Gå til innhold

Avbrutt svangerskap.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi valgte å avbryte svangerskapet etter UL i uke 20 pga. alvorlig ryggmargsbrokk på jenta vår.

Dette er nå tre uker siden. Jeg blør ikke så mye lenger. Jeg lurer på når man kan ha samleie igjen? Må man vente i seks uker?

Hvor lang tid tar det før jeg får mensen igjen?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var veldig trist å høre... jeg avbrøt i 27. uke i sommer hadde sex etter 3,5 uke ca... tok 12 uker før jeg hadde første EL og da neste 15 uker til jeg fikk mensen. ble gravid 5 mnd etter, venter nå i august

Skrevet

Jeg tror du kan ha sex igjen så fort du er klar for det etter blødningene har stoppet.

Jeg fikk mensen igjen ca 1 mnd etter jeg sluttet å blø, og kom da rett inn i normal syklus igjen.

• 7 måneder senere...
Skrevet

hei!

vi har nettopp vært igjennom akkurat det samme... fikk vite det tirsdag for 6 uker siden, og ble videresendt til rikshospitalet. nemnd på torsdag, og fødsel på lørdag... kom hjem på søndag, og er nå på andre dagen hjemme, hvor jeg bare går å surrer rundt og tankene flyr...

lillegutten vår skal begraves nå onsdag eller torsdag, mannen min var hos begravelsesbyrå og ordnet endel praktiske ting i dag...

vi ser frem til den prosessen er forbi... kanskje det blir bittelitt lettere å se fremover..

vi har en sønn på 2 år, som er en solstråle og som hjelper oss VELDIG!

jeg fikk på rikshospitalet beskjed om at jeg neste gang skulle bli gravid under kontrollerte former. dvs folinsye 4 mg daglig, 10ganger så mye som anbefalt daglig dose. dette skulle jeg ha i minst 10 uker før jeg ble gravid, og deretter 12 uker ut i svangerskapet...

hør med legen din, tror nemlig ikke 4mg folat/folinsyre fåes kjøpt reseptfritt...

hvordan går det med deg og dere da? Skriv gjerne til meg, jeg vil gjerne høre hvordan andre i samme situasjon har det... så kanskje jeg forstår at dette skjer andre enn nettop bare meg/oss...

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei!

Mener dosen i folaten jeg kjøpte reseptfritt på apoteket var 4mg. Denne heter Prevent og er "beregnet" for gravide.

Folat kan man jo ta "ubegrenset" av, så det er ikke reseptbelagt, man kan jo også kjøpe dette på helsekostbutikken og ta så mye man vil...;-)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Folinsyre 0,2mg er ikke resepbelagt, men folinsyre 1mg er resepbelagt..dette vet jeg for jeg går på dette selv.

Sist svangerskap ble avbrutt på grunn av verste tilfelle av ryggmargsbrokk.

Så i dette svangerskapet har jeg tatt 4mg med folinsyre om dagen,og da må du ha resept på 1mg folsyren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...