Gå til innhold

OTH...

Malin...sin...mamma06

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg bestemt meg... Vil ha OTH!! Har ei venninne som bor i Nederland.. Noen som vet om det lønner seg at ho kjøper den og sender den til meg i posten som en pakke!? Fremfor at jeg bestiller fra nett?? Eller om det kan løne seg å bestille fra Amerikanske nettsider? Noen som har tips eller erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lønner seg å kjøpe den i USA, men amerikanske nettbutikker har ikke lov å sende deg OTH i posten. Kjenner du noen der borte som kan ta den med hjem for deg?

Ellers vil jeg tro det lønner seg å kjøpe i nederland og ta med hjem, da slipper du jo unna norsk moms. Tviler på at det lønner seg å sende i posten, men du kan jo sjekke, pakken er stor og lang.

Skrevet

Det finnes en nettside hvor du kan få postadresse i USA og som videresender til Norge. Adressen er www.myus.com

Skrevet

Har du prøvd m den adressa? Tenk om de tar vogna??? He, he...skeptisk!! Hørtes for godt ut til å være sant!! :) Men hvis det funker er det jo knall!! Vet du hvorfor de ikke kan sende vogner til Norge?

Skrevet

www.arunningstroller.com sender til Norge (amerikansk nettside). De har iallefall gjort det inntil nylig, så kan iallefall være verdt å sjekke ut!! De har iallefall OTH, men husk at den heter Mountain Buggy Urban i USA.

Dessuten bruker det å være noen på ebay som sender til hele verden. USA er vel en av de landene hvor disse vognene er billigst, så kan iallefall være greit å sjekke mulighet og pris for å få sendt derfra.

Fant vognen inkl. frakt og moms til 3500 kr på ebay, det var i fjor vår (06-modell). Men da prutet jeg litt =)

Nå har vi akkurat fått kjøpt en phil and teds i USA, med masse ekstrautstyr. Ble halv pris av det hadde kostet i Norge. Det var pappa som kjøpte den på forretningsreise, kjøpte den på butikkutsalget til A Running Stroller (linken over) i Tampa. Så om du kan få noen til å sende/handle for deg i USA blir nok det aller billigst.

Om du har en venninne som bor i nederland er det stor sjanse for at det blir billigere om hun kjøper vognen og sender deg som gave ja. Da er du iallefall garantert å slippe momsen på 25%.

Vet at iallefall www.babyjungle.nl og sikkert andre nettside også trekker fra nederlansk moms, så det kan jo være verdt å sende venninnen din på en butikk å sjekke hva de koster for hun må jo betale den nederlanske momsen. Så kan en sjekke prisen på frakt i posten og på nettstedene, de har kanskje rimligere frakt.

Men norsk moms er mer enn nederlansk moms, og frakten kan sikkert ikke være så mye mer når en sender privat, så blir sikkert noe billigere at venninnen din sender, men SJEKK det først =)

Så må du huske at om du bestiller på nett er det lettere for deg å reklamere, det kan jo være noe å tenke på!!

Skrevet

Det er noe med at det er vanskelig for nettbutikker/butikker i USA å selge varer til utlandet. HAr vel noe med regnskapsføring, skattelegging eller noe sånt å gjøre... Husker ikke akkurat grunnen nå. Men er av praktiske årsaker, ikke fordi at det er forbudt. Så er noen som sender til Norge.

Skrevet

Tusen takk for kjempe bra info!! :) Skal sjekke litt mer ut, er jo så dyrt m vogna hvis vi skal kjøpe den i Norge, så greit hvis det går å få den litt rimeligere!!

Skrevet

Jeg har ikke prøvd denne nettsiden/adressen selv. Fant nettopp ut av det via nettsidene til Dinside.no. De anbefalte den men jeg vet jo ikke hvor sikkert det er selvsagt. Tenkte jeg skulle prøve å bestille noe bare for å se om det funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...