Gå til innhold

50% sjanse for å miste....


Skurvelurven

Anbefalte innlegg

Var på 1.gangskontroll i dag, og spurte legen hvor store sjansene var for å miste spiren. Da sa hun at før uke 12 er sjansene 50/50. Og nå er jeg litt redd for å glede meg for mye:(

Håper den har festet seg godt der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm min lege sa det var 50 % sjanse for å miste om man har en blødning med klart slimete blod(ikke spotting) de første 12 ukene... Sjansen er større om man ikke blør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om det var en lege som sa det, så vil jeg kalle det bullshit!! 50 % mister IKKE!! Jeg har lest at 25% mister, og en tredjedel av disse mister uten å vite det selv (De tror de får mensen). Skal se om jeg kan finne ut hvor jeg har lest det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har leita å leita, men finner ikke den tråden med oversikt over hvordan statistikken ligger..

Husker den sånn ca..

Fram til uke 9 går det bra for ca 89 %, fra uke 9 - 12 går det bra for ca 93%, og derfra blir prosenten bare høyere..

Ikke helt nøyaktig prosent, men var noe i den duren!Ikke i nærheten av 50 % ialefall!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre. Ble litt sånn at jeg ikke turte å glede meg mer. Samtidig klarer jeg ikke å la være å tenke på at jeg er gravid. Går bare rundt og smiler fårete hele tiden. Hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så mener jeg at det må finnes et annet forum for sånne opplysninger!

Dette var ikke et spørsmål kun opplysning, og det er ikke akkurat på 1.trimester du lufter sånne opplysninger.

Her inne skal folk få glede seg og ikke få unødvendige bekymringer. Greit nok med spørsmål ang SA, men ikke opplysninger som gjør at folk mister gleden av å være gravide!

Bare min mening altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at 50% av alle svangerskap ender i spontanabort, MEN i over 90% av tilfellene vet ikke mor om det en gang. så det vil si at det gjerne er 50/50 sjanse i uke 2-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk folk som er bekymra for SA skal få lov til å være på 1 tri og snakke om det, eller spørre hvis det var noe de lurte på.. det er bare å la vær å lese innleggene hvis man ikke vil.

At noen mister er jo bare et faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sussi på vei med nr. 3:

Kan du ikke la være å lese innleggene da?

Man ser jo at mange skriver at de har spontanabortert på sidene her også, de er inne for å si "hadet".

Det er helt naturlig å være redd når man er gravid kanskje for første gang. Bare fordi du har 2 fra før, må andre få lov til å skrive om det de vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15% av graviditetne mellom uke 4-20 ender i abort. Halvparten av de befruktede eggene går sansynelig til grunne sier overlege Gro Nylander ved Riksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på babyverden -

 

Går det bra?

Man antar at så mange som halvparten av alle svangerskap ender med spontanabort. Men de aller fleste spontanaborter finner sted uten at kvinnen er klar over det – ofte til samme tid som ventet menstruasjon.

 

Etter positiv graviditetstest er sjansen for at alt skal gå bra på hele 70 prosent. Dersom det tas ultralyd i forbindelse med blødning i første trimester (første tre månedene) og viser et levende foster, er sjansen for overlevelse 90 prosent.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener absolutt ikke dem som feks har hatt blødninger, magevondt eller lignende som har spørsmål rundt SA, eller de som er inne for å ta farvel som har hatt SA.

Det jeg mener er at det ikke er nødvendig å komme med sånne opplysninger når alle går rundt å håper det beste. Det hadde ikke vært noe gøy om jeg hadde sittet å skrevet ned det jeg hørte eller leste om SA.

Ja jeg har to fra før, men jeg har også hatt to SA så jeg vet sorgen og bekymringen rundt det! Det er ikke noe jeg unner min verste fiende engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fant jeg.. litt hyggeligere lesning :)

 

5-8 uke 78,9% mulighet for at det skal gå bra

9-12 uke 88,5% mulighet for at det skal gå bra

13-16 uke 94,4% mulighet for at det skal gå bra

17-20 uke 98,0% mulighet for at det skal gå bra

21-24 uke 99,1% mulighet for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener absolutt ikke de som feks har hatt magevondt, blødninger eller lignenede som har spørsmål rundt SA, eller de som er inne for å si farvel og som og har hatt SA.

Det jeg mener et at hadde jeg sittet å skrevet ned det hadde hørt eller lest om SA så hadde det blitt lite trivelig her inne på 1.trimester.

Ja jeg har to fra før, men jeg har også hatt to SA så jeg vet bekymringen og sorgen rundt det.

Det er ikke noe jeg unner noen av dere.

En må ikke glemme gleden oppi det hele her jenter! Det er absolutt ikke bra for barnet i magen å gå rundt å være bekymret!

Tenk positivt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke ment som en absolutt opplysning for å gjøre andre deprimerte. Det var mer ett ønske om at legen hadde overdrevet litt, og at andre kanskje hadde hørt andre tall som var litt mer oppmuntrende. Og det var det jo:)

Nå er i hvert fall jeg tryggere enn jeg var i stad.

Det er helt utrolig hva andre menneskers "opplevelser" og "viten" her inne gjør med hvordan man føler det selv. Når andre har hatt menslignende smerter uten at noe galt har skjedd, roer jeg mer ned.

Og beklager selvfølgelig hvis noen ble redde av innlegget mitt. Det var mer ment som et spørsmål "har noen hørt noe annet", dog elendig formulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...