Gå til innhold

Skifte jobb, eller bli gravid? Eller helst; begge deler! :-)

Petrine+Røver

Anbefalte innlegg

Skrev dette innlegget på bli gravid-forumet og prøver her også... kanskje det er noen andre som kan gi meg gode rår og dele sine erfaringer... ser at det er andre liknende problemstillinger i dette forumet:

Har egentlig lenge hatt lyst til å bytte jobb - og bransje, for å jobbe med reiseliv! Og nå har jeg kanskje en mulighet for ny jobb - hadde jo vært perfekt selvfølgelig!

Samtidig har jeg jo veldig vedlig lyst til å bli gravid! Og har også fått samboer med på prosjektet - denne mnd bestemte jeg meg for å ta el-test for virkelig å starte seriøs prøving - og vips så dukket det nærmest ut av det blå opp en ny jobbmulighet også... (og el-test var positiv i dag :-))

Hva sier man i et eventuelt jobbintervju da? Jeg er jo motivert for å komme tilbake i jobb dersom jeg blir gravid nå... Jeg vil ha begge deler!! Men jeg har også for mye samvittighet til ikke å være åpen om mine prosjekter tror jeg... skjønner jo at for små bedrifter så er det ikke så lett å ansette noen som forsvinner om kort tid...

Har noen av dere erfaringer fra slike dilemmaer? Trenger litt input jeg... bare tenker og tenker, og samboer er ikke mye til hjelp - tvert imot... føler han blir fornærmet hvis jeg velger ny jobb fremfor intensiv prøving nå... og jeg burde vel egentlig være glad for at han endelig er så ivrig :-)

Fortsetter under...

Hei

Får ikke helt tak i innelgget ditt om du er gravid nå eller prøver å bli gravid.

Dersom du ikke er gravid enda anbefaler jeg deg bare tilå kjøre på når det gjelder ny jobb. Du behøver jo ikke fortelle noe før du er tre måender på vei ( i prinsippet ikke før man er seks måneder på vei men kanskje litt rart...).

Har etter flere samtaler med venner som har vært gravide og byttet jobb og alle sier det samme: du å tenke på deg selv.

Arbeidsmarkedet er sånn i dag at dersom man er gravid er sjansene liten for å få jobb.

Er veldig vanskelig i dette fantastiske landet...

Håper alt løser seg til det beste for deg :-)

Takk for sbaret ditt... og nei jeg er ikke gravid, men har veldig lyst til å bli :-) - og føler det er litt dårlig gjort mot en eventuell ny arb.giver å ha bligravid-prosjekt på gang samtidig.

Men, i likhet med deg sier vel de fleste jeg har snakket med også at man må tenke på seg selv og la ting skje... er jo ikke akkurat noen bombe at en jente på 31 som er samboer og ikke har barn kanskje vil bli gravid i nærmeste fremtid...

Takk igjen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...