Gå til innhold

Hvor lang er natta mtp. avvenning?


Gjest

Anbefalte innlegg

Snuppa sovner ca halv åtte og våkner for å spise mellom halv fire og halv sju(varierer). Så sover hun noen timer til. Er hun avvent da? Hvor lenge skal de sove i ett strekk uten mat? Hva om hun virkelig ER sulten på natta(hender jeg er det feks, hehe..)? Føler med litt lost ang dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres ut som hun er avvent, jeg. Snuppa mi spiser 5-8 ganger om natta, så vi har litt arbeid framfor oss... Eldste spiste en gang om natta fram til hun var 13 mndr:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil si at en baby er helt avvent når babyen "står opp" på morran etter første måltid. feks hvis man ammer kl 07.00 og babyen står opp, blir stelt osv og er våken en stund før han/ho sovner igjen...

 

at man selv føler at nå er det morgen og man står opp for dagen.. ikke at man ammer også legger alle seg én eller noen timer til;)

 

syns også det er forskjell på halv fire og halv sju da... halv fire er midt på natta for meg...:o)

hvis babyen våkner en natt innimellom for mat men stort sett sover hele natta vil jeg si babyen er avvent!

 

men jenta di er vell nesten avvent ja.. hadde vært veldig glad om jenta mi sov så lenge før ho skulle ha mat... men jeg er optimist.. er nok ikke lenge til....hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte natt mellom 24 og 6 når jeg avvente... Men du må nesten finne ut selv når du mener det skal være natt og når det er greit å ha første matbit på morgenen..

 

Nå som snuppa er helt avvent sover hun fra 19-7 uten mat, noen ganger våkner hun tidligere andre ganger seinere. Er kanskje våken en gang iløpet av natta også, men da er det bare å dytte smokken så sover hun videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler snuppa mi er avvent nå, hun sover fra 18.30ca til 6.30ca, får litt melk og sover en time halvannen til da! men å gå fra 5-6 ganger våken pr natt til en hel natts søvn er ferdig avvent for meg;)hehe, det rare er at hun er ikke så sinnsykt sulten på morningen som man skulle tro så hun var nok klar nå.

Jeg var også veldig redd for at hun trengte den maten på natta og at hun var sulten. Men det var bare vanen med å bli vartet opp på natten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er jeg enig i for da er det ikke natt;) jenta di sover jo da 12 timer i strekk hun da...? det må være deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...