Gå til innhold

4 barn?

Sika

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har postet dette på "Snart klar" men legger det her også.

Jeg er skikkelig usikker på om vi skal prøve på en til. Mannen er gira så det er meg som holder igjen. Saken er den at jeg har 2 barn fra et tidligere forhold ( 13 og 10 år) og 1 (1år) sammen med min samboer og føler vel at 4 barn er vel mange. Vi er begge i jobb og har hus sånn at det er i orden. Jeg tenker mer på alt det andre... Føler at mange mener 3 barn er akseptabelt men 4 er for mye.

Kan dere komme med deres synspunkt?

Er det noen med erfaring?

Er 4 barn mye?

Fortsetter under...

Hei :) Jeg vet at det ikke er helt samme sittusajon. Vi er fire søsken, og jeg må si at det er toppers med stor familie. Jeg er eldst og venter mitt første barn. Har aldri møtt noen som er negative til vi er 4, bare møtt possitive folk. Det er veldig koselig å være stor familie rundt middagsbordet , mange å prate med, leke med og ha koselige stunder med :) Selfølgelig er det litt mer økonomisk utfordrende, men ikke så veldig. Jeg vil si at den største forskjellen på oss og andre familier er at vi hadde en 6 seters bil. (den ble solgt når jeg flyttet hjemmenfra). Jeg ønsker meg selv en stor og glad familie. Om du er klar og ønsker det, må du ikke la deg stoppe av hva andre tror er best eller ikke. Kjærlighet er en av det få tingene det bare blir mer og mer av ved flere barn ;) Lykke til med valget!

Det er faktisk en del av oss bimmere her som venter nr. 4, og det er jo bare koselig ;-)

Klart det blir litt mer å tenke på, særlig da i forhold til plass i bil og kanskje også soverom. Men tror det kommer til å bli skikkelig kos med 4 barn.

Det viktigste er at du selv er klar for det. Holder jo ikke at bare han vil...

De eldste barna dine er jo nokså store også, så dem er det vel ikke så mye "bal" med heller. Klarer det meste selv.

Det blir nokså stor forskjell på eldste og yngste her (15,5 år), og som eldstejenta sa "Er du klar over hva du har gjort, mamma? Når den ungen er 15 år, er jeg 30!".

Lykke til med evt. planlegging av ny spire ;-D

Hei,

vi er litt i samme situasjon. Jeg har to barn fra tidligere forhold på 12 og 10 år, og en liten pode med min nåværende mann på 2. Nå venter vi en til! Synes det er helt naturlig! 2 kull på en måte! Kos for minstemann å ha et søsken som er litt tettere opptil ham i alder! Og annenhver helg er mine to eldste hos faren sin, og da er minstemann så alene... Så mye mer kos når de blir to!! Så - go for it!!!!

Venter barn nr 4, alle m samme mann...

Enig med svareren over, det ville nok være kjekt for yngstemann å få et søsken litt nærmere i alder?

Dersom pappaen ønsker seg veldig flere "egne" barn, bør dere nok diskutere det ihvertfall.

Synes ikke du skal reflektere særlig over om samfunnet synes det er uakseptabelt m 4 barn!

Lykke til uansett hva du velger!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...