Gå til innhold

Gravid og jobbsøking

Lirintina

Anbefalte innlegg

Hei

Ser det er flere her som har søkt jobber mens de har vært gravide.

Er i den situasjonen selv at jeg trenger jobb for å få permisjonspenger.

Har vært til intervju hos en del vikarbyråer og andre direkte stillinger.

Har ikke sagt at jeg er gravid og syntes det er veldig ubehagelig å sitte og se folk i øynene og lyve.

De spør jo hvor lenge en kunne tenke seg å jobbe og noen har til og med spurt om jeg kunne tenke meg flere barn ( har ei datter på fire år).

Er det noen som har erfaring med å fortelle vikarbyråer at man er gravid og så fått oppdrag etter dette?

Lurer nemlig på om jeg skal fortelle byråene det, er jo straks ni uker på vei, sånn at de kanskje kan skaffe meg et vikariat på 6 mnd.

Er noen som tilbyr meg vikariat i 3 mnd men de tør jeg ikke ta i tilfelle jeg ikke får noe nytt på slutten.

Håper på noen tips her :-)

Fortsetter under...

Vet akkurat hvordan du har det. Er selv 8 uker på vei og søkte jobb før jeg visste at jeg var gravid. Har nå blitt kalt inn til intervju, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Tenker både på det å sitte å lyve, skal jeg fortelle men da vet jeg at jeg ikke får jobben. Tenker og at det kanskje er stress å begynne i ny jobb nå, og hva om jeg blir mye syk? Unnskyld, men dette var kanskje ikke mye hjelp for deg... Håper uansett at du finner ut av det og at du får noe jobbing før du skal ha permisjon. Lykke til!!

:-)

Da føler vi nok mye likt.

Lurer nå veldig på å spille med åpne kort for vikar byråene. Har jo registrert meg hos fem forskjellige så behæver jo ikke si det til alle. Har lyst til å fortelle det til Manpower sånn at de kan finne noe som passer.

Fikk senest i går tilbud om et vikariat i tre måneder jeg ikke turte takke ja til...

Annonse

Hei!

Noe så frekt!!! Jobber vokser ikke bare på trær, og du har kanskje ikke tenkt på det at noen er nyutdanna, hæ??? Blir så provosert jeg.

Jobber i et vikariat nå, og er ca. 6 mnd. på vei når vikariatet går ut. Usikker på hva jeg skal gjøre??? Men jeg søker på jobber og så får jeg se, vil nok være ærlig og fortelle om situasjonen hvis jeg kommer på intervju!

Så frekt å sitte der på din høye hest og dømme andre! Har du bare slike mindre koselige ting å komme med så kanskje du bør holde det for deg selv fremover. Selvsagt er det best å ha fast jobb før man blir gravid, men noen ganger går det ikke som planlagt! Her inne er det meningen at man skal støtte hverandre litt, er det ikke?!?!

Ja her var det mange konstruktive svar.

Er faktisk 30 år og er altså i gang med barn nr to.

Har ikke jobbet på 1 1/2 år fordi jeg har vært under utdannelse og har ikke fått jobb i denne perioden fordi jeg er overkvalifisert.

Hoppet over et p-pille brett i januar og var i gang men en aktiv jobbsøke prosess for n-te gang ( dvs registrerte meg hos fem vikarbyråer). Ble gravid så og si uten og prøve og vi er kjempe glade for det og gjør dermed det beste ut av situasjonen. Dvs søkte på enda fler jobber enn før av alle typer.

Skulle jeg da heller tatt abort eller planlagt livet mitt til punkt å prikke for at det skulle passe moralen til enkelte andre? Nei, takk. Velger å gjøre det beste ut av dette livet.

Ikke er det snakk om at de i denne debatten sier "åh nei jeg er gravid hva gjør jeg - gidder ikke jobbe" heller. De spør faktisk hvordan kan jeg gjøre det beste ut av situasjonen.

Tusen takk for saklig hjelp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...