Gå til innhold

Til dere som har erfaring med insulinpumpe i svangerskapet....

Anbefalte innlegg

Hei der..

Lurte på om dere brukte pumpen igjennom hele svangerskapet?

Kanylen går jo sikkert 2- 2,5 cm inn i magen.. jeg er litt redd for å skade mitt lille nurk med den eller at insulinen kommer rett inn i fostervannet..

Har spurt diabetessykepleieren,men fikk ikke noe ordentlig svar,så hadde håpt at noen av dere kunne delt erfaring med meg,eller om dere vet noe om dette..

Takk :)

Fortsetter under...

Hei! Så fint å "treffe" noen andre pumpebrukere. Tror de fleste diabetikere her inne bruker sprøyter nemlig....

Jeg er 31+4 og har brukt pumpe hele tiden. Har tenkt å gjøre det resten av tiden også. Har spurt på sykehuset der jeg går til kontroll (Tønsberg), og fikk beskjed om at det ikke var noe problem. Jeg synes alltid det er ekkelt når jeg skal bytte nål, for jeg klarer liksom ikke slå meg helt til ro med at nålen ikke kommer for langt inn... Men må jo stole på de som kan dette...=)

Hvor langt er du på vei?

Hei..

Det var bra å høre at det ikke bare var meg som syntes at det var ekkelt med de lange nålene i magen..

Men du har nok rett i det at vi bør stole på sykehusene :)

Hadde liksom ikke lyst til å slutte med pumpa,syntes til nå i svangsk. at den fungerer greit..

Jeg er ikke så langt som deg ennå.. er 16 + 3..

Du kan ikke gå over til kortere nål da, hvis du syns det er ekkelt med så lang? Vet ikke om det har noe å si på oppsuging da? Du kan jo prøve, så finner du fort ut om det har noe betydning for blodsukkeret. Jeg har en sønn med pumpe, og vi har satt den øverst på rumpa et par ganger, og opptaker var det samme. Vet om en annen mor som gjør dette også, spesielt i badesesongen. Det fungerer bra for dem også. Du må nesten prøve deg frem litt. Tror nok ikke nålen kommer så langt inn at den treffer livmoren uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...