Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. mars 2007 #1 Del Skrevet 1. mars 2007 Alt gikk kjempebra =) Han er endlig passert 11kg også=) *weee* =) 11100g er han=) og 85,5cm =) Store gutten min:) Han skal begynne med dobbel dose av astma medisin til det blir varmere i været og våren kommer,da skal vi gradvis gå ned igjen til det vi har brukt nå,dette fordi han blir fort forkjølet og får luftveisinfeksjoner,og at han enda har denne natthostingen,men pipingen er så å si borte,bare når han blir sliten,og det var hun fornøyd med=) Lyttet på han og han satt helt i ro og var såååå flink=) Hun hørte enda denne bi.lyden på hjerte,men så jo på pc'n at han skal til ny ultralyd for dette våren 2008,altså om 1år,så da ville hun ikke sette han opp på noen time,dessuten må vi til Bodø for å få den tatt,har ikke slikt utstyr her. Ellers syns hun han var en trivelg og høflig liten gutt =) Høflig fordi da hun håndhilste på meg,skulle han også håndhilse,og hun er den eneste legen som har tatt seg bryet til å håndhilse på han,han gjør det til alle som håndhilser på meg eller pappaen,da vil han også håndhilse,er noe vi har delvis lært han og noe han har funnet ut selv,så det kan han=) Idag dra vi til Bodø,eller blir ikveld vi drar,skal overnatte der hos et vennepar med en jente som bare er 8t eldre enn Simen,født på samme sykehus og alt=) Så drar vi til svigemor i morgen etter å ha vært å shoppet litt i Bodø =) Håper dere andre får en like flott helg som jeg håper vi får =) Og mange klemmer til alle sammen,er tilbake i neste uke,har vinterferie da=) Skal bli godt å slappe litt av,selv om det er masssse skolearbeid foran meg..=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 5. mars 2007 en ting har jeg funnet ut nå ang. denne dobble dosen..det er ikke så lett å få en liten gutt til å forstå at han skal ha to doser,og gjett om han blir sint når han må sitte å vente på dose nr 2 og ikke får lov til å springe ferdig...åå..noen gode råd å komme med? I morges gikk det kjempefint,men satt jo å så på playhouse disney så var jo fult opptatt med det,men i helga har det vært krig både morgen og kveld,han er jo vant til en dose,så ferdig,men nå er det jo to.. Hvordan distrhere 2åringer,men man venter noen min før man gir en ny dose? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpion-75 Skrevet 5. mars 2007 #3 Del Skrevet 5. mars 2007 Hva slags medisin får han? Vi skal på kontroll hos astma legen nå til torsdag, det blir spennende.. sist vi var der skulle vi gå ned til morgen og kveld med flutide og ventolin.. men vi har ikke klart å gå ned helt, har måttet gi henne ventolin på dagen også.. Her en dag for 2 uker siden glemte jeg helt å gi henne på morningen, så da fikk hun bare kveld, og gjett hva som skjedde da...jo hun ble helt tett på kvelden. Det syntes jeg er så trist hvis det viser seg at det ikke skal mere til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 5. mars 2007 2 doser flutide morgen og kveld,hun legen sa at dosene er så små at det ikke gjorde noe å gi 2 doser nå når det er kaldt og han er utsatt for mer hoste og tetthett enn ellers,så skal ikke trappe ned før det blir varmer i været,men skulle trappe ned forsiktig..men hvordan i all verden gjør man det? I starten gikk han på 2doser morgen og kveld,i ca. 2uker,så over til 1dose,av og til har vi gitt 2 hvis han er tett eller lignende,men ikke nok tett til å få ventoline. Ventoline er noe vi bruke sjeldent og aldri,har gitt han det noen ganger når han ikke får sove når han er skikkelig tett og plages med å puste,også var det en stund da han hadde luftveisinfeksjon han fikk over flere dager ventoline,men han ble sint av det,spurte faktis legen om det nå på torsdaeg,og hun sa at noen kunne faktis bli sint/hyper av ventoline,men også at hvis vi lurte på om vi skulle gi han det hvis han var tett (bruker bestandig forhøre meg med legevakta eller fastlegen før vi gir han det) så skulle vi bare gi han det,for det funket der og da,flutide er jo forebyggende. Og slik som dere har opplevd at hun blir tett hvis man glemmer en dose eller slik,slik har vi opplevd med Simen,og det sytes legen var rart med flutide,for skulle hvis gå noen dager før man merket forskjll,men er det sene kvelder og vi er borte eller noe,så er det ikke mye herjing som skal til før han begynner å hoste og blir sliten også kommer gjerne pipingen frem attpåtil.. Nei,huff..var jo ikke noe av dette du spurte om,men var bare så godt å se andre med astmabarn,føler meg temmelig alene her,kjenner ikke noen med barn med astma,så kan ikke snakke med så veldig mange om dette. Har din lille gått på medisin lenge? Simen har vel gått siden i juni/juli...hvertfall i sommer han startet på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpion-75 Skrevet 5. mars 2007 #5 Del Skrevet 5. mars 2007 Eline har vel gått på medisin snart 1 år tror jeg. Har vært veldig opp og ned med dosene, men fast flutide og ventoline morgen og kveld. I høst hadde vi et slikt apparat hjemme også som hun fikk flytende ventoline i og i den perioden var hun så fin, ikke tett i det hele tatt. Skal høre med legen om det er mulig å få søkt om å få et slikt et. I begynnelsen merket vi det veldig godt på humøret hennes at hun fikk ventoline, men det har jevnet seg ut nå... ikke annet enn trassig nå om dagen. Regner vel med at det blir noe mer testing ang pollen og slikt etterhvert nå. I fjor var hun for liten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå