Gå til innhold

nå ligger begge med

(=snart mamma til twins=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hode ned..så da blir d vell lite aktuelt med KS på meg uansett kor mye eg ønsker d..=( men d beste e vell å føde vaginalt..da slipper eg jo arr også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ska være gla hvis du slipp keisersnitt, æ e så lei mæj for at æ ikke fikk føde vaginalt,pga at æ va i fødsel, å tv1 lå i sete å va på tur me fotan først.

husk at d tar mye længre tid å komme sæj når du får ks, d verke å gjør vondt, du ska ikke løfte tungt på mange uker. ta d mest mulig me ro 12uker etter fødseln.

Æ måtte ligge på overvåkning å vite at æ va blitt mamma, men ikke hadde fått muligheten til å studere nurkan mine, telle fingra å tær, mens far å barn va på barselavd. d tokk en time før dæm kom ne til mæj me ungan, så fikk dæm mat å dro opp igjæn.

seinere så måtte æ ringe på pleieran, sidn æ hadde så vondt etter operasjonen at æ ikke engang klarte reise mæj fra senga å ta opp ungan når dæm skreik.

så vær gla hvis du får føde vaginalt, å slipp ks :)

Skrevet

men ingen KS eller vanlige fødsla e lik.. men eg e meir innstilt nu på å føde vanli..særli sia begge ligger med hode ned. eg har bare vært litt redd å skremt på d å føde vaginalt..eg leser så mye tull =)

men vi får se ka som skjer,,,nu e d jo bare 49 daga til termin men JM sier ho regner med at i påska kommer di... =) hehe..gleder meg til å endeli bli mamma ;)

Skrevet

Jeg også ønsker for all del å føde vaginalt, tenker spesielt på tiden etter hvor en skal komme seg fra en stor operasjon, for det er det det er! Tvilling 1 har lagt seg med hodet dypt ned i bekkenet (allerede!) og legen sier han tviler på at han kommer til å flytte så mye på seg, så det er jo bra. Tvilling 2 ligger på tvers over hele magen og tar seg til rette, men han kan jo både flytte på seg selv og de kan evt flytte på ham når tvilling 1 er ute.

Vet dere noe om de tillater at vi føder vaginalt uten epidural når vi skal ha tvillinger? Jeg har en ryggskade som gjør at de ikke kan sette bedøvelse i ryggen på meg og derfor frykter jeg at det blir keisersnitt i full narkose på meg samme hvordan guttene ligger. Skal på sykehuset og snakke med kirurg og anestesilege om dette, men det er ennå en mnd til og jeg tenker masse på det! Noen som vet?

Skrevet

du slipper arr-smerter etterpå-smertestillende som gjør at du nesten ikke orker å holde babyene dine på et døgn-problemer med amming og større komplikasjoner for både deg og tvillingene dine!

etter en fødsel med to som har lagt seg så bra som dine er du nesten rett opp å stå med en gang og smertene er over etter du har født,kan dra fortere hjem,kan trene opp til finere mage etter bare noen uker (ks flere mnd og ender opp med en "pølse" over den veldig strukket magen)

et er jo selvfølgelig forskjellig fra perosn til person men du kan jo veie opp selv-men bare du vet at du slipper ikke unna smerter eller komplikasjoner ,det blir verre og kommer i etterkant:-)

jeg er hvertfall veldig glad for at jeg kan føde vaginalt,mine har lagt seg så fint på tur-nr en med hodet festet og nr to rett etter meg sete oppe!gleder meg

Skrevet

Har en veldig god opplevelse etter ks. Selv om det var et såkalt hastesnitt. Fikk guttene på bryste og hadde de på oppvåkningen etterpå. For min del kom jeg meg veldig fort også men, det er jo veldig forskjellig. Men merker jo at magen blir hengene en stund ekstra. Arret jeg har fått syntes ikke engang, de er jo så flinke.

Epudural er noe du velger selv. For min del syntes jeg ikke det hjalp så mye heller. Men var glad jeg hadde det når det endte i ks, for da slapp jeg jo full narkose. Så det er derfor de anbefaler det også. Sånn er det ihvertfall i fredrikstad der jeg fødte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...