Gå til innhold

Hvor mange av oss gir kun flaske?


mamman til nyttårsbarn

Anbefalte innlegg

Etter å ha stridd med amming frem til nå har jeg kastet inn håndkle. Her er det slutt på amminga, dvs. pumpinga. Han har vært puppenekter i ukesvis og kun tatt pupp av og til og da kun i noen sek. Jeg har prøvd alt til og med hjelpebryst for at melka skal komme fortere i munnen hans, men det hjelper jo lite når han snur seg vekk fra puppen.

 

Kjenner at jeg er så forbanna på hs som sa at han skulle få flaske etter hvert måltid fordi han hadde lagt på seg for lite (-25g), tullinger! Det endte i at han ikke ville ha pupp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en teit HS! Herregud. Da er du nok like bitter som jeg er på de på barsel, som stappa på lillemor flaske og gjorde den fra før vanskelige amminga til umulig...

Jeg gir bare flaske hverftall (helpumper). Beygynner å få mindre melk merker jeg, etter at jeg kuttet ut nattpumping, så får se hvor lenge jeg klarer å forsyne snuppa med bare mm. Er et utrolig styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et forferdelig styr og nå har jeg bestemt meg for at jeg skal kose meg med lillemann og ikke styre så fælt med den amminga.

 

For at produksjonen skal holde seg oppe må jeg pumpe minst 8 ganger i døgnet fordelt på 15min hver gang. Da blir det ikke mye tid til noe annet i en ellers travel hverdag. Nei, nå sitter jeg med pupper som "klør" - 2. dagen uten pumping nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bittersøtt det å kunne gi babyen mm på altenativt vis. Får jo aldri gjort noe eller vært med på ting pga man må pumpe og rengjlre utstyret. Sitter vel i 20 min minst 6 ganger daglig. Men jeg har som mål å helpumpe i 3 mnd, og deter bare 13 dager til. Deretter får jeg ta det som det kommer. Vil jo ikke huske babytiden som bare en sammehengene pumping.....Har du trappet ned gradvis? Ble nesten litt misunnelig jeg nå...hehe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, nå ville ha faktisk ha pupp...sånå sover han ved puppen, blir litt i tvil nå om jeg skal begynne å pumpe igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg gir bare flaske nå- han nekter å ta pupp- og jeg har gitt opp..... jeg har pumpet meg frem til nå, sånn at han har fått ca 3-4 med mm og 2 med mme i døgnet......

men nå trapper jeg ned pumpinga, han er 3 mnd nå og jeg orker ikke mer, får ikke tid til noe annet jo- og nå vil jeg heller kose med gutten min enn å pumpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det bare flaske her, og med mme. Vi har aldri har det så koselig i dette huset som det vi har nå.

han hyler ikke, og jeg hyler ikke. Koser oss med måltidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra i går av: kun mme her og. Klarer ikke pumpe mer. Ble så deprimert av å sitte store deler av dagen ved pumpa. Med neste mann skal ting bli annerledes. Da skal jeg amme, og ingen skal fortelle meg at ungen trenger mme i tilleg (hs her og.. - ikke fulgt kurven sin.. bullshit. han hadde fallt litt i forhold til sin egen kurve ja, men han veide 4 kg da han ble født! Han veide 5, 5 kg på 6 ukers kontrollen!! Trenger da ikke noe ekstra da?!? Men jeg ga han nå det da.. noe som har resultert i puppenekt. faen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud!! Mange av disse HS er fader meg så irriterende:-/ Hvorfor i all verden mente ho at han trengte tillegg når han veide såpass?! Men trøst deg me at neste gang du får baby, så føler du deg nok sikrere:-) Ønsker deg lykke til:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...