Gå til innhold

var nettopp hos jordmor og...hjelpes meg:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

men babyen var over to kilo og skal liksom bare være i uke 33, men syns ikke det stemmer og jordmor syns kanskje vi skulle planlegge at babyen kom 14 dager før bereknet termin. Så da er jeg kankjse i uke 35 sånn plutselig? når jeg legger det inn her, så blir jo babyen rundt 2 kilo, men det er jo ikke den terminen som står i papirene mine. Hva ville du stolt på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 kilo i uke 33 er da ikke så mye over normalen..min var 1800g i uke 30..min var 3% over gjennomsnittet ifølge legen og det er så godt som gjennomsnittet..de tillater 10% vekstavvik

Skrevet

tusen takk for svar:) jordmor reknet at avviket var 9%, og sa at enten har di reknet feil eller så får vi en stooor gutt. Men det som er rart er at tutta vi har fra før ble født i uke 30 og var 1 kilo. Så denne skal jammen få vokse seg så sor han bare vil, bare han er der inne til termin:) Tenk så utrolig at vi skal få en "normal" baby som vi skal få på brystet og amme og ta med hjem:))))

Skrevet

Jeg ville ikke bekymret meg så veldig... For det første var ikke babyen såå stor og for det andre er det veldig vanskelig å si "nøyaktig" str på babyen inni magen.

Alle jeg har hørt om som har vært på slik vekstgreie (husker ikke hva det heter) har fått mindre barn enn det som blir sagt av lege/jm. Og det er folk jeg både kjenner og ikke kjenner (en del her inne bl.a.)

Men hvordan passer det til mens terminen din da?? Det kan jo hende den stemmer bedre enn ul termin hvis den er før ul...

Skrevet

Ja enig med deg..viktigst at de holder seg inne lengst mulig..tviler uansett på at målingene er helt korrekt...kommer nok en stor og sterk gutt,akkurat når han skal:)

Alt bra med hun som blr født i uke 30 da??

Skrevet

nei mensen er desverre igen hjelp i for fikk ikke særlig mens etter å tatt ut p-staven, men 17 april passer med den dagen jeg tror gullet ble unnfanget da... kanskje best å bare stole på seg selv og ikke være så opphengt i ul-terminen. syns bare fødselen plutselig var så nære. Men det er jo så du sier at det er ikke mange sånn vekstgreier en kan stole på heller, ihvertfall ikke det jeg har lest her inne:) takk for svar

Skrevet

ja alt er bra med jenta her, hun har vert supersterk og frisk. Er litt liten da siden hun nå er 2 år og 9 kilo, men så har hun mye å ta igjen... snakker som en foss da så hun henger ihvertfall ikke etter der:)

Skrevet

Godt og høre:) elsker historier om premature fightere..livslyst:)

Skrevet

ja vår historie er solskinn fra ende til annen her. Hun var faktisk så sterk av den dagen hun ble født fikk hun c-pap for å hjelpes til å puste, men hun stresset seg sånn opp at legen måtte faktisk fjerne den. Neste dag prøvde di igjen å sett på pustehjelpen, men nei... knøttet stresset seg sånn opp at di måtte ta den av igjen og innse at hun ikke ville ha pustehjelp.. hehe det kalles vilje det:)

Skrevet

ja da var jo ikke 2 kilo så mye likevel?! Her på profilen er jo vekten ikke mer enn 1400 gr eller noe... men får ta det så det kommer:) tusen takk for svar:)

Skrevet

2 kg i uke 33 er da ikke så mye.

Har 2 gutter født i uke 33 og 34 de veide begge 2200g. Og det var visst helt etter skjema.

Fikk ei jente i 31 som ble satt til å veie 2.3 kg, men som veide 1800g.

Har en gutt og en jente født i 28 og 29 og de veide litt over og litt under 1100g.

Så det er store forskjelliger på få uker.

:)

Skrevet

Har du fem premature barn? spesielt

Skrevet

hvordan vet dere hvor mange kilo den lille er på inni magen egentlig???

Skrevet

var hos jordmor og hun har eget ultralyd apperat og reknet ut fra en tabell, men er jo litt usikkert da:)

Skrevet

Normalen ligger fra 20% under gjennomsnittsvekt og til 20 % over gjennomsnittsvekt.

Skrevet

Jeg er i uke 36 og har akkurat vært på Ul her på sykehuset. Min gutt ligger akkurat på det han skal ligge på har jeg fått beskjed om. Han veier 2750 og er 45 cm.

Barnet dittt legger på seg rundt 1500-200 gram pr uke fremover nå normalt. Så da vil barnet ditt være på ca 3,4 kilo om du går ut uke 40, det er jo ikke så galt likevell.

Skrevet

Det skal ikke være "fare på ferde" før veksten er over/under ca 20% utenfor, iflg min jm... Jeg spurte pga at ul sa 4% under, og jeg var redd for at den ikke fikk nok næring eller noe.. Men det er visst så lite at det tom er innenfor feilmarginen på målingene det, så det skulle jeg ikke tenke mer på :-)

Skrevet

janta mi veide to kilo når jeg var 31+3... blir henne stor??

Skrevet

jeg var på ul i går og da veide jenta mi 2500g. jeg har 50 dager igjen. så min var også stor, men det var ikke snakk om at hun kom før eller noe av den grunn. jeg ender mest sannsynlig opp rundt 4000g.

Skrevet

i svangerskapsboken som jeg fikk hos JM står d at i uke 33 er vekta ca.2100.

BIM sine tall er gamle og ikke til å stole på..

da jeg var i uke 26 var min baby ca 1100 etter ul.. men fikk senere høre at d var så unøyaktig de målene de tok med ul aparatet at man kunne like gjerne gjettet selv.. for d kun være + - 1kg..

Skrevet

Syns da ikke DET var så stort!?!

Var på 3D ul i uke 29 jeg, og legen der målte babyen vår til å være 1926 gram DA!!!!!!! Det var 23% over normalen sa han.

Har aldri hørt om at jordmor setter fram fødselen med 2 uker på den måten der???

Skrevet

Jeg var på ul og hadde vekstestimering da jeg var 35+4. Babyen lå da 18% over normalen og hadde en vekt på ca. 3,5 kilo! Beregnet vekt ved termin blir ca. 4,2 - 4,3 kilo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...