i så fall, om du kjenner på alt litt ekstra når du vet det er for siste gang. Men jeg er tussete uansett jeg, siden jeg har mistet flere ganger. Ordentlig nervøs! Om det er siste gangen har vi ikke bestemt oss for, vi får vel se når svangerskapet er vel overstått... Mannen min har en fra før, og vi har en på 2 1/2. Jeg tror egentlig at jeg vil ha tre egne jeg, men det spørs hvor vanskelig det blir da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er sånn at man er veldig bestemt på at man er ferdig,når man er ferdig....

Har ei venninne som er helt ferdig og vært bestemt på det helt siden ho fikk nr to,men når noen har spurt meg om jeg er ferdig har jeg ikke klart å si verken det ene eller det andre. Og fått svar tilbake om at da er man ikke ferdig;-)

Nå som guttene har blitt større vet jeg med sikkerhet at jeg vil ha 3. Men det holder altså,så sant ikke jeg får tvillinger nå da..... Da har jeg jo ikke noe valg,kan du si,he,he... Og da er det vel meningen at det skal være sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da blir det vel enda en på meg, da... men jeg må si det er en påkjenning å bli gravid, med de bekymringene det fører med seg, og med de mulige abortene. Noen ganger tenker jeg at hvis det går denne gangen, da utfordrer jeg ikke skjebnen flere ganger. Forrige abort var så knalltøff. Men med tiden glemmer man det jo litt, så kanskje jeg blir klar igjen om et par år...

Hvordan går det med deg om dagen, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja det er nok å bekymre seg for,det er helt sikkert.... Og det kommer fra meg som ikke har opplevd det du har,så jeg skjønner at du tenker sånn innimellom!

 

Jeg slipper foreløpig unna den værste kvalmen,litt uggen på kvelden bare... Men jeg er forferdelig trøtt,og bare det å ta seg en dusj er slitsomt,så det blir jeg LITT frustrert over til tider;-)

Prøver å trøste meg med at det er tegn på at ting utvikler seg som det skal da,og da blir det lettere å godta!!!

 

Hvordan er formen din????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...