♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 1. mars 2007 #1 Del Skrevet 1. mars 2007 hei alle sammen! har ett lite problem jeg om hva jeg skal gjøre... jenta mi er 3 uker i dag og jeg synes jeg har fått til ammingen bra, men hun har "hengt" i puppene mine døgnet rundt...litt slitsomt... leide en elektrisk pumpe på sykehuset i går og fikk pumpa meg så hun hadde til kvelden... fant ut da at jeg ikke har så mye melk som jeg trodde.. klokka 22.30 fikk hun 80ml på flaske... og da sov hun helt til kl 02.00, fy søren så deilig...) men etter det har hun hengt i puppen igjenn i hele natt.. tror det kommer veldig lite melk så hun må suge veldig lenge..?!? prøvde å pumpe igjenn til morgenen i dag, da kom det bare 20ml eller no så var det tomt... hmmm... frister veldig å gå over til nan for da veit jeg hva snuppa får i seg og at ho sover lenge om gangen.... er det noen som har noen råd til meg...??? er ganske desperat egentlig...( sorry for at det ble litt langt, men takker for svar...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8443710-trenger-litt-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #2 Del Skrevet 1. mars 2007 Hei :-) Nå er det vel sånn at babyen klarer å suge mer melk ut av puppen enn man klarer å få ut med pumpe og å gi tillegg bedrer heller ikke produksjonen sies det. Det er bra at babyen suger mye for det stimulerer produksjonen. Jepp, da var det sagt! Men det er nå ikke til å komme ifra at det er utrolig slitsomt med en baby hengende i puppen heeeele tiden da, så hvis du vil er det bare å gi henne nan. Det kan jo være at du har lite melk og at hun ikke blir skikkelig melk. Det er mye om og hvis og må og må ikke osv....og det er nesten sånn at man ikke kan anbefale noen å gi morsmelkserstatning istedet for pupp (nesten som å banne i kirka), men det er opp til deg! Litt rotete svar kanskje, men jeg synes i hvetfall du kan gi henne nan jeg, så får du slappet av litt du også :-) Amming kan være skikkelig slitsomt det, selv ammet jeg i 5 uker før jeg gav opp (av ulike grunner)og begynte med nan i stedet...og det var som å komme til himmelen. Endelig kunne jeg slappe litt av og kose meg med babyen min :-) Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8443710-trenger-litt-hjelp/#findComment-8444018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #3 Del Skrevet 1. mars 2007 Ikke blir skikkelig melk = ikke blir skikkelig mett Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8443710-trenger-litt-hjelp/#findComment-8444037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 1. mars 2007 hehe... skjønnte det:o) er vanskelig det her, får lixom veldig dårlig samvittighet for snuppa hvis hun ikke får puppen, men gud så deilig det er at ho sover litt...) på formiddagen i dag har hun vært våken i 5 timer og hun er bare 3 uker gammel.. ho blir jo helt utslitt stakkar...( kan jeg spørre hvorfor du slutta å amme eller...??? greit hvis du ikke vil svare da:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8443710-trenger-litt-hjelp/#findComment-8444160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snupp & mamma Skrevet 1. mars 2007 #5 Del Skrevet 1. mars 2007 hei hei jeg hadde det helt likt som deg..sleit først med å få melk på sykehuset, og veldig tøff fødsel som endte med keisersnitt, og det ble ikke verre når eg kom hjem. jenat mi også ville ha mat hele tiden og ville ikke sove..dag eller natt, men snuppa va jo ikke mett stakkers. eg vet de sier at man skal klare å produsere nok melk til barnet, men i noen tilfeller stemmer det ikke..stresser man, eller ikke har det bra forsvinner mye av melka, slik som det gjorde hos oss.. så jeg begynte å gi henne flaske å alt ble sååå mye bedre..det lille jeg hadde av melk pumpet jeg ut og gidde på flaske. nå har det dessverre gått tomt, mn ikke no å gjøre med det. jjeg syntes det var veldig trist at jeg ikke kunne amme, fpr jeg hadde virkelig sett frem til det, men man skal ha det bra, og det viktigeste er at barnet blir mett og fornøyd=)=) ble langt dette men håper du ble litt