Gå til innhold

Clearblue Digital Eggløsningstest

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er første pp jeg tester etter EL, og har derfor noen spørsmål. Jeg har kjøpt CB EL-test, og lurer på om noen andre som har erfaring med disse?

- Er de enkle å finne EL med, og er resultatet enkelt å avlese?

- Når burde man teste, morgen eller lenger ut på dagen?

- Burde man teste en eller to ganger om dagen?

Håper noen vil dele sine erfaringer :o)

Fortsetter under...

Jeg begynte å teste en om dagen fra og med tirsdagen. Har testet på morgenen, men ikke fått positiv test ennå. Venter EL til helgen.

Vet det er anbefalt å teste på ettermiddagen, men var usikker på om dette gjaldt de testene som ikke er digitale.

Annonse

har min føste periode med cb digetal og jeg fikk psoetiv test i dag tidlig kl 06 --tror ikke jeg har noen strørre sjangs får å få et feil svar på morran som på eftan .. for jeg legger meg sent og tester så fort jeg vokner eller minsten vekekr meg morran . fikk ikke noe posetift el med qr sist mnd ... he he tenkte bare for morroskyld se om jeg fortsatt får posetiv elelr om ja el faktisk er der før smertene ... for dem kom i 9-10 tiden i dag og er over nå

Du fikk altså positivt svar kl 6 i dag tidlig, hadde el smerter noen timer senere og kanskje EL i løpet av neste døgn eller?

Har du fått el-slim ennå?

Når har du IKM? Bare lurer for å sammenlikne når jeg kanskje kan få pos svar på EL testen. Selv har jeg IKM søndag 18. mars, venter derfor ikke pos EL test før til helgen.

el slim har jeg aldrig merket noe til ( og har hvert gravid og født tre barn fra før) så nei ikke noe el slim bare litt klissete men ikke seigt utflod,slim som kan stekkes .... men ja ... etter å testet i en del dager nå fikk jeg posetiv test 06 i dag tidlig . smertene begynte ca 09-10 og var til 13-14 tiden ( lol som sist pp det ) sist pp el testet jeg med qr og fikk svakere strek en controstreken men tydlig så tror jeg var sent ute .... noe som kan begge opp i det jeg lurte på å tror etter i dag .. smertene er vel min slutten på el..... desverre får jeg ikke laget spire av denne el da jeg ikke ser min kjøre men hoper jo da ... el flytter seg litt hos meg sist var den sansynligvis på dag 11 . har 28 dagersyklus ... men tr rød kom svakt sist syklus blødde bare litt å litt i 2-3 dager klarte meg jo lenge med truseinlegg og do besøk..hmm ..men samme det .. fikk nå el på dag 16 om jeg skal regne fra den tidlige men om mensen hadde kommet når den skule er det dag fjorden da ... vet jo ikke siden den forskjøv seg litt sist men venter tr nå mellom 14 eller den 16 siden den var litt tidlig ..hopppppppppper om den skal komme på den 16 noe den så kalrt gjør ..hade os på søndags formiddag og det er lengesiden og soldatene er nok borte , gon nå så mange dger siden så om jeg får litt sen tr nå da er jeg fitt for figth i påsken ellers går jeg jaggu meg glipp av el da med ..tv itvi

10. Skal man bruke morgenurin på eggløsningstester?

Nei. Morgenurin er den mest konsentrerte urinen man har gjennom døgnet, og siden man som regel har en viss mengde LH tilstede hele tiden, kan morgenurin forårsake en kunstig stigning av LH og dermed forårsake falskt positive eggløsningstster. Det beste tidspunktet for å teste er på ettermiddagen, helst etter minst 2 timer uten dobesøk.

Så du hadde rett HI:o) Beklager! Skal slutte og høre på rykter, og heller finne frem fakta med en gang jeg skal uttale meg:o)

Hei!

Jeg tester både morgen og kveld (mest fordi jeg teste dilla). Noen sykluser viser den positivt om morgenen, andre ganger på kvelden.

Man kan få positiv EL test uten at man faktisk får EL, dette er fordi at kroppen gjøre seg klar til å slippe egget, LH stiger, men så klarer ikke kroppen eggløsning en allikevel. Det har skjedd meg to ganger, men tror ikke det er så veldig vanlig. Jeg har PCO, så det er sikkert derfor det har skjedd med meg!

Lykke til med letingen etter EL!

Har også hørt at man skal bruke morgenurin (inne på dette forumet faktisk) for da er den mest konsentrert. Så jeg har alltid tatt testen om morgenen.

Leste akk bruksanvisningen til CB digital, der står det at det er viktig at man ikke har tisset på minst 4 timer men kan tas når som helst på dagen. Måtte bare skjekke :)

Annonse

hei, hei

nettopp testet positivt på en eggløsningstest ( tester med clear Blue på morgenen og billig strips) på kvelden, har merket litt eggløsningsslim de to siste dagene..... men min kjære er borte til i morgen,,,,,, håper virkelig jeg ikke går glipp av noe nå.....

Det var lurt å teste med de billigere testene en gang i døgnet, så slipper det å bli så dyrt.

Takk for svar. Nå drar jeg på volleyballkamp...det går vel bra det selv om man prøver å få en spire til å feste seg?

• 9 år senere...

Hei,

Jeg er noe forvirret over at Clearblue eggløsnings testene mine - jeg har nå testet hver morgen og fått smilefjes opp på indikatoren i 11 dager på rad. Jeg har også brukt to ulike pakker for å sjekke at det ikke var noe feil med den ene digitale måleren! Jeg sluttet på p-piller tidlig i desember i håp om å bli gravid og har hatt menstruasjon en gang etter det. Ettersom jeg har lest så er det vanlig å få smilefjes 2-4 dager - men ikke i 11 dager sammenhengende? Er det noen andre som har erfart dette eller vet hva det kan komme av? På forhånd takk for svar! :blomst:

Hei,

Jeg er noe forvirret over at Clearblue eggløsnings testene mine - jeg har nå testet hver morgen og fått smilefjes opp på indikatoren i 11 dager på rad. Jeg har også brukt to ulike pakker for å sjekke at det ikke var noe feil med den ene digitale måleren! Jeg sluttet på p-piller tidlig i desember i håp om å bli gravid og har hatt menstruasjon en gang etter det. Ettersom jeg har lest så er det vanlig å få smilefjes 2-4 dager - men ikke i 11 dager sammenhengende? Er det noen andre som har erfart dette eller vet hva det kan komme av? På forhånd takk for svar! :blomst:

10 år gammel tråd? 😂

Anonymous poster hash: 9dfc5...ea8

Hei,

Jeg er noe forvirret over at Clearblue eggløsnings testene mine - jeg har nå testet hver morgen og fått smilefjes opp på indikatoren i 11 dager på rad. Jeg har også brukt to ulike pakker for å sjekke at det ikke var noe feil med den ene digitale måleren! Jeg sluttet på p-piller tidlig i desember i håp om å bli gravid og har hatt menstruasjon en gang etter det. Ettersom jeg har lest så er det vanlig å få smilefjes 2-4 dager - men ikke i 11 dager sammenhengende? Er det noen andre som har erfart dette eller vet hva det kan komme av? På forhånd takk for svar! :blomst:

Jeg fikk seks dager på rad før den viste positiv. Kan være at kroppen bruker litt mer tid på å få EL. Jeg har også hatt positive tester to ganger på en måned, fordi egget nok ikke klarte slippe første gangen.

Anonymous poster hash: e1346...d97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...