Gå til innhold

Tips-for-små-ting-man-kan-gjøre-for-å-miste-cm-tråd :o)


Luni og go'gutten =)

Anbefalte innlegg

Mine mini-tips:

 

- Blir du fysen på noe godt, spis en brødskive først! Da mister du litt av suget og det smaker ikke like godt.

 

- Sitron øker forbrenningen. Ta en skvett i teen eller i vannet, og gjerne en dæsj over middagen.

 

- Tygg Exstra :o) Eller annen sukkerfri tyggegummi, jeg kjøper den gule og den er søt og god. Bare det å ha noe i munnen demper godte suget.

 

- Skriv opp alt du spiser, hver dag. Det gjør deg veldig bevisst. Skriv også opp all trening på samme sted, veldig motiverende :o)

 

En liten vervekampanje; På Trimdebatten er vi noen damer som motiverer hverandre, alle er veldig velkomne til å bli med :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg prøvde en gang å skrive opp alt jeg spiste i løpet av en dag. Alt fra en drue til hele middagen. Da ble jeg så deprimert at jeg ikke ønsket meg selv så vondt. Sluttet med det da.

Jeg har hørt at tyggis øker søtbehovet......

 

Ellers kjempegreie tips. Hvor er trimdebatten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant den hehe. Nå skal jeg bare vente å se om jeg får viljen til å begynne å gjøre noe med det. huff. ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke meningen man skal bli deprimert da.. :o)

Jeg skriver opp, og det gjør meg veldig bevisst ihvertfall. Har gjort det i 4 uker nå, og det er veldig greit å se :o)

 

Jeg skriver ikke opp antall druer eller hvor mange spiseskjeer saus til middagen, heller f.eks. 1/4 pk druer og hva som var til middag. Noen ganger spiser man mer, andre dager mindre. Man vet selv hva som er vanlig porsjon for en selv, det er ikke meningen man skal "stå til rette" for det man spiser, bare bli mer bevisst kostholdet sitt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikke masse vann før man skal spise, eller ta noe bitte lite en halvtime før middagstid så man ikke er utsultet. Spise saaaaakte sakte og tygge ordentlig... tar en stund før signalene om at man er mett når hjernen så derfor skal man ikke spise så fort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips:

 

- ha en baby som ikke sovner i senga på dagen, og som selv om hun såvidt klarer å holde øynene oppe sovner etter minimum 20 min

 

- i mine "sunne"perioder har jeg kjøpt tørkede aprikos til lørdagsgodt. Nøtter er også sunnere enn vanlig godteri. Om man er slik en godtegris som meg som ikke klarer å holde seg unna sukker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- drikk masse vann

 

- skal du handle småting på butikken og den er i gangavstand, ta en trilletur framfor bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...