Gå til innhold

City Cross m/city bag eller Duo Edge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde først planlagt å kjøpe en Emmaljunga Duo Edge,men har i det siste sett en del på City Cross'n med city bagen.Den har en mindre bag,men siden vi skal bruke den til baby på våren vil den nok uansett bli stor nok,og når vinteren kommer ville vi nok uansett gått over til sportsdelen.Eller?

Hvor lenge ligger babyer i bagen?

Noen som kjenner vognene og kan komme med erfaringer/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har duo edge og kunne aldri hatt mindre bag. Vi kjøpte den pga størrelsen på bagen, men nå er småen 5mnd og det er så vidt han går ned i den... Det er så liten plass at vi helst ikke bruker voksiposen - det blir rett og slett for liten plass og slik har det vært lenge. Gutten vår er vel ca 70cm nå og bagen er kort til han.

Vi veksler mellom bagen og sportsdelen etter hva vi skal, hvor kaldt det er ol.

Jeg foretrekker bagen fordi han ligger så mye lunere der og gutten trives best i den.

Vi har av ulike grunner sett etter ny vogn nå, men har ikke funnet noen som er store nok til han. Vi er iallefall utrolig glad for at vi ikke kjøpte vogn med mindre bag.

Skrevet

bagen til edgen er mye større enn city bagen, på edgen har man jo kalesjen med myggnettingen og det innmari grei å ha der syns jeg. city crossen er mye letttere. men hvis du tenker mer på edgen ville jeg anbefale å velge det det claasice understellet det er lettere enn det sports understellet

Skrevet

Flere som har fått sammenlignet størrelsen på madrassen i Duo Edgen og madrassen i City Bagen sier at det faktisk ikke er så stor forskjell på størrelsen. City Bagen har også intergrert myggnetting, det står det ihvertfall på internettsiden til Emmaljunga.

Vi får baby i mai, og har valgt City Cross med City Bag, tror den blir stor nok i massevis. Skal jo ikke bruke voksipose e.l. i bagen på sommeren uansett. Har kjøpt det polstrede fottrekket til City Crossen, så den blir varm og god til vinteren, da har vi jo byttet til sportsvogndelen, og den er det nok plass til vinterpose i.

Skrevet

De fleste babyer ligger vel i bag i 4-6 mnd litt avhengig av størrelse og hvor nysgjerrige de er. Jeg ville nok gått for city cross siden dere får vårbarn.

Skrevet

Myggnettet på City Cross er integrert i sportsdelen, men du kan ta den av og bruke den på city bagen!! Eg har kjøpt City Cross i dag og gleder meg sånn til å få den!! Og gleder meg enda mer til eg har noe å putte oppi:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Er ikke city cross m city bag noe god om vinteren? skal ha i august...

Skrevet

Hvis en ser på Emmaljunga sine hjemmesider på sammenlikningstabellen ( http://www.emmaljunga.se/techspec_all.asp)ser man at den eneste forskjellen i str på bagene er at edgen er 4 cm lengre enn cc, ellers er de like brede og høye.. Jeg er selv veldig i tvil om hvilken av de to jeg skal velge. City cross er 6,5 kg lettere enn edgen og blir mere kompakt når man slår den sammen, vanskelig dette!! Får selv i august, tror dere de 4 cm har mye å si for hvor lenge bagen kan brukes, hvor fort er det egentlig vanlig at babyer vokser i den alderen?

Skrevet

Jeg har og tenkt å kjøpe CC og skal ha i september.. har egentlig inntrykk av at citybagen er veldig romslig og bra jeg..Vi må jo ha plass til vokipose og sånn, men har forstått på andre at dette går helt fint!Noen som har andre erfaringer?

Skrevet

leste på en side at babyer i gjennomsnitt er mellom 67 og 68 cm lange i 6 måned og 70 og 72cm lange i 8 måned... citybagen er 75 cm lang, så skulle da skal det jo i utgangspunktet være plass til babyen oppi der gjennom vinteren da!

Skrevet

Vi skal ha City Bag, venter i oktober. Forrige gang hadde vi softbag, men den ble for smal da snuppa ver 5 mnd, så vi måtte skifte til kun å bruke sportsdelen.

Jeg er ikke bekymret for lendgen i det hele tatt. Jenta mi var 75cm da hun var 12mnd, og jeg tror ikke jeg får en kjempebaby denne gangen heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...