Gå til innhold

Seriøst??? OTHmammaer!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har OTH... Kan dere m hånda på hjertet si at det ikke er noe problem m at den ikke har regulerbart fotbrett?? Det er den eneste grunnen til at jeg ikke kjøper den, selvom jeg bare elsker designen!! Vil jo at jenta mi skal ligge godt når ho sover!!

Bygger dere opp under beina eller noe, funker det? Jenta mi er bare 4mnd, kunne jeg begynt å bruke OTH når ho var 6mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også sett en del på OTH vogna og synes den er kjempe lekker,men som deg lurer jeg på om liggekomforten kan bli optimal siden den ikke har regulerbart fotbrett.

Tror det blir TFK vogn på meg:)

Skrevet

Jeg syntes jo at TFK virker som en veldig god vogn, men det er litt mye krimskrams på den... litt dillete i designen! Men syntes at barnets comfort på komme først!! Det er derfor jeg lurer på om de som har OTH virkelig kan si at barnet soer godt og ikke plages m at fotbrettet sitter fast.. Har bare så lyst på OTH....:)

Skrevet

Ja, jeg kan seriøst si at det ikke er noe problem. Sønnen min på 15 mnd, som er lang, sover kjempe godt i den.

Er ikke dette med fotbrett litt overdrevet da? Har vogn med forbrett også, og syns at junior sover like godt i begge to!

Skrevet

Har lest om de som sier det motsatte også, at det har vært et stort problem men etter en tilvenningsfase har barnet lært seg å sove med bena sånn.

Men tenk deg det selv, hadde du måttet hadde du klart å sove med beina sånn du også, som f.eks i bilen. men synes du det er den ultimate sovestillingen? Jeg sovner på langturer i bilen med beina ned, men sover aldri spesielt godt.

Derfor gikk jeg for TFK og ikke OTH selv.

Skrevet

Har aldri vært noe problem!

OTH er den beste vogna jeg har prøvd, og jeg kommer aldri til å å kjøpe noe annet! Anbefales!

Skrevet

Samboeren mener forøvrig at det ikke er bra, for når bena henger ned og kroppen ligger, så klarer ikke hjertet å pumpe blodet like fort/lett ut i kroppen. Det blir ikke det samme som å sammenligne med å sove i bilstol eller sittende med bena ned. Det er mye bedre. Liggendes med bena ned, er visstnok ikke bra.

Skrevet

jeg kjøpte en oth, men sønnen min sov ikke godt i den, selv om jeg bygde opp med puter, jeg kjøpte tilbake emmaljunga og i den sover han mye bedre

Skrevet

Trønderpi

Er OTH den beste vogna du har prøvd for deg eller for barnet ditt?

Tviler på at barnet ditt ville ha sakt det samme hvis h*n selv hadde fått bestemme om h*n hun ville sove med beina ned eller støttet opp i den naturlige liggestillingen...

Burde kanskje tenke litt mer enn på bare trillekomfort og også tenke på at barn gjerne tilbringer ganske mange timer tilsamme i vognen.

Skrevet

Ikke noe problem med at fotbrettet ikke kan reguleres! Snuppa sover MYE bedre i OTH'en enn i Simoen. Første gangen vi var på tur med OTH sov hun i over 2 timer og det har aldri skjedd i Simoen.

Vi har begynt å bruke OTH nå til jenta vår og hun er 8 mnd. Hadde egentlig tenkt å vente med å bruke den til sommeren når hun er året ettersom det ikke går an å snu sitteretningen. Men så prøvde jeg og hun digget å sitte forover og se på omgivelsene. Sportsdelen skal ikke brukes på barn under 6 mnd står det i bruksanvisningen.

Skrevet

dem sa atte jeg ikke skulle gi paracet til ungen, men så haddn feber åsså ga jegn to. da sovnan og så våknan å så hadden ikke feber mer så da hadde jo jeg rett....