klokere..hihi=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8443710-trenger-litt-hjelp/#findComment-8444783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #6 Del Skrevet 1. mars 2007 hei! gutten min fikk gulsott og ble utrolig sløv. Ville nesten ikke suge, bare sove. Sovna etter hver slurk omtrent, og det var et himla kav og få i han nok mat. Dessuten sugde han helt feil, dermed fikk jeg store sår på brystvortene. Ble stressa - mista melka. Ble innlagt på sykehuset igjen m "ammeproblemer" og brukte et par dager på å bare pumpe og gi på flaske, for at sårene skulle gro og for å få opp produksjonen og får å få i gutten mat. Melka kom aldri ordentlig tilbake, for han klarte ikke suge nok til at produksjonen økte, så etter ei uke med å kun klare pumpe ut 10-20 ml, begynte jeg å kun gi MME. Det var så befriende, for endelig kunne jeg konsenterere meg om å NYTE den første tiden med gutten min, i stedet for å gå konstant å stresse med at han ikke spiste og at det var GRUSOMT VONDT å amme. Beste valget jeg har gjort. MEN: må si at jeg flere ganger har angret litt på at jeg ga opp. Man vil jo gjøre det som er best for barnet sitt, og de fleste sier jo at amminga tar seg opp etterhvert. Så dette må du tenke godt igjennom! Jeg tror det valget jeg tok var det rette, for jeg var så langt nede at jeg er redd jeg hadde gått inn i en depresjon viss jeg hadde fortsatt slik jeg gjorde! Men lykke til, uansett hva valg du tar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8443710-trenger-litt-hjelp/#findComment-8448438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #7 Del Skrevet 1. mars 2007 Heisann! Første anonym her :-) Jeg sluttet å amme etter 5 uker fordi babyen sugde feil, noe som resulterte i utrolig såre brystvorter og det er ikke godt! Det førte igjen til at jeg var veldig anspent når jeg skulle amme og fikk også fryktelig vondt i ryggen etterhvert også, bekkenløsninga ble heller ikke bedre av dette her. Så jeg kjøpte nå inn ei pakke med nan da, men den stod i skapet et par dager før jeg gav det; nettopp fordi jeg fikk dårlig samvittighet når jeg tenkte på å gi babyen min "annenrangs" mat, jeg hadde jo mer enn nok melk selv, det var det eneste problemet vi ikke hadde! Men så deilig det var da jeg kom ordentlig igang med å gi tillegg, jeg slappet mye mer av, samtidig som pappaen kunne avlaste en del og gi han også :-) Godt for pappaen også det. De første dagene hadde jeg litt dårlig samvittighet, men jeg angrer ikke et sekund på at jeg sluttet å amme, vi har fått kost oss mye mer etter at vi begynte med mme :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8443710-trenger-litt-hjelp/#findComment-8450033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cmilla1981 Skrevet 5. mars 2007 #8 Del Skrevet 5. mars 2007 offf... føle med deg! hadde d akkurat sånn som deg! gutten min e 8 uker i mårå. han fikk ikke til å amme.. hadde melk men d gikk ikke. gikk fint med første mann men ikke med nr 2. eg har vært hos ammehjelpen på sykehuset 2 ganger, hu anbefalte at eg pumpa meg t munnen hans vokste t.. men d blei bare stress, va jo lenka fast t pumpa kver 3 time å d e ikkje så lett når man har en fra før som og trenge oppmerksomhet.. bestemmte t slutt at d måtte bli flaskebaby, hadde dårlig samvittighet men d har gått over.. livet for alle i familien blei mye bedre å første nan måltide han fikk sov han i 8 timer i strekk! d va en drøm, stakkar hadde jo ikkje fått i seg mye mat de dagene eg amma men d visste ikke eg før eg hadde veid han igjen på sykehuset å han hadde gått ned i vekt.. hadde ikkje komt opp t fødselsvekta si.. men han har d så godt nå å har lagt på seg skikkelig men ikkje for mye heller.. men d e kjekt å se at han har valker på lårene og dobbelhake! du må gjøre d du føler er best for dokker.. men en opplagt mamma med en mett baby e sikkert kjekkast for alle! håpe d løse seg for dokker! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8443710-trenger-litt-hjelp/#findComment-8503674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå