Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser det er mange som kommer med spørsmål om det ene og det andre i forhold til om man kan være gravid. Noen av spørmålene er forståelige, mens andre er nesten litt dumme. Vet det ikke fins dumme spørsmål bare dumme svar. Vi kan faktisk ikke vite om murringer, blod på papiret etc er tegn på graviditet. Det kan like gjerne være tegn på mens som er på vei. Symptomene er veldig like til å begynne med. Dere blir jo evt ikke mindre gravide av å vente å se. Man får ikke gjort noe fra eller til. Skjønner man blir utålmodig, fordi man ønsker så gjerne.

Mitt råd er å smøre seg med tålmodighet, heller teste når man er en uke eller to på overtid. Da slipper man alt det stresset i forkant. Tror også det er lurt å stresse mindre med å bli gravid, kanskje det blir lettere å bli gravid da. De gangene jeg er blitt gravid er da jeg har minst ventet det. De måndene jeg har hatt det mye i tankene, så har det i hvert fall ikke skjedd noe.

Skjønner det ikke er like lett alltid, fordi man ønsker det så inderlig. De aller fleste får det til til slutt. Lykke til:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8441773-et-lite-r%C3%A5d-til-pr%C3%B8vere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt jeg , anonym......hehehehe....

Men å be oss prøvere å slutte å spørre om vi kanskje kan være gravid er like enkelt som å få en kamel gjennom ett nøkkelhull :):)

Det er jo det eneste vi tenker på :)

Har ikke fått noen dose tolmodighet, jeg - så jeg må bare leve uten.... og det er ikke bare bare skjønner du !

Så bær over med oss - så skal jeg prøve å bære over med dumme spørsmål fra nye prøvere når jeg sitter her og er kjørt på tjukka!!!!!!

( finnes ikke homonell heller, jeg da....)

Så fint for deg HI. Regner med du ikke skrev inn en eneste sånn tråd selv før du ble gravid?? Du lurte vel heller ikke på noe kanskje? Fint for deg! All lykke til med graviditeten!

Regner med mange skriver inn og spør om dette nemlig av den grunn at de vil høre andres erfaringer.

Ja, jeg vet at INGEN kan vite om man er gravid eller ikke av å lese et innlegg. Kun en positiv test vil vise det...

Hvorfor har dere så mye i mot prøverne som legger inn spørsmål her på 1.tri da??? Dette er et nettforum og man skal da vel få kunne spørre om det man vil der man vil!

Her inne på 1.tri er jo folk så "hysteriske" at dersom man legger inn et innlegg om SA/MA så kan man jo risikere å få så øra flagrer!

Vet i alle fall at den dagen jeg blir gravid kommer jeg nok ikke til å henge her inne på 1.tri... DET er sikkert!

Ehh. Har vel ikke sagt at jeg er i mot det, bare at noen spørsmål er på grensen til å være litt dumme. Prøvde å komme med et lite råd på bakgrunn av egen erfaring. Er lei for hvis du føler deg såret.

Og forresten har jeg verken hvert inne å stilt spørsmål på verken bli gravid eller på 1 trimester.

Jeg synes dette var et konstruktivt innlegg her. Du både forstår oss prøvere, og sier at spørsmålene kan være litt i overkant her.

Jeg har nok stilt mange spørsmål her inne som jeg har visst svarene på eller vist at det ikke fins noen svar - men nå må vi huske på at man kommer hit inne fordi man ønsker å dele sine erfaringer med andre. Å stille spørsmål til uerfarne kontra det å spørre de som allerede er gravide- man får bedre svar hos de som har erfart det. Så derfor kommer det en del spørsmål hit - og vi får mange svar som hjelper på tålmodigheten eller til å bekrefte eller avkrefte, selv om vi alle vet at ingen kan stille en diagnose.

Dere heldige gravide her inne; tok det lang tid før dere ble gravide, og dere stilte ingen rare spørsmål? Og hva nå, mens dere er gravide- stiller dere ingen spørsmål til andre gravide som kan virke dumme? En graviditet er også individuell, og forskjellig fra person til person.

Jeg skjønner poenget deres, og jeg har selv lurt på om det er rett av meg å bruke deres forum. Jeg tror det er lett å glemme de frustrasjoner man hadde før man ble gravide. Jeg har også syntes at folk har stilt mange unødvendige spørsmål, uten å ha lett etter lignende svar, men tenker at folk må få stille de spørsmål de ønsker svar på. Jeg kan selv velge om jeg vil lese dem.

Jeg synes det er kjempefint at du gir oss gode råd, om å slappe av så sjangsene våre kan forbedres. Men vi må huske på at disse forumene er til for alle, og hovedmålet er at man skal få svar på sine spørsmål. Selv om de kan virke dumme, er de faktisk gjeldende for den det gjelder akkurat i det øyeblikket.

Konklusjonen min er at man burde ikke gi begrensninger når det gjelder spørsmål. La alle få stille de spørsmål de har på hjertet - det er slik man kan få hjelp til å takle de følelsene man har der og da. Får man ingen svar kan man heller tenke, " det var kanskje et merkelig spørsmål fra min side" eller no sånt...

Annonse

Klart det meste er individuelt,men i 1.tri. er det mye usikkerhet og det går galt for enkelte så jeg syns det er greit at man kan få dele erfaringer,gleder og bekymringer her inne hvor vi alle er i samme båt.

Syns man skal kunne spøre om alt man lurer på. Ingen spm er for dumme mener jeg. Særlig de som er gravide for første gang,så tror jeg dette forumet er veldig greit for da kan vi som er "veteraner" komme med våre erfaringer og ofte trenger også vi "veteraner" råd og trøst etc....

Så alle som syns det blir for mye av det ene eller det andre herinne,da tror jeg ikke dere har helt forståelsen for hvordan de fleste reagere og er glade/bekymret for det som skjer i begynnelsen av en graviditet. Om dere irriterer dere slik,så er det bare å la være å komme innom. Dere har jo tydeligvis ikke bruk for råd,oppmuntring etc her uansett.

syns det er så trist at noen skal bestemme hva en skal skrive å spørre om her inne. Jeg er en av de som er kjempebekymra og venter på svar på hcg-tester men tør ikke skrive noe her inne for det er så mange som blir forbanna. Sitter derfor hjemme med mine egne tanker og sliter. Egentlig burde jo dette forumet vært til hjelp og støtte både for oss som er gravide og bekymret, og for prøverne som går gjennom nervepirrende tider de og. Må dere slutte å være så utrolig selvsentrert og egoistisk anonyme. Og bruk i det minste nicket deres!!

Jeg vil bare si til alle de prøverne som svarer på dette innlegget,at jeg skjønner virkelig ikke problemet til HI og de andre som er enig med henne...

Men det har seg sånn at det er par anonyme her inne som VIRKELIG ødelegger stemninga så det holder!!!!

DRIT I Å LES INNLEGGENE FRA PRØVERNE DA VEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og har du ikke noe fornuftig å komme med,så la vær å svar!!!!!!

Overlat det til oss som VIL prøve å gi et fornuftig svar(så godt vi kan,hvertfall),helpe og dele våre erfaringer;-)

Og om hormonene dine "tar helt av" en dag,så klikk deg inn på kranglesiden og få ut dritten din der!!!

Jeg vil mer enn gjerne hjelpe så godt jeg kan,for en annen gang kan det være jeg som lurer????!!!!

Synd at noen få skal ødelegge for alle andre!!!

Så prøvere: Fyr løs!!!!!!:-)

Annonse

Denne tråden viser bare litt av grunnen til at eg er lite aktiv på dette forumet... er ikke det mest "givende" forumet her nei..

Er ikke her det er mest "hjertevarme" og empati!

Håper det er for at de fleste har en kropp som er i ubalanse og at ting bedrer seg fremover..

På et nettsted som dette vil det alltid være "dumme" innlegg og spørsmål!! Men har en anbefaling til det: La være å lese, ihvertfall svare!

Vi er alle ulike, og synes ikke de samme ting er "dumme"!! Så IKKE "mobb" de som tenker annerledes enn deg selv!

Noen som er redd for sa/ma liker å diskutere sin frykt her inne, noen holder det for seg selv. Hvem av oss kan bestemme hva som er mest riktig!! Vis forståelse heller..

Lykke til videre alle sammen, prøvere eller nygravide!!

Det må da være rom for alle her inne??! Jeg er helt enig i at det kommer en del "dumme" eller provoserende spørsmål/kommentarer her inne, sett fra MITT EGET ståsted, men for de som kommer med spørsmålene så kan det være det de lurer mest på i hele verden akkurat nå. Og da er det vel bare for meg å la være å svare på spørsmålet? Jeg trenger jo ikke lese det en gang! Og hvis jeg svarer på slike innlegg, så sørger jeg jo bare for at de ligger enda lenger på førstesiden...

Og hvis jeg finner ut at "nå er det så kjipt her inne at jeg ikke trives lenger", så er det jo bare å slutte å komme innom. Foreløpig trives jeg godt, og det finnes mange søte, snille damer her inne som deler sine bekymringer og erfaringer. Det er gull verdt, spesielt for meg som er gravid for første gang og lurer på litt forskjellig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...