Skrevet

Har hatt 10 vogner, barnet mitt sov ikke godt i noen av dem. Så kjøpte vi OTH og nå sover hun glatt flere timer. Ikke noe problem med at fotbrettet ikke kan reguleres, hun liker tydeligvis vognen godt selv. Begynte å bruke den da hun var 14 mnd. Ville ikke brukt den til barn under året, ikke pga fotbrett men pga at man ikke kan se barnet.

Skrevet

HÆ? hørte denne hjemme her??? paracet?

Skrevet

Det eneste negative jeg kan si om OTH er faktisk det med fotbrettet...VAr ellers kjempefornøyd med vogna!!

Vi hadde kombivogna som sovevogn hjemme da, så var ikke ofte lillegutt sov i den. Men han sov faktisk veldig godt i den, og virket ikke som det plaget ham at det ikke var fotstøtte. Brukte den som sovevogn på ferie og et par ganger hjemme hos besteforeldre, da la jeg bare en pute på fotstøtten nederst sånn at det ble flatt for beina hans, og det fungerte veldig fint hos oss.

Så var vel egentlig meg det plaget mest det med fotbrettet =)

Men som sagt, lett å putte en pute under når du er et sted hvor du har mulighet til det (brukte faktisk stellebagen under beina et par ganger på bytur, funka fint det og). Så selv om det plaget meg litt, så plaget det meg ikke så mye at jeg ikke hadde kjøpt den en gang til. Vil fortsatt anbefale den =)

Personligf synes jeg det er tidlig å sette barnet forovervendt når det er 6 mnd, men det varierer veldig fra barn til barn om det går greit eller ikke. Lillegutt her protesterte veldlig på å sitte forovervendt i den alderen, så det prøvde vi bare en gang.

Prøvde igjen da han var 10 mnd, og da fungerte det veldig greit. Da satt han også så godt selv at han klarte å snu seg bak og se på meg om det var noe, og han visste at jeg var der + at jeg tror verden rundt var litt mindre skremmende.

Så var først da vi gikk til innkjøp av OTHen vår.

Vet om mange som har brukt den mye tidligere også, og det har gått greit, men jeg vil anbefale deg å vente til 8-10 mnd, kanskje til og med rundt 1 år.

Skrevet

Vi begynte med sportsdelen når snuppa var 5 mnd, og det var ikke noe problem!

Elsker den vogna, og snuppa sover kjempegodt i den.

Skal jeg si noe negativt så er det at man ikke kan snu den, for av og til kunne det være greit å se henne også.. men etter jeg at jeg "oppdaget" ulike bæreanretninger, bar jeg like gjerne i situasjoner der det ville være naturlig å ønske snuppa mot meg (som f.eks i julegaveshoppinga).

Fotbrettproblem har vi enda ikke hatt, selv om hun er ett år.... hun når ikke ned dit enda. Når det evt blir et problem - å sove med beina ned - er hun likevel så stor at hun ikke trenger å sove så mye.

Ville aldri ha byttet bort vogna vår i noen annen type vogn!!

Skrevet

vi byttet nylig fra en vogn hvor snupsen hadde regulerbart fotbrett, og over til oth. Kjempesuksess! Og hun sover også bedre i denne. At det på noen måte skulle være farlig å ligge slik synes jeg høres ut som en skikkelig hybelteori....

Skrevet

hmm...hadde d nå vært farlig å ligge slik så hadde da ikke vogna vært i salg heller da,med alle mulige forbrukertester og alt disse vognene gjennomgår av standarder før de når markedet

Skrevet

tror du det fins en slags uavhengig offentlig instans som bare tilbyr markedet det som er bra for oss??

wake up and smell the coffe!!

Skrevet

Det finnes ikke bare to kategorier, farlig og ikke farlig.

Det er da mange ting som er helt godkjent, men alikevel ikke helt sundt.

Og å sove med beina ned på den måten er ikke bra dag etter dag, samme hvor mye OTH eiere synes det er uproblematisk for dem.

Det går da an å lære seg å sove i all verdens merkelige stillinger, men det vil da ikke si at det er en bra stilling for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...