Gå til innhold

Ca hvor lange/mange gåturer bør man ta for å kompensere for trening på helsestudio to ganger i uka? (u/t)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på hva målet med treningen er. Og så kommer det an på hva du mener med trening på helsestudio: Hva slags trening du ser for deg blir gjort der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, ja, selvfølgelig... :-) I stedet for kondisjonstrening på helsestudio (f.eks spinning). Målet er å holde seg i fin form, helsemessig sett, i tillegg til å gå ned noen kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse som har greie på trening og kosthold anbefaler en halvtime rask gange tre ganger i uka - om det er et svar til hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få pulsen opp på ca 65-75 prosent av makspuls for å bedre kondisjonen. Makspuls er 220 minus alder. Hvis du er 30 år er makspuls altså 190.

 

Eh, hvor er kalkulatoren... 70 prosent av dette er 133 slag i minuttet.

(Ta pulsen i seks sekunder og gang med 10, så ser du minuttantallet.)

Så du må nok gå litt fort, så fremt du er i normal form!!

 

Også bør du gå 10 000 skritt om dagen. Skrittellere er det mange som sverger til!

 

:) Løkke te...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, intervalltrening er det beste for å forbedre kondis. Det er det de gjør på spinning (ofte). Men tror man skal unngå det når man er gravid. (Intervalltrening er at man kjører seg så hardt man bare orker i ett minutt, og så tar det med ro i ett-to minutt, så kjører man på igjen i ett til osv... i ca 20-30 min)

Så det beste er vel å holde en stabil høy puls som jeg beskrev over i ca 30-40 min.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...