Gå til innhold

Vikar i 18% stilling....

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som vikar i 18% stilling, det vil si tre faste dager i måneden. Jeg jobber også når det er ledige vakter på jobben. Problemet er at for tiden så er det veldig lite å gjøre, og jeg har ingen flere vakter enn mine faste. Jeg har en meget fysisk tung jobb, og vet ikke hvor lenge jeg tør å holde meg i arbeid ettersom jeg er redd for å bli skadet.

Tror dere at jeg kun får engangsstønad ettersom jeg tjener så lite? Hvis jeg blir sykemeldt; kommer jeg til å få 60% utbetalt i sykepenger av min opprinnelige lønn? Det blir jo nesten null...

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Skal snakke med arbeidsgiveren min, men denne kommer nok til å være svært negativ til at jeg skal få flere vakter, ettersom det er usikkert om jeg kommer til å bli sykemeldt. De har jo så mange å ta hensyn til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8436374-vikar-i-18-stilling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...

har samme problemet selv. går i 20 % vikarstilling, og tar så mange ekstravakter jeg kan. heldigvis har jeg fått litt vakter jeg da...

permisjonspengene dine blir regnet ut etter hvor mye du faktisk har tjent, så det lønner seg å jobbe så mye som mulig. men du har nødt til å ha vært i arbeid 6 av de 10 siste månedene for å opparbeide deg grunnlag for permisjonspenger, hvis ikke får du engangsstønad (som vel er 33.000 kr, tror jeg). du søker om permisjonspenger hos nav, og må be arbeidsgiver sende oversikt over lønn og de arbeidstimene du har hatt ned til dem så regner de ut gjennomsnitt som du da får utbetalt.

blir du sykemeldt, får du 100% lønn av den faste stillingen din, og event de dagene du er satt opp ekstra på. av erfaring nå, vet jeg at arbeidsgiver bare gir meg uke for uke, sikkert i frykt for at jeg blir syk. og de vet jo at jeg er gravid og dermed mer sliten enn vanlige arb.takere, enda jeg er både frisk og i fin form.

desverre for oss er det situasjonen vår, ikke noe å gjøre med det. håper du får flere vakter så du kan tjene så mye som mulig, og at du orker å holde deg på jobben. det er nok slitsomt hvis du har en tung jobb, men prøv å unngå å sykemelde deg, og ikke si noe til arb.giver om plagene dine. du får igjen for det seinere.

lykke til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...