Gå til innhold

Noen som skal føde vaginalt med barna i sete?

Nå har jeg tre gull;-)!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tror det vanligste er keisersnitt når nr 1 ligger i sete!jg ble hvertfall sterkt andbefalt det....det er jo en stor risiko for både deg og tv nr to med setefødsel på den første,kan også risikere at det blir hastekeisersnitt.men han snudde seg i uke 34 med hodet ned etter å ha ligget der veldig lenge hos meg så jeg var så heldig å få en vagianal fødsel.

Var det tv 2 som snudde seg ned hos deg? Mine har snudd føttene mot hverandre sånn at de ligger sammensviset hvis du skjønner:-). Han overlegen på føden her var veldig for en vaginal fødsel, så jeg føler meg litt overkjørt. Har et hastesnitt fra min første fødsel, hvor alt låg til rette for en vanlig vaginal fødsel, så jeg ønsker egentlig ks i utgangspunket også. Får bare diskutere litt.

Jeg tror på de større sykehusene at de lar deg føde vaginalt så sant det ikke er tverrleie eller at du evt har veldig trangt bekken...

Jeg er selv tvilling og var førstemann ut og jeg ble født vaginalt med stumpen først! Det var på Rikshospitalet i 1980...Egentlig skulle vi bli født på Bærum, men pga at mamma var dårlig 1-2 mnd før termin, ble hun lagt inn på Riksen...Men på Bærum hadde de tenkt å ta KS om det hadde blitt på det sykehuset!

Mamma var glad hun var på Riksen og fikk føde på vanlig vis!

Uansett, lykke til! Det går nok bra!!

Hos meg lå TV1 med stumpen ned i uke 24 og TV2 med hodet ned, men de kan fortsatt snu seg sa legen!! Så jeg krysser fingre!!

har en veninne som hadde det sånn. Men siden det bare var litt over ett år siden forrige keisersnitt ville de ta keisersnitt igjen. Var vist mer risikabelt for at noe kunne sprekke tror jeg.Dette er i fredrikstad. Du får stå på ditt.

Lykke til..

nei,det var tv 1 som snudde seg med hodet ned-nr 2 er fortsatt i sete men det var visst uvesentlig da han snus i magen din når "enern" er ute.

du har KRAV på keisersnitt uansett hva denne legen mener!vi tvillinggravide KAN velge ks eller ikke,så bare stå på ditt.ville heller valgt et planlagt ks hvis risikoen for hastesnitt var der.

Annonse

Uff, ja, tror jeg går for keisersnitt jeg nå. Har lest veldig mye fagstoff siden forrige kontroll, og er veldig enig med meg selv at det er det beste. 40% av alle setefødsler som startet vaginalt endte i hastesnitt, og det er med en baby. I tillegg har jeg en morkake framme og en bak, og den framme kunne gro fast i det gamle såret, sånn at de måtte rive den ut... Hørtes ekkelt ut. Også er jeg redd for ruptur i det gamle arret hvis de setter på meg riestimulerende. Hadde 9 cm åpning sist, men ingen avflatning av livmormunnen, og er jo selvsagt også redd d kan skje igjen.

Ble ikke akkurat bedre av å lese i foreldre&barn i dag om tvillingene der hvor tv2 ble hjerneskadd på grunn av oksygenmangel. Fælt hvis noe sånn skal skje når alt har gått bra i 9 mnd. Kanksje jeg leser for m ye...;-).

Lykke til! Du har ikke så lenge igjen du da:-)

Hei!

Jeg hadde et ønske om keisersnitt fordi jeg var bekymret for Tv2 som lå i tverrleie. Tv 1 lå i hodeleie. Til tross for at jeg anket skriftlig to ganger og var inne til flere samtaler med legene på føden ble jeg presset til å føde naturlig. Jeg var veldig engstelig og oppgitt fordi jeg følte jeg ikke ble tatt på alvor. Jeg vet også at det er ulik praksis ved de ulike sykehusene, men ved "mitt" sykehus var det SVÆRT viktig for legene at jeg fødte! Etter at tv1 på 3600g i hode snudde Tv2 (3200g) seg til seteleie. Jeg blir mektig forbannet når jeg tenker på tiden før fødselen og selve fødselen. Føler at kampen om keisersnitt førte til unødig bekymring, fortvilelse og oppgitthet både før, under og etter fødselen! Heldigvis gikk det bra med begge barna til slutt! Stå på jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...