Gå til innhold

Noen som ikke vil føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser om så mange som vil føde så snart som mulig.

Jeg har det egentlig motsatt, klart jeg vil ha nurket i armene og blir ferdig med det men etter sist fødsel har jeg total fødselsangst. I morgen skal jeg til fødselslegen og diskutere fødselen min. Har termin ganske straks så det haster. Jeg kan jo egentlig føde når som helst og har ikke noe lyst.

Sist var jeg kjempe klar for å føde men fikk skrekken da det endte med hastekeisersnitt.

Er det alle her inne som er bare kjempeklar for å få babyen ut eller er det flere enn meg som "kniper" igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fødselsangst selv, og gruer meg som en hund. Men prøver å fortelle meg selv at det er best å få ut ungen jo før jo heller, for jo lenger det går jo større blir den...

Skrevet

Jeg har ikke lyst itl å føde, men det er vel bare fordi jeg ikke vet hva som skjer.... Gleder meg masse til å komme hjem, men fødselen skulle jeg ønske jeg slapp...

Har termin om 7 dager å burde liksom ha pakket det jeg trenger på sykehuset, men har ikke gjort det enda... Blir kvalm å uvel hver gang jeg skal begynne å pakke den... Kjenne jeg blir lei meg bare jeg tenker på å føde....

Skrevet

Kjære Len85. Jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv, gruer meg veggimellom til fødselen.

Har heller ikke pakket den berømte bagen enda, og det er veldig ambivalent hva jeg føler når jeg tenker på å føde. Av og til gleder jeg meg mye sidem det er da jeg endelig får se lille nurket, men på den annen side vet jeg ikke om jeg kommer til å klare selve fødselen...

gruer gruer gruer meg...

Skrevet

Ikke sant...

Tenk om ikke jeg klare, tenk om ikke jeg orker...

Å alt jeg får som svar er at dette har kvinner gjort i 1000 år før deg å de fikk da til, MEN for H.... da de damene er da ikke meg...

Det går jo sikker bra, men det er bare ikke så lett å innstille hue på det...

Skrevet

Føler med deg, jeg har fødselen godt i minnet enda,enda det snart er 4 år siden.. Har grudd meg noe voldsomt,og må ikke tenke på det, det orker jeg ikke.. Synes ikke det var noe fantastisk å føde i det hele tatt, bare vondt og slitsomt og trodde jeg skulle dø. Jeg hadde en intens og rask fødsel sist, så nå tenker jeg at det kan jo ikke ta mer enn ett par timer og jeg gidder ikke grue meg for det,(men gjør jo egentlig det da). Jeg har litt lyst til å føde denne gangen for å få noe å sammenligne med, det er jo så mange som synes det er så himla fantastisk så jeg ønsker å få oppleve det, så jeg vil liksom egentlig føde igjen.. men huff auuuu!

Har 1 mnd igjen hjelp!

Skrevet

Jeg går også og gruer meg for fødselen. Jeg vil IKKE føde, men jeg vet jo at det er ikke noen vei utenom nå. Jeg har klart det en gang før, så jeg klarer det vel igjen, selv om jeg vet at det blir noen helvetes timer med vondt og kvalme og fysj og æsj.

Fikk epidural sist, og det vil jeg ha denne gangen også,samtidig som jeg gruer meg som en hund til å få satt sprøyta, sist gang var det skikkelig fælt, da han bommet på første forsøk..

Nei, vil ikke, vil ikke, vil ikke..... Samtidig som jeg gleder meg til å hilse på vesle snuppa våres...

Skrevet

Takk for at det ikke er jeg som bare har det slik:)

Jeg gruer meg veldig til fødselen og siden det er så kort tid siden sist føler jeg at nakkehåra mine reiser seg bare noen nevner ordet fødsel.

Synest det var deilig å se barnet mitt for første gang men det som var før synest jeg bare var helt forferdelig.

Håper jeg ikke skremmer noen med denne overskriften her... men det er jo ikke noe godt å føde , og ikke noe idyllisk eller romantisk.

Jeg er livredd, gråter og får ikke sove om nettene. Nå går jeg bare å gruer meg til fødselen skal starte og jeg er ihvertfall ikke typen som bruker kjærrringråd til å starte fødslen. Her unngår vi kanel, sex og det som ellers er.

Er så dritlei av å høre at første gang er den værste og nå kommer det til å gå såååååååå bra .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...