Gå til innhold

Skal pusse opp bad, trenger tips!


♥Tiny

Anbefalte innlegg

Noen som har pusset opp bad her? (har jo gjort det en gang før, men denne gangen vil jeg ha noe annet..)

 

Skal lage et ekstra bad i kjelleren der vi skal flytte og idag er det bare et kjellerrom/vaskerom.

Ønsker meg et litt stilig bad med moderne preg, men mye å velge mellom da :)

 

Kom med tips, ideer og nettsider om dere har noen på lager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal jo pusse opp... Jeg tok mål av badet vårt. Og så satte vi oss ned og tenkte på hva vi ville badet skulle inneholde (toalett og servant er blant de obligatoriske tingene)... :o) Så fant vi ut hvordan vi skulle få mest mulig inn på badet, samtidig som det skulle virke mest mulig romslig og åpent... Deretter hadde jeg et ruteark som jeg tegnet opp badet vår i forminsket målestokk, med dører og sånt på. Og så fant jeg ut hvordan vi måtte plassere baderomsmøblene for at det skulle bli best mulig i forhold til plass og røropplegg... Sånn fant vi ut hvordan vi skulle ha det på badet.

Skal jo fliselegge, men der har vi ikke bestemt oss enda. Tror vi kommer til å reise rundt i de forskjelllige butikkene, er enklest å se på flisene "live" enn bare på internett/brosjyrer...

 

Men om jeg finner på noe smart noe så kan jeg eventuelt dele det med deg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pusset opp badet for to år siden(gjorde det meste selv - unntatt rørleggerarbeid) og er ganske fornøyd med vår løsning.

 

Utapå gipsplatene la vi panel! Vi la vanlig panel utapå gipsplater, men i etterkant fant jeg ut at det var vannbestandig panelplater å få kjøpt også. Blir vel like dyrt som fliser, eller billigere. Det er ikke alle som har panel på badet, men jeg synes det blir mindre "hardt" og sterilt der inne. Badet vårt er malt i en hvittone med hvite fliser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har panel på veggen her vi bor nå... Men bare øverst på vegggen og i taket.. Tror ikke jeg vil ha det på neste sted...

 

Vil ihvertfall ha panel i taket da og mørke fliser på gulvet.. Så langt har jeg tenkt :)

 

Skal ta mål av rommet når vi flytter inn og levere til flere "bade-butikker" så jeg får tegnet en god løsning.. Må jo ha do, dusjkabinett og vaksemaskin der..

 

Og jeg skal som deg Carina, sniktitte på disse butikkene med ustillinger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glassbyggersstein som dysj(1 vegg)...da bestemmer dere selv str, er så deilig med dysj med stooor plass! barnas balje blir satt på gulvet der, og de kan grise så mye de vil med vann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har pusset opp bad... kan si hva jeg er fornøyd med og hva jeg ville gjort anderledes....:)

 

fornøyd med:

-at vi har fliser på gulv og vegger. vi har lyse fliser..

-de på veggene er nesten hvite men ikke helt.. litt "skjolete" eller hva jeg skal kalle det og det ble veldig fint.

-at flisene på gulvet er lagt skrått.. syns det er mye penere enn å legge de rett!!!

-at vi har innfelte spotter i taket!

-at vi har mye skapplass!

 

angrer på:

-at vi valgte dusjkabinett... neste bad skal vi bare ha dusj vegger/dør og dusje på flisene.. ser mer åpent og større ut...

- at toalettet går ned i gulvet.. skulle hatt inn i veggen så det er bare å vaske under!! mye lettere!!

- hadde nok nå valgt litt mindre fliser på gulv, de vi har er ganske store og vi har lite bad (4kvm). hadde også valgt litt mørkere fliser på gulv. ikke helt mørke men vi har lyse blå/grå...

- litt mer moderne vask og skapinnredning... våres er helt enkel hvit.. men det fins jo så mye fint å velge i!!!

 

Lykke til!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det vil jeg tilføye - jeg angrer på at vi valgte dusjkabinett - så upraktisk med små barn da! Tanta mi har en sånn steam-dusj, med mulighet for å tappe vann i bunnen, så det blir et badekar, angrer meg grønn på at vi ikke investerte i et sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glassbyggerstein dusj idag og I LOVE!!!!!!! Men får ikke det på det nye badet for da skal vi ha sånn steamdusj :) Den er diiiiiger, men så digg da :)

 

Tenker litt på det tipset om å legge fliser litt anderledes enn rett, det er jo kjempestilig! Teit forklaring men dere skjønte nok hva jeg mente?!

 

Skal ha masse skaper for er lei av å trykke håndklær inn i skapet, også skal jeg ha skuffer til diverse småting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pussa opp bad i sommer, og er bortimot 100% fornøyd! :) Brukte masse tid på å finne fliser og møbler..er bare litt misfornøyd med at det ble omtrent dobbelt så dyrt som planlagt... ;)

Viktigste suksessfaktorer:

*Lyse fliser

*Dusjnisje med glassdør (har skillevegg med røropplegget inni)

*Vegghengt toalett

*Invisterte i deilig boblebad fra Hurricane. Bakteriefritt, trenger ikke å rense det som andre boblekar...bare vaskes som vanlig kar... :)

*Masse skapplass

 

Et tips er å handle de store tingene i samme forretning, da gir de ofte rabatter...vi sparte 10.000 på det...

 

Ligg unna de store kjedene, blir bare veldig dyrt....

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...