Gå til innhold

er det nødvendig m legeattest ?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Berlin denne uken, og jeg er i uke 29. Er det nødvendig med legeattest for å kunne reise? leste på Norwgians sider at legeattest må forevises, men hvor nøye er dem med det egentlig?!

huff.. må jeg dra til legen nå bare for dette ?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du det i uke 29?

Jeg fløy til Kanariøyene (5 timers flytur med SAS) i uke 30/31. Jeg trengte ikke legeerklæring!

Skrevet

Fra når krever de legeattest da? Vi var i München i rundt uke 27 tror jeg, og til Oslo i uke 32, og ble ikke spurt... Men hva med helsekortet da? Er ikke det nok? Du har ikke fått terminattest ennå?

Skrevet

hvis du skal fly mellom uke 36 og 38 må du ha legeattest, ellers kan du fly inntil 4 uker før, jeg skal ut å reise og er i uke 35 :)

Skrevet

det er jo bare å ta en tlf til legen, be han/hun skrive ut en terminbekreftelse i tilfelle det skulle bli krevd. man vet jo aldri. kjipt å bli stående der liksom.. var ute å reiste me fly i uke 34 og 36, hadde med bekreftelse på termin i tilfelle da.. men ble ikke spurt.. er jo just in case liksom.

god tur :)

Skrevet

Tror jeg ville tatt meg bryet, kjipt om du blir nektet enten den ene eller den andre veien.. Vet flyselskaper opererer med forskjellig policy!

Skrevet

Jeg tror norwegian er de som er strengest på det, at man må ha fra uke 27 eller 28, sas trenger du ikke før de siste to-tre ukene.

Jeg ville ringt flyselskapet og hørt, eller skaffa en attest for sikkerhets skyld, ville nok ikke tatt sjansen på å ikke få kommet med flyet siden det står i reglene til norwegian at du må ha det.

Skrevet

Sånn for sikkerhetsskyld ville jeg hatt med papirer som bekrefter termin, det er jo ikke lett for flyselskapene å se hvor langt man faktisk er på vei, kjedelig om man ikke skulle bli trodd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...