Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #1 Skrevet 28. februar 2007 Ikke at jeg har tenkt til å å prøve dette selv,men ble så nysgjerrig at jeg må høre om flere har fått dette rådet. De eldste damene på jobben min sier at de fikk rødvin på sykehuset for å sette i gang fødsel når de skulle føde. Ta deg ett glass sier de til meg her jeg går og venter,det skal sette i gang riene. Jeg tørr jo ikke det,for har jo hørt at det ikke skal være bra for babyen. Men er det noen av dere som har tatt ett glass for å sette i gang fødsel eller kjenner noen som har gjort det? Og har det egentlig funket?
mayaya Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Jeg har hørt mye forskjellig om dette.. Men.. Jeg er skeptisk jeg, altså.. Når jeg først har holdt meg unna alkohol i ni måneder, og dette får man jo klart beskjed om av helsepersonell, så klarer jeg da å holde ut en dag eller to til... Med fødselen mener jeg. Synes ikke det er verdt det, siden gravide ikke skal drikke... Og hva er det som hjelper i vinen? Hvorfor rød og ikke hvit? Da er det ikke alkoholen. Er det druene da? Hvorfor kan ikke druejuice virke da? Eller kaffe, om det er tanninene? Jeg vil iallefall ikke komme inn på føden med røde lepper og lukte alkohol, om det kan tenkes å ha dårlig effekt på bebisen min. :-) Men det er nå min mening :-)
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 gjør ikke alkoholfri rødvin samme nytten da?
mayaya Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 I så fall kunne det like gjerne vært druejuice.. :-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Jeg vet min mor drakk et lite glass med sprit og kanel...Høres skikkelig ekkelt ut,men funket for henne. Fødselen varte i 4 timer!
Karamellen Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 Hei! Spurte jordmor om dette sist jeg skulle føde, og hun sa at rødvin kunne hjelpe enkelte å slappe av, og dermed være med på å sette i gang riene, visstnok...
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 Det er mulig at det hjelper, men tror nok andre ting kan funke like bra ;0) Her blir det ikke nor rødvin før bebisen er ute...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå