Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Isj da lilliemille, så kjipt! Men, som du sier, da kan du iallfall starte på nytt! Du skal se den sitter denne gangen:¤)) Jeg har ikke greie på det å begynne på pergo uten mens, men jeg vet det står noe om det på pakningsvedlegget.

Så bra du fikk nye pergokurer, barney! Pergo er genialt spør du meg:))) Du har jo hatt klaff før med pergo, så du skal se du slipper å komme så langt som til isci og ivf. Men det er alltid greit med en plan! Noe konkret å forholde seg til liksom. Men det er vel ikm snart? Kan hende jeg ikke følger helt med her, er liksom litt i min egen boble for tiden, men du hadde el for tja... en uke siden eller noe?? ÅÅÅå, kanskje den sitter allerede??!!

Den voksende magen ja, huff den er ganske sprengt allerede skal jeg si deg!! Håper ikke det fortsetter i samme tempo...Er ganske oppblåst, så den er liksom på spreng. Er 7 fulle uker på fredag, så da er det bare en uke til ul. Grugleder meg til det. Blir helt fantastisk å få bekreftelse på at alt er som det skal, men tenk hvis noe er galt... Er nok litt engstelig ja, men slapper egentlig ganske godt av. Alt kjennes ut til å være i orden iallfall, jeg kjenner at noe skjer i kroppen, men jeg fungerer helt som normalt. Så det må jo være heldig, bank i bordet!

Javel damer, nok om meg. Ha en strålende kveld, det skal jeg- har begynnt på det nyyyydeligste strikke- babysettet, så nå er jeg helt syk etter å få en baby inni det! Så jeg får fortsette på det i kveld:)) Oj, der kom det visst litt til om meg gitt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Viola!

Så bra å høre at alt går fint med deg! Skjønner godt at du er litt engstelig, det er jo helt naturlig. Jeg var det ganske langt ut i svangerskapet selv, men stort sett så går det jo bra, så du har nok ingenting å bekymre deg for!

Jeg fikk positiv EL test forrige torsdag, så tipper jeg har ikm til neste helg, altså ikke førstkommende! Håper det klaffer denne gangen!

Vi skal reise på ferie imorgen og bli borte i nesten 2 uker, så tiden til ikm kommer sikkert til å fly unna denne gangen!!!!!

Titter innom når jeg kommer tilbake og forhåpentligvis har jeg gode nyheter!!!

Viola - lykke til på UL og med strikkingen!

lillmille - blir spennende å høre om pergo/EL!!!!

Ha det godt så lenge!!!!!

Skrevet

Hmm..

Ja, jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal begynne på pergo eller ikke.

Tror kanskje jeg venter til jeg får mensen.. Evt ringer og ber de skrive ut provera til meg, slik at jeg får en blødning!!

Buu..

Valgets kval!! :)

Men tenker fortsatt på at ingenting er utelukket FØR jeg får TR..

It aint ovah til tha fat lady sings!!!

Kan jo hende jeg har eggløsning IDAG lissom..:)

Skrevet

Barney: Hvordan går det?? Er det ikke snart IKM hos deg nå????????

Skrevet

Heisann lillemille, barney er på ferie i to uker, så det er nok en stund til vi ser henne her!

Hvordan går det med deg da? Fått tr? Eller har du begynt på pergo igjen? Uff, håper du finner utav det, så spira kan plantes!

Går fint med meg, er 7+4 i dag. Så det går unna! Men det går litt sent også da...Er ganske sprekkeferdig etter å fortelle det til folk:) Skal på ul fredag, grugleder meg til det!!

Ha en fin kveld:))

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei damer!

Da er jeg tilbake etter en lang og deilig ferie.

Ble dessverre ikke gravid denne syklusen heller, men tok det faktisk ikke så tungt denne gangen - så nå har jeg begynnt på EL jakten igjen, er på dag 12 i syklusen, jeg syns det er like spennende hver gang!

Viola - hvordan gikk ultralyden???????

lillemille - hva skjer med deg? Har du begynnt på pergo enda??

Skrevet

Heeei barney!!

Å det hørtes herlig ut med lang ferie!! Er det varmere strøk du har vært? Synd det ikke klafft denne pp heller! Du skal se den sitter snart.

Ul gikk kjempefint, fikk se lille nurket som var 1 cm langt! Hørte hjertelyden på høytaler- helt utrolig! Så alt så helt fint og normalt ut, så nå er jeg bare letta og glad:)) Er 9+6 i dag, så nå begynner det å nærme seg noe. Har lagt på meg et kg de siste dagene nå, og jeg merker at magen begynner å bli litt "sprengt". Så nå håper jeg bare at det blir litt skikkelig mage, og ikke bare sånn oppblåst tull. Ser jo ganske gravid ut med det også, men det er liksom ikke "ekte" hehe!

Er en stund siden jeg har sett lillemille her inne- hvor er du????

Skrevet

Hei jenter!!!

Så moro å få høre hjertelyden, Viola!! Må ha vært en stor lettelse!!

Magen kommer nok fortere enn du aner, du får bare kose deg med kroppen din så lenge du kan!! Plutselig er den ikke "din" lenger.. :)

Ellers tror jeg kanskje jeg holder på å få tr nå!!

Spotter så vidt det er nå, så regner med det er henne.. Men det er faktisk litt rart, for jeg har ikke noe menssmerter! Noe jeg ALLTID har.. Eneste jeg har merket er at jeg har hatt vondt i ryggen et par dager nå!! Men men..

Ang dette med Pergo så har jeg ikke begynt enda. Vet faktisk ikke om jeg vil heller.. Jeg sliter skikkelig med jobben min, er så drittlei at jeg bare blir helt deprimert og ødelagt! Jeg vil ha en utdannelse, og det er en lang vei dit.. Har derfor sagt opp heltidsstillingen min og satser på å lese noen fag og ta privatisteksamen til høsten!! Målet er å ha studiekompetanse innen sommeren 2008. Da for å søke Flygeleder skolen våren 2009. Om jeg ikke kommer inn der så har jeg hvertfall masse mere muligheter enn det jeg har nå..

Og at det blir noen fattige år nå får bare være, jeg ser på det som den beste innvesteringen jeg KAN gjøre!!!

Men jeg er så delt.. Har nemlig så utrolig lyst på barn også, men samtidig vet jeg at jeg har mye mer å tilby dette barnet og vil trives bedre om jeg klarer og realisere litt av MEG først.. Om dere skjønner hva jeg mener?? For ikke snakke om det økonomiske..

Uff..

Pluss at etter at jeg begynte på pergo så har jeg lagt på meg en del..

Har bestandig vært veldig tynn, så jeg merker at dette er vanskelig for meg.. Jeg vet at noen kanskje tenker "Om hun ikke takler og legge på seg er hun virkelig ikke moden for å bli gravid". Vel, godt mulig dette stemmer, men de fleste legger på seg ETTER at de har blitt gravide, ikke som en del av en serie mislykkede forsøk..

Så for å sette det hele veldig på spissen så er jeg redd for å ende opp feit, bitter og barnløs!! Haha..

-Da kan det være kjekt å ha en solig utdannelse.. :)

Nei, uff.. Dette ble langt!!! Men håper dere skjønner meg litt da!! Mange tanker her nå..

Skrevet

Hei lillemille, gøy å høre fra deg!

Flott med tr, men husk at det går an å spotte selv om man er gravid:)) Evig optimist her ser du!! Hehe feit bitter og barnløs...den var god!! Er overbevist om at du ikke blir noen av delene:))) men jeg forstår tankene dine.

Forstår du tenker på litt av hvert for tiden- ikke lett å planlegge livet sitt! Kan jeg spør hvor gammel du er? Har du "dårlig tid"? Uansett så er det kjipt å legge babyplaner på hylla når en først er innstilt på det... Men jeg er nok enig i at det er lurt med utdannelse først, men det er jo ikke et "must". Mange som studerer selv om de har fått barn, men jeg vil tro det er mye mer slitsomt! Selv har jeg tre år på høgskole + litt mask etterpå, og jeg er utrolig glad for at jeg ikke hadde barn da jeg gikk på skole! Men man klarer jo det man innstiller seg på- jeg kan jo ikke fatte at det går an å ha flere barn og fulltidsstilling heller- jeg har mer enn nok med meg selv og katten!!

Uansett så er jo studiekompetanse uvurderlig å ha i bagasjen- da har du liksom alle muligheter, og det er mye letter å kunne hoppe på et studie av noe slag dersom du slipper å tenke på det. Så det synes jeg høres smart ut.

Ups, må visst stikke å jobbe litt nå, vi får snakkes mer senere:)) Ha en fin dag!

Skrevet

Hehe.. Feit, bitter og barnløs? Thats me.. Neida!! Som sagt var det satt på spissen!! :)

Jeg er 24 (blir 25 i september).. Saken er den at man må søke Flygeleder før fylte 30. Og man kan ikke søke før man har studiekompetansen i hånden. Så jeg får da ikke søkt før våren 2009. Da er jeg 26. Kommer jeg ikke inn da så er det kjekt og kunne ta et "fikse-karakterer-og-sånn"-år!!! :)

Er nemlig ikke så mye plasser på den skolen..

Men blir jeg gravid av meg selv underveis ser jeg på det som "ment to be" og da blir jeg jo OVERLYKKELIG!!!

Men er som sagt litt usikker i forhold til dette og ta pergo.. Både pga livsituasjon og fordi jeg la på meg.

Må nok venne meg til de kiloene som har kommet før jeg tør å prøve igjen..

Noen som vet hvordan man kan bli kvitt "hormonfett"???

Vet jo det er mange som legger på seg når de går på P-Piller også. Blir dette gradvis borte når man slutter eller er det kommet for å bli??

Håper mitt forsvinner når pergoen går ut av systemet..

Barney?? Du som er mitt personlige orakel.. Vet du?? :)

Skrevet

Heisan!!

Så spennende med flygeleder studier, får håpe du kommer inn når den tid kommer.

Men du - du må huske å ta en graviditetstest i ny og ne, siden du ikke vet når du har hatt EL, for alt man vet, så er du gravid - det hadde vært morro.

Kan dessverre ikke hjelpe deg med disse hormon kiloene dine, prøv å holde litt tilbake på sjokolade og annen godis, så forsvinner de vel etter hvert!!!

Så hyggelig å høre at alt gikk bra på UL Viola!! Det er ikke lenge igjen nå før man kan skrike det ut til alle og enhver at du er gravid - hvis du ikke har gjort det allerede da!!

Vi har hatt en herlig ferie - først syden, så fjellet!

Er igang igjen med jakten på eggløsningen - er kommet til dag 17, sist pp fikk jeg positiv EL test på dag 19, så det er vel rett rundt hjørnet nå!

Vi har bestemt oss for at hvis det ikke klaffer denne pp, så skal vi ta en pause fra pergo neste pp, for å se om jeg får EL av med selv. Føler jeg vil spare litt på pergoen siden vi bare har 2 kurer igjen å gå på!!!

Ha en fin dag !!

Skrevet

Heia!!

Haha, jeg har skreket det ut for leeenge siden!!! Jeg er ikke akkurat typen som har så lett for å holde skravla igjen:)) Og jeg har veldig nære venninner, og et veldig nært forhold til min familie, så det var ute for en god stund siden. Bare gøy at folk vet det! Nå er jeg jo 10+3, det er jo uke 11, praktisk talt nesten uke 12, og det er jo omtrent tre mnd det:)) Så når folk spør hvor langt jeg er sier jeg ca 3 mnd...hehe

Men dagen går treeegt!! Vil så gjerne bli sånn gravid på ordentlig! Av og til lurer jeg nesten på om jeg innbiller meg hele greia, merker jo så lite til det! Men jeg er nok utrolig heldig som er så frisk og i form. Og jeg har jo bitteliten på bilde, så jeg vet jo han er der!

Da, barney, er det bare til å kjøre på! Eller- jeg tror egentlig ikke du trenge å kjøre på så ekstremt- ta en runde i ny og ne, så skal du se den sitter:) Den pp jeg ble gravid, hadde vi kun sex dag 15, 17, 20, og 21. - i hele perioden altså! ( og det var fordi samboer var mye ute å reiste, ikke fordi jeg var kjip på godsakene hihi...) Tror el var på dag 19 eller 20. Så det skulle ikke mer til! Var nok gullegget:)

Du får holde oss oppdatert!

Skrevet

Hei igjen!

Skjønner godt hva du mener med å bli gravid på "ordentlig" - jeg var akkurat lik selv da jeg var gravid. Men herregud det tok lang tid før den magen kom, var langt over halvveis før den kom!!!

Håper virkelig den kommer før den tid på deg Viola, for det er så utroig stas med denne stutte magen!!!!

Blir faktisk ikke så mye sex på meg rundt EL denne gangen, mannen min reiser mye - men for håpe at det er det som er oppskriften da!!! ;o)

Skrevet

God morgen jenter!!

Sitter her med kaffikoppen og koser meg- skal ikke på jobb før kl 12 i dag:) Nyyydelig med slike laange frokoster!

Sett noe til el da barney??Spennende...

Magen min ser faktisk litt gravid ut innimellom, men den er liksom ikke der hvor barnet ligger, men litt lenger oppe...hehe... baaare luft og litt ekstra som er kommet på...æsj:))

Lillemille, hvordan går det med deg?? Har du kommet noe lenger med tankene dine om fremtiden? Ikke enkelt å skulle planlegge! Håper du finner ut av det.

Ha en fin dag jenter:¤)

Skrevet

Jippi!

Fikk positiv EL test igår ettermiddag (dag 17), fikk oss en runde igår og idag morges før mannen min måtte reise vekk noen dager! Håper det er nok til at det klaffer denne gangen!

Ha en super dag!!!!

Skrevet

Vel, altså..

Jeg tok en test her for litt siden, og fulgte urinen oppover. Det kom bare en strek, så jeg kastet den og tenkte ikke noe mer over det.

Men idag da jeg tømte søppla på badet ramlet det ut en test som det ikke gikk ann å ta feil av. Den var veldig POSITIV!!!!!!

Men det er jo flere dager siden jeg tok den, så da gjelder det vel ikke??

Eller er det sånn at en pluss er en pluss?? (CB test)

Vel, vel..

Jeg har jo mensen nå, så synes detter er litt rart!!

Men faktisk har jeg ei venninde som hadde regelmessig mens i tre mnd. Helt vanlig mensen lissom..

Uansett skal jeg ta en ny test imorgen tidlig, men det virker lenge til akkurat nå.. :)

Skrevet

Oioi!! Det heter jo at testen ikke er til å stole på når det har gått 10 min. eller noe. Men, det kan jo alltid være et håp?? Ta en test i morgen du, og vær nøye på å følge bruksanvisningen.

Og det gåår jo an å ha mensen selv om man er gravid som du sier...

Følger spent med på oppdatering i morgen jeg, og krysser alt jeg har:))))

Skrevet

Jeg tok test og den var negativ.. Men dessverre så har jeg glemt å begynne på pergo!!! Endelig fikk jeg mensen lissom, så klarte jeg og GLEMME pergo'n!!

Og nå har jeg lyst å begynne på det også.. Herregud så virrete jeg er!!

Sukk. Vinglepetter er ikke halvparten av meg engang!!

Men men...

Vi får se hva jeg føler neste syklus!! :)

Uansett vil jo spiren være mer ønsket enn noe annet..

Skrevet

Hvor langt har du kommet i syklusen da lillemille????

Jeg tror du kan begynne med pergo til t.o.m dag 5!!

Skrevet

Æsj lillemille, det var kjipt!! Men du kan jo begynne på pergo noen dager ut i syklusen din. Legen min sa fra dag 3- 5. Og jeg tror ikke det er krise å vente til dag 6 heller... Kjør på :)))

Jeg er på første dag i 12. uka i dag, jippi:)) Nærmer seg noe nå!

Skrevet

Hei jenter!

Hvordan går det med dere??

Viola, du er vel over på 2. trimester idag?? Tenk deg det, jeg syns det har gått så utrolig fort!

lillemille; tar du eggløsningstester nå? Blir spennende å se om du får EL på egenhånd denne pp!!

Jeg har IKM på torsdag tror jeg, har egentlig ikke noe god følelse, men - men, man vet jo aldri. Syns jo det er på tide at det skjer noe snart!! :o)

Ha en super helg!

Skrevet

Heisann!!

Jeg tenkte på deg i går barney, at nå måtte det nærme seg ikm! Spennende... krysser alt jeg:)

Jeg er over i 2. trimester ja, og det er sant- det har gått fort! Selv om jeg synes det går tregt...Begynner¨å få prloblemer med knappen i noen av buksene, så det begynner å vises. Har akkurat vært på min første ordentlige legetime, og skal bestille tid til jordmor. Så nå er jeg liksom i gang!

Hadde vært gøy om dere hadde fulgt etter begge to:)) Håper på det. Du må ha masse lykke til barney, og lillemille, lenge siden jeg har hørt noe fra deg! Hvordan går det?

Ha en fin søndag:))

Skrevet

Må bare si at jeg blir så glad av å gå inn å lese det som blir skrevet her... Dere er flinke til å støtte hverandre. Skal snart begynne på trippelkur med pergo, så jeg prøver å holde motet oppe. Vil bare at jeg også skal få eggløsning og kanskje en liten spire. Lykke til alle sammen

Skrevet

Barney, hvordan går det?? Ikm i dag ikke sant? Har du testa? Nå er jeg spent:)) Håper inderlig den sitter denne gangen! Oppdater oss så snart du vet!!

Brunette79- du er hjertelig velkommen inn i tråden "vår"- men du ser set er så som så med kontinuiteten her! Kan gå lange tider mellom hver gang vi skriver, men vi er iallfall innom innimellom! Masse lykke til med trippel pergo og eggløsning, håper det klaffer for deg snart!

Lillemille, har du slutte helt å være her? Lenge siden jeg har sett deg!

Skrevet

Hei Viola!

Ja, jeg tror jeg har gode nyheter.... Har tatt to EL tester i dag og begge var knall positive. Men vil ikke slippe gleden helt løs før jeg har tatt en graviditetstest også. Da jeg var gravid med sønnen min, så testet jeg også positivt på EL test, så håper virkelig det stemmer!

Brunette79, det er bare å slenge seg på her!!! :o)

Oppdaterer når jeg har fått tatt en graviditetstest!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...