Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #1 Skrevet 1. mars 2007 På Meny koster newborn1 39,9 og nr 2 koster 63,90. Så var jeg innom en Rema 1000 her om dagen, der kunne jeg se at både 1 og 2 koster 20 kr pr pakke.....!!!!!!!!!!!!!!! Hva byr dere....!! jeg kommer ikke til å kjøpe bleier på Meny iallefall. Hilsen Meny Ansatt
mayaya Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 Hihi, til opplysning så er ganske mange varer vesentlig dyrere på Meny ;-p
ukjent Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 Jeg får sjokk selv når jeg ser på bleieprisene! Heldigvis bruker gutten tøybleier, det sparer jeg masse på. Skjønner ikke at folk har råd til å bruke kun papirbleier.
mayaya Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Nåh, vi har regnet litt på det, og kommet fram til at det økonomiske ikke var så signifikant forskjellig...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Vi har brukt brettebleier i 4mnd nå; det har kostet oss 700kr og så kan du jo selvfølgelig regne ut hva det koster oss i strøm og slitasje på vaskemaskina.. Disse bleiene kan vi enda bruke lenge,lenge...
ukjent Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 Fikk startpakke med brettebleier i gave da gutten ble født, så innkjøpsutgiftene har jeg ikke hatt. Riktignok har jeg måttet spe på med flere bleier, mer rispapir, garn til ullbukser og brillebukser underveis. Dette til sammen utgjør vel et pat hundrelapper. Slitasje på vaskemaskinen har jeg omtrent ikke pga tøybleier. Brettebleiene vaskes på 60 grader sammen med annet tøy. Her fører det bare til fullere maskiner,noe som er mer økonomisk og miljøvennlig enn å vaske få klær. Jeg har ikke satt meg ned å regna nøye igjennom,men gutten bruker brettebleier i kombinasjon med coop-papir bleier. De periodene hvor det blir mye coop-bleier, mener jeg at det merkes på lommeboka. Husk tøybleier kan brukes til flere barn!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Meny er alltid mye dyrere enn Rema 1000, vi handler for det meste på Rema 1000 og tror vi sparer en del på det:)
Ma-i Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 Hihi.. Vel her blir det tøybleier for første gang, med nr 4. Og kan fortelle deg på strak arm at med brettebleier den første tiden, det er de som er best tilpasningsdyktige til bittesmå, så sparer vi tusenlapper de første ukene , med en baby som vokser fort er plutselig bleia for liten ..og man må ha ny størrelse , og det går noen pakker i uka da. Men hovedgrunnen vår til tøybleier i straten er allergi i familien og bleieutslett på de andre i den første tiden, noe som vi håper å unngå med økologiske naturmaterialer denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #9 Skrevet 3. mars 2007 rema selger pampers bleier med tap... når barna blir større kan man kjøpe jumbo pakker... veldig billig..og bleiene er jo kjempe bra.. dere som sier man bruker så mye penger på bleier, (Dere som bruker tøybleier) vi bruker vel ca 160 kr i mnd ( det er to pakker med jumbo pampers bleier) det er jo ikke noe særlig mye vil jeg si.. da slipper jeg å vaske bleiene, brette dem osv..hehe..
Ma-i Skrevet 4. mars 2007 #10 Skrevet 4. mars 2007 Må bare si at etter 3 barn så er det gått mye penger rett i søpla på bleier ja.. Enda mine sluttet med bleier før 3 år. Dessuten er det i starten at man bruker en del, og brettebleiene fungerer som kluter og annet i lang tid etter at bleietiden er forbi. Dessuten kan man selge tøybleiene etter bruk, så d afår man penger tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå