Sgt sweetie prøver på en til.. Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 Termindagen mandag 19.02.2007 kl 0630 våknet jeg av smerter i magen, som mageknip. Gjorde skikkelig vondt. Jeg tenkte med meg selv at det er vel bare tarmene som trenger å tømmes, men jeg gikk på do og det hjalp ikke. Takene var der fremdeles. Det kom mer blodblandet slim enn på søndag også. Vi valgte å stå opp og kjenne på dette. Det ga seg ikke, ringte føden for sikkerhets skyld og fikk beskjed om at dette var veldig tidlig og at jeg skulle ta det med ro og slappe av. Riene kommer og går, gjorde ikke kjempe vondt, kjennes ut som tak i magen før man må bæsje. Var ute og gikk en liten tur, merket det da litt i ryggen. Vi tok en tur på Obs og handlet litt, men nå ble takene straks vondere. Klokka 15 begynte vi å ta tiden på veene, de kom tettere nå, med 5-10 min mellomrom. Ringte på nytt ned på føden og fikk beskjed om å komme inn til sjekk, joda det var i gang, men bare 1 cm åpning så vi dro hjem igjen. Lagde lasagne og rakk så vidt spise opp den før vi måtte reise igjen, nå var det mye vondere og hyppigere. Kl 2130 ble jeg skrevet inn. Det var mange våkne sjeler i familen vår denne natten, de ventet på mer informasjon og de sov visst dårlig. Men det hadde ikke åpnet seg mer enn 1 cm på ca 5 timer, dette kom til å ta tid skjønte jeg. Vi fikk et stort og fint rom på B7, jeg fikk klyster og 7 min senere satt jeg på potta. Fikk tatt meg en varm og deilig dusj, det hjalp litt men ikke så mye på smertene. Veene kom og gikk og gjorde vondere og vondere, men det ble ikke noe større åpning enn 4cm. Kl 0110 tok de vannet og det var misfarget, grønt pga avføring. Det ble satt akupunktur i magen og hodet for å dempe smertene, men nå var de virkelig sterke og det hjalp ikke meg stort. Hang litt over prekestolen, men det var uutholdelig. Det ble tatt en avgjørelse på at jeg skulle flyttes til B3 spesialenheten, opp i ny seng også bar det av gårde med smertene. På B3 fikk jeg lystgass og det hjalp den første timen. Baby ble overvåket og hun så ut til å ha det bra. Nå kom veene ustanselig, de kom som haggl og jeg hadde ikke en eneste pause å hente meg igjen på. Dette var vondt…. Ny avgjørelse ble tatt 0330 ca, akutt keisersnitt. Over i ny seng med sinnsyke smerter og inn på opersjonsstuen. Her var det masse leger. Jeg måtte sitte oppreis og rett i ryggen for å sette spinal, (bedøvelsen). Det gjorde veldig vondt å måtte sitte i bare 5 min, de føltes som 30 min. Beina ble bandasjert helt opp til underlivet, dette pga blodsirkulasjonen. Jeg skal som et aspeløv der jeg lå, dette var forferdelig, men tross alt godt fordi nå ble det en ende på smertene. Plutselig hørte jeg to nydelige skrik fra jenta vår og skjønte da at det var over. Vi fikk kose ansikt til ansikt, slik at hun fikk kjenne lukten av mamma. Hun var så vakker så vakker:-) Mamma og Pappa gråt av lykke da alt var over. En helt fantastisk følelse:-). Kan ikke beskrives. Jeg visste at livet ikke kunne bli bedre enn dette:-), så lykkelig. Jeg ble trillet av gårde på intensiven for oppvåkning, her ble jeg liggende i noen timer til følelsen i underkroppen var kommet tilbake. Jordmor, pappa og babyen kom ned og jeg fikk ammet henne for aller første gang, det var helt fantastisk. Kunne ikke bli lykkeligere nå:-) Resultatet var helt perfekt, hun var så skjønn så skjønn. Pappa ga deg navnet Isabell, med tillatelse fra mamma:-) Hun veide 3350, 50 cm lang, hode 34cm. Velkommen til verden lille venn.. Takker for tiden her inne sammen med dere, og all støtte vi har fått gjennom vår reise. Lykke til alle sammen,dere har masse å se fram mot. Klemmer fra Kine og Isabell
candymams Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 gratulerer så mye med lille tulla. Godt å høre at det gikk bra med keisersnitt, hørtes ut som en vond fødsel, men tviler ikke på at det var verdt det!! kos dere masse :-)
rampen_ Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 så koselig historie:-) til tross for masse smerter..
misyme Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Gratulerer saa mye, dette var en ganske utrolig historie. Kos dere videre
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 Gratulerer med babyen. Du er flink til å beskrive at det var vondt uten å skremme alt for mye. Kos dere!!!!!!!!!!!
kfitjar Skrevet 1. mars 2007 #7 Skrevet 1. mars 2007 Gratulerer så mye!!! Synd å høre at du hadde det så tøft, men det var jo godt at det endte så bra som det gjorde. Kos dere videre og lykke til!
Prish Skrevet 1. mars 2007 #9 Skrevet 1. mars 2007 Gratulerer så mye!!! Lykke til med lille jenta deres
frøy@ Skrevet 2. mars 2007 #10 Skrevet 2. mars 2007 Gratulerer så mye!! :-) Kjempefin historie, selv om det hørtes tøft ut!Dere får kose dere masse med prinsessa! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå