Gå til innhold

Har fått sommerjobb, men orker jeg det om jeg blir gravid?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått en sommerjobb som egentlig de fleste drømmer om: lærerik med masse lønn. Problemet er bare at den er veldig hard, med døgnvakter og mye ansvar.

Jeg kan jo ikke takke nei fordi jeg kanskje blir gravid??

Men, hva om jeg er kjempesliten, trøtt og kvalm?

Om jeg blir gravid første pp starter jeg når jeg er litt over 2 mnd på vei..

Faen ass... :( Det her er vanskelig!

Fortsetter under...

Du bør jo egentlig si ja! Blir det for ille, så får du jo en sykemelding av legen. Skjønner hvis du kvier deg for det å bli sykemeldt i en sommerjobb, men sånn er jo livet.

Hvis du blir gravid med en gang, så kan det skje at det blir hardt. Hvis du ikke blir gravid med en gang, sier du jo nei til en mulighet for å tjene gode penger i en lærerik jobb! :)

Tenkt litt på det. Det er jo til syvende og sist bare du som vet hva du kan klare :)

Lykke til!

Man vet aldri hvor lang tid det kan ta å bli gravid, og for ikke å bli fullstendig opphengt i det har jeg tenkt å prøve å leve helt som vanlig. Hvis jeg legger alle planer ut i fra en graviditet, vil jeg bli enda mer skuffet dersom det tar tid. Jeg ville tatt jobben! Hvis du blir gravid fort, kan det hende du er i fin form - eller fin nok form - til å gjøre det som kreves av deg, evt. med noen tilpasninger. Og hvis det tar noen måneder å bli gravid - hvilket vi selvsagt ikke tror ;) - så har du en bra jobb i mellomtiden! Jeg synes jo du sier det veldig godt selv - skal man takke nei til en jobb fordi man kanskje blir gravid?? Men jeg skjønner at du tenker på det - en ting er å snakke sånn generelt om det, det er noe helt annet når du har en konkret arbeidsgiver å forholde deg til.

Ja, og du - vi hadde en nyansatt for litt siden, som ble gravid rett etter ansettelse. Hun fortalte åpenhjertet at hun sluttet med pillen så snart hun hadde foten innenfor hos oss - og det ble ikke så godt mottatt. Det var som om hun egentlig ikke ønsket jobben, men bare ville ha en hvilken som helst jobb så hun kunne bli gravid. Tror jeg ville ligget litt lavt i forhold til å fortelle at graviditeten var nøye planlagt.

jeg tenker meg at man ikke kan sette "livet på vent" i tilfelle man blir gravid snart. Det er flere som bruker 1 år og mer på å bli gravid, og andre som blir gravid på første klaff. Folk blir gravid stadig vekk også når det kanskje ikke passer best. Jeg synes du skal takke ja til jobben jeg. Du burde gripe de sjangsene du får når du får dem. dessuten høres det ut som at det er en viktig jobberfaring? Jeg er ferdig utdanna etter 5 år nå til våren, og jeg tenker kariere først, deretter barn :)

det var iallefall mine tanker :) lykke til med det du velger er rett for deg :)

Hei. Vet jo egentlig at jeg bare må takke ja. Jeg bare gruer meg for at det kanskje blir for tøfft... Men, men...

Når jeg blir ferdig utdannet vil nok turnustjenesten min være ganske tøff og det er en av grunnene til at jeg vil bli gravid mens jeg fremdeles er student. Da blir det ingen sure miner i forhold til jobb heller. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...