Gå til innhold

Til dere som bruker BMI som målestokk


fjolla

Anbefalte innlegg

Husk at BMI, (Body mass index) ikke sier noe om vektfordelingen. Dvs at hvis du har mye muskler vil du få for høy BMI ettersom muskler veier mer enn fett. Dette gjelder spesielt muskuløse personer.

Den mest riktige måten å måle kroppssammensetningen på er ved hjelp av BIA. Til å finne den trenger man en spesiell vekt som ved hjelp av bioelektriske signaler gjennom kroppen måler motstand i fett og muskelvev, se her http://engros.nordicfitness.no/fitnessvekter/cms/125, jobber med dette skjønner dere :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker speilet som målestokk jeg :) hehe...

 

Men vet jeg ikke er kjempeovervektig, men trenger å gå nes 6-7 kilo for å nå en "idealvekt"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, speil og ikke minst klær er gode målestokker :o) Jeg trenger også å gå ned, eller ihverfall stramme opp kroppen litt før sommeren. Prøver å være flink, men er så svak for godis........ tid til trening blir liksom prioritert litt bort, men nå er det ingen bønn lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å bruke klær som målestokk, men er det ikke skummelt å bruke speilet? Synes ikke 99% av norges befolking at de ser for store ut i speilet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, veldig mange som får et feilaktig bilde av seg selv i speilet. Der kan vi liksom stå å se på alle "feilene" våre, uten at de trenger å være der. Men det er vel en generell ting, vi blir jo aldri fornøyde, selv de som har et "perfekt" utseende, vil alltid finne noe å klage over. Sånn er det dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...