Gå til innhold

Hva fryser dere morsmelk i?


pingu-72

Anbefalte innlegg

På,nettsidene til ammehjelpen står det at morsmelk ikke skal fryses i vanlige fryseposer fordi fettet kan henge igjen i posen, så i dag gikk jeg til babyshop for å høre hva de hadde.

 

På babyshop har de 10 begre m lokk til kr 170 (!!!!), begrene kan brukes ca 5 ganger, lokkene flere ganger. Påfyllingssett med begre koster kr 70. Fryktelig dyrt syns jeg, så kanskje jeg skal kjøpe fryseposer egnet for morsmelk - medela sine kostet 160 for 20!!!!!

 

Er det mulig? Skal det virkelig koste 5-10 kroner for hver gang jeg fryser ned melk?

 

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dr Brown har noen greie poser som jeg fant på Reflex sin utstyrsbutikk her i Bergen. Det kostet 99,- for 20 poser. Jeg så også Avent sine bokser som man kunne fryse i. Men synes det ble veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har frosset ned i vanlige poser. Tror ikke det er så krise. Også har jeg brukt Avent-begre og vanlige "billig-flasker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avent har veldig greie poser, tror ikke de er så dyre. Jeg "arvet" de. Synes de er veldig greie. Har de nedi flaska når jeg pumper meg, og så følger det med klips for å lukke de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir så merkelig lukt på melka når den har vært fryst. Lille tulla mi vil heller ikke ha melk som har vært fryst. Er det jeg som gjør noe rart?? Jeg tar den ut tiner den i vannbad. Kanskje det er det som er feilen? Må den kanskje tines i romtemperatur for så å varmes opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fryser melk i Avent beger... Tiner den i kjøleskapet... men hvis det må gå fort - så lar jeg den stå i romtemperatur og/eller holder den under rennende lunkent vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finnes ikke lengre, jeg brukte de for 7år siden. De var kjempe kjekke syntes jeg, jeg finner de ikke nå. De er erstattet med begre. Greie de og, men er nok endel dyrere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...