Gå til innhold

Oktober: Hvordan sover nurket på dagen?


Matjamor

Anbefalte innlegg

I starten sov veslejenta voldsomt på dagen. Kunne sove 4 timer i strekk!! Men nå, 4,5 mnd gammel, tuller hun som bare det. De siste ukene har hun stort sett sovet en halvtime!! Noen dager har hun ikke sovet i det hele tatt. Men hun er aktiv, blid og ikke survete, så hun virker ikke overtrøtt. Legger seg 19.30-20.00, sover ofte til rundt 06 før hun vil ha mat,og sover noen timer til. (Av og til våkner hun rundt 04 for mat, men sovner alltid igjen.) Hva skjer? Trenger hun ikke mere søvn? Storebror sov nok mer, ja... Hun er jo blid og fornøyd, men med en på 2,5 som er hjemme, så hadde det vært greit om hun sov litt på dagen også....Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aleksander på 4.5 mnd sover som regel bare i 40 minutter når jeg legger ham på dagtid. Dette gjør han minst tre ganger om dagen, og som regel fire. Noen ganger sover han lengre i vogna i forb. med trilletur (2-3 timer), men legger jeg ham inne i senga så sover han aldri mer enn 30-40 minutter. Når han en sjelden gang sover lenge i vogna våkner han ofte et par ganger underveis, men sovner igjen dersom jeg "vogner" ham i søvn igjen.

Dette har vært ganske stabilt helt siden han ble født. Jeg er helt sikker på at han ikke får nok søvn på dagtid, for han blir fort sliten og virker ofte ikke uthvilt når han han sovet - men jeg har ikke lykkes i å få endret på sovemønsteret hans så håper bare det går seg til etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forskjellig fra dag til dag, noen ganger sover han 30 mintter, andre ganger 2 timer, spørs litt hvor han sover og hvor vi er. Det beste er å sove i mammas armkrok når hun ser ettermiddags såpeoperaene sine, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alven sover fra ca10:30 til ca11:00, så 12:30-13:00 tida og en til to timer da. Hun har også en halvtime på ettermiddagen.

Vi legger henne mellom 20:30 og 21:30, og hun sover til 08:30.

Det er jo noen unger som trenger mindre søvn enn andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han er våken 1,5 - 2 timer av gangen og sover 4 ganger. Først ca. 30 min. så ca 3 timer, så ca 1 time og til slutt ca. 30 min igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover som regel 1 time paa morgenen og 1 time paa ettermiddagen + rundt 1-2 time midt paa dagen - saa deilig her i huset (+ legger seg 19.30) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jonas har tidligere sovet 3 timer ca 2 timer etter han sto opp om mårran. men nå sover han bare en time da. også sover han en time fra 14-15 ca. og kanskje en halvtime ved 17-18 tiden, også er det natta engang mellom 20-21 og da er det natt til 08 med et par puppinger i løpet av natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har det blitt ca to 30min lurer i løpet av dagen - alt for lite synes jeg. Han legger seg rundt kl 20 og sover til ca 09 med ca 2 spisepauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann begynner sin dag ved 6 tiden på morgenen, men da er han klar for første lur allerede ved 8 tiden og sover da som regel 45 minutter. Så sover han en lengre lur midt på dagen -den kan vare fra en til to timer. Akkurat når han sover varierer litt på hva vi gjør den dagen.(Noen ganger sovner han jo litt i bilen også dersom vi er ute og kjører). Siste lur er fra ca 16 til 1630. Så er lillemann våken til han legger seg ved 1830 tiden.

Han nekter å sove andre steder enn ute i vogna si... kan telle på en hånd antall ganger han har sovnet i armene mine eller inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere brukte Ane å sove 3 timer i strekk midt på dagen + en dupp både på morgenen og ettermiddagen. Nå i par siste ukene har hun sovet mye mindre. I dag har hun f.eks sovet fra 11.30 til 13, og fra 15.30 til 16. Hadde en liten dupp i bilen ca kl 18 og la seg ca 20. Vi står opp hver dag kl 8, og vanligvis legger hun seg mellom 19 og 19.30. Våkner 2 ganger om natta for pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya har aldri sovet noe særlig på dagen.. hun sover max 45 min i strekk (pleier å sove ca 30min) også sover hun ca. kl. 12, 15, 18, og legger seg 1930-2000. da sover hun nesten hele natta. Skal ha mat noen ganger kl. 02, og alltid 05. så står vi opp i 9-10 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...