Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Etter å ha lest noen tråder her inne, måtte jeg jo finne frem et lite speil, og lete litt der nede.. Men jeg kan ikke skryte av at jeg er så kjent med mitt eget underliv. For jeg ser et hull, med masse rart inni.. Og putte en finger inn, hjalp ikke på forståelsen det heller. Så hvordan i alle dager klarer dere å finne ut av alt dette?? Jeg er nysgjerrig..
(=snart mamma til twins=) Skrevet 1. mars 2007 #2 Skrevet 1. mars 2007 eg skjønna ikke kordan dokker får en finger inn engang..eg når ikke ned engang!! å aller minst inn!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #3 Skrevet 1. mars 2007 He he... sånn er det! noen har titta og lett, og andre ikke, sånn er det jo bare. Jeg er nok en av de i den første kategorien. Drev med sånn tappe tafsing for å bli gravid også, og det var jo lærerikt det å! Mot slutten av graviditeten endrer jo limorhalsen seg, den blir myk og blir etterhvert kortere og til slutt åpner den seg. Min er blitt mykere de siste ukene og i ferd med å bli kortere. Kjenner den så vidt nå, langt inne i der, og det er ikke lett å komme til. Må ned på huk og lete litt... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Hvordan vet du HVA som er livmortappen?? Skjønner ikke bæret jeg..Men jeg klarer såvidt å stikke fingeren like innenfor. Den store magen er liksom i veien.. HI
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 1. mars 2007 #5 Skrevet 1. mars 2007 Jeg må henge meg på som en av de som har god kontroll på hva som befinner seg der inne! Når man har EL så endrer livmortappen "konsistens" og på den måten kan man sjekke når man har EL.. Dette ble flittig sjekket før lillegutten satt i magen! Derfor er jeg ganske kjent med min egen innside! JM min sa på fødselsforberedende kurs at første gang hun skulle kjenne etter åpning i utdannelsen sin så føltes som hun puttet fingrene ned i et glass med varmt syltetøy! *hihi* Alt er hovent å oppsvulmet der nede nå så det er ikke så lett å finne noen ting viss man ikke har rotet litt fra før, tror jeg... Livmortappen min er blitt myk, men ytterst på tuppen er den enda nesten litt bruskete, som nesetippen... kanskje du finner den med den beskrivelsen! *hehe* :-) Lykke til, men husk å være ordentlig ren på fingrene før du roter! Viktig, viktig!
ninsoer Skrevet 1. mars 2007 #6 Skrevet 1. mars 2007 ja er veldig viktig at man er ren helst steril på fingeren før dere skjekker tappen.. er ikke så lett når man er nesten i mål med fødselen å få til å kjenne livmortappen.. man blir mye større å d blir tyngre å sitte på huk.. jeg er i uke 36 nå å må sitte på huk skal jeg komme til.. er veldig spennende å følge med utviklinga av den.. greit å vite om den er begynt å trekke seg sammen eller ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå