Gå til innhold

Jordmor var pessimistisk ang. St.Olavs

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært hos jordmor og fortalt om angsten min for å føde. Tårene rant fra start til slutt. Hun var veldig forståelsesfull og ville henvise meg til sykehuset (St.Olavs) for samtaler.

Så sa jeg at jeg har tenkt mye på det, og vil ha KS, og da så hun alvorlig på meg og sa : 'Det får du ikke, så enkelt er det'.

Jeg skjønner at jeg er førstegangsfødende og at de vil at jeg skal prøve vanlig fødsel, men jeg er jo ikke interressert i det!! Skal det være SÅ vanskelig da?? Gruer meg til samtalene på sykehuset. Noen som har noen oppmuntrende ord?

Bambi

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8432640-jordmor-var-pessimistisk-ang-stolavs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

heya jeg har selv vært på st.olavs hospital for ks samtale, de sa d samme til meg men jeg ga meg ikke, jeg gjorde de oppmerksom på at jeg var klar over at ingen lege eller sykehus kunne tvinge en kvinne til vaginal fødsel om hun ikke ville,jeg fikk ny time der for og snakke med overlegen som bestemmer ks (husker ikke navn) han var så snill og forståelses full at han sa bare: har du bestemt deg for hvordan du vil føde? ,jeg svarte ja jeg vil ha ks og han ringte og bestillte opperasjon mens jeg satt der, så jeg får mitt andre planlagte keisersnitt 18.april , ikke gi deg mas mas og mas , ønsker deg lykke til , legg meg til på msn om du har [email protected]. masse klemmer fra ei som hvet hvordan det er å være redd for vaginal fødsel

Så flott da! Du var heldig :)

Ja, det er vel standardsvaret, det at 'det får du ikke'. Men jeg blir bare mer og mer bestemt på at jeg ikke klarer å slappe av før jeg får ks. Hvis de klarer å overtale meg til noe annet, og da mener jeg sånn at jeg IKKE gruer meg nevneverdig lenger (sånn at jeg ikke tenker på det døgnet rundt), så er det greit.

Jeg vil glede meg til å møte babyen, og det gjør jeg ikke nå fordi det er så mye fælt før det!!

Klem Bambi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